۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۲۹۸۶۱۵

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ اعزام ۶۰ روحانی به مساجد و هیأت‌های مذهبی شهرستان آشتیان در ماه محرم، ملت ایران در سایه فرهنگ حسینی الگوی جهانیان شده است، بهره‌مندی ۱۲ هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی دهه اول محرم ۹۴درگیلانغرب، ۳۱۱۰ سخنرانی توسط روحانیون نظرآباد در دهه اول محرم، فعالیت ۹۷۰ مبلغ در استان گلستان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا رفیعی‌پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آشتیان با اعلام این خبر گفت: روشنگری پیرامون اهداف و دلایل قیام امام حسین(ع) و کمک به برگزاری با شور و شعور مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) از مهم‌ترین اهداف اعزام این روحانیون است.

 

وی افزود:روحانیون باید افزون بر هدایت و مدیریت برنامه‌های عزاداری در مساجد و هیئت‌های مذهبی از فرصت تجمع مردم به مناسبت ایام محرم استفاده کرده و بحث‌های تبلیغی و دینی را در بین مردم مطرح کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آشتیان  گردهمایی هیئت‌های مذهبی و مداحان، برگزاری دوره آموزشی آشنایی با نحله‌های انحرافی، ساماندهی هیئت‌های مذهبی وغیره را از دیگر برنامه‌های این شهرستان به مناسبت ماه محرم عنوان کرد.

 

رفیعی‌پور بیان کرد: هم‌اکنون 65 مداح و 75 هیئت مذهبی در این شهرستان ساماندهی شده‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه متولیان فرهنگی باید برنامه‌ریزی مناسب را در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر آئین‌های عزاداری ماه محرم داشته باشند، عنوان کرد: متولیان فرهنگی باید بکوشند در این ماه فرهنگ عاشورایی را برای همیشه در جامعه نهادینه کنند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آشتیان در پایان تأکید کرد: اگر فرهنگ عاشورایی در جامعه حاکم شود دیگر در هیچ جای جهان شاهد جنایات انسانی نخواهیم بود.

 

ملت ایران در سایه فرهنگ حسینی الگوی جهانیان شده است

حجت‌الاسلام ناصر شکریان، امروز در مراسمی که به مناسبت ایام سوگواری سید و سالارشهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)  برگزار شد، اظهار داشت: الگو قرار دادن رفتار حسینی در منش و سبک زندگی، برپایی نماز اول وقت آن‌هم به جماعت و در میدان جنگ در ظهر عاشور، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران از روش و سیره امام حسین(ع) در ظهر عاشورا بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی، درس گرفتن از واقعه کربلا را از مهم ترین درس های عاشورا دانست و افزود: شیعه با پیروی از مکتب عاشورا و با تقویت روحیه شهادت و ایستادگی در مقابل ظالمان با عزت و اقتدار خواهد بود. 

 

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به این که عطر حسینی امروز در همه نقاط ایران اسلامی به استشمام می رسد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در سایه فرهنگ حسینی به ملتی مقتدر و الگو در جهان تبدیل شده اند. استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که امروز عزاداران حسینی به عطر انقلاب حسینی معطر هستند، خاطرنشان کرد: پویایی و بالندگی امروز نظام اسلامی نیز به دلیل بهره گیری از فرهنگ حسینی است.

وی در ادامه افزود: مکتب سیدالشهدا(ع) بر اساس امر به معروف و نهی از منکر پایه ریزی شده است و اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود، امنیت در جامعه اسلامی حاکم می‌شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به دسیسه ها و هجمه های مختلف دشمنان در ایجاد تفرقه و اختلاف در بین مسلمانان و مذاهب مختلف خاطر نشان کرد: هیأت مذهبی و برنامه های عزاداری ایام محرم باید کانون وحدت آفرینی و ایجاد همدلی و همزبانی بین مسلمانان باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، قیام ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش را بزرگ ترین رسانه مسلمانان به‌ویژه شیعیان جهان دانست و تأکید کرد: عبرت های عاشورایی مورد تأکید مقام معظم رهبری را نیز باید به صورت جدی و با مباحث روز جامعه تبیین و بیان کرد.

 

وی کاهش اثرگذاری عزاداری حسینی را یکی از توطئه های دشمنان اسلام ناب برشمرد و افزود: دشمنان با برنامه ریزی و صرف هزینه‌های زیاد، در پی انحراف این مجالس هستند و قصد دارند فرهنگ شهادت طلبی را سست کنند بنابراین باید هوشیار و مراقب باشیم.

 

حجت‌الاسلام شکریان با اشاره به الگو و سرمشق بودن نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) برای جامعه امروز گفت: معمار عاشورا خداوند است و عاشورا یک الگو و سرمشق برای همه بشریت است و این ارزشی است که خدا به این نهضت داده است. 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دشمن با هجمه‌های مدرن پیام محرم و عاشورا را هدف گرفته است چرا که نهضت عظیم حسینی و حادثه کربلا دارای ابعاد مختلفی است که هر بعد آن می‌تواند برای ما درس‌آموز، الهام بخش و عبرت آفرین باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران به تولید محتوا در برنامه های فاخر فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و تصریح کرد: بصیرت افزایی و تبیین واقعیت های پیدا و پنهان واقعه عاشورا در محتوای برنامه های فرهنگی لحاظ شود.

 

شکریان با اشاره به نامگذاری محرم امسال با عنوان همدلی با حسین(ع) و همزبانی با زینب کبری(س) خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های گفتمانی، ایجاد وحدت و روحیه استکبار ستیزی و شهادت طلبی، آشنایی با سبک زندگی اهل بیت(ع) و الگو گرفتن از این بزرگواران، استفاده از مضامین انقلابی و قرآنی در عزاداری ها و سینه زنی ها محور برنامه های محرم امسال است.

 


بهره‌مندی 12 هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی دهه اول محرم 94درگیلانغرب

حجت‌الاسلام حسن دوستیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی گیلانغرب4آبان94 گفت: در دهه اول محرم 1437 هجری قمری برنامه‌های مطلوبی در سطح شهرستان با همکاری ادارات و نهادهای فرهنگی، بخش‌داران، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا، تشکل‌های دینی وابسته از قبیل هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، انجمن‌های اسلامی، روحانیون شبکه تبلیغ و مراکز قرآنی شهری و روستایی، در اکثر نقاط این شهرستان برگزار شده که بهره‌مندی12  هزار نفر را به همراه داشته است.

 

دوستیان اجرای گفتمان‌های دینی در سطح مدارس و مساجد، سخنرانی ائمه جماعات، مرثیه‌خوانی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع)، برگزاری مراسم عزاداری، خواندن قرآن درمساجد و هیئات مذهبی، سخنرانی روحانیان شبکه تبلیغ، برگزاری ایستگاه‌های متعدد صلواتی و نصب بنر و پلاکارد در ادارات ومعابر عمومی، اجرای نمایش شبیه‌خوانی و تعزیه و اعزام مبلغ و مبلغه با هدف تبیین معارف اسلامی و ارزش‌های دینی این حادثه عظیم را از اهم برنامه‌های فرهنگی انجام شده دراین دهه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: در این دهه بیش از 165 تشکل دینی و مذهبی، 100 مبلغ و مبلغه و بیش از 1500 فعال فرهنگی و مذهبی این شهرستان در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم،اداره تبلیغات اسلامی را یاری کردند.

 


3110 سخنرانی توسط روحانیون نظرآباد در دهه اول محرم

حجت‌الاسلام مهدی احمدوند رئیس اداره تبلیغات اسلامی، درگفتگویی اعلام کرد: در دهه اول محرم  با ساماندهی 150 نفر ازمبلغین و مبلغات  3110 جلسه سخنرانی توسط مبلغین اعزامی، ائمه جماعات مساجد، روحانیون مستقر و طرح هجرت و مبلغات در مناطق مختلف شهر و روستاهای نظرآباد انجام شد.


حجت‌الاسلام احمدوند،بیان کرد:بیشتر موضوعات این سخنرانی تبیین واقعه عاشورا و بیان هدف امام حسین علیه السلام از قیام بر علیه یزید ستمگر و فاسد ونحوه شهادت اصحاب امام حسین علیه السلام در صحرای کربلا بود.

 


فعالیت 970 مبلغ در استان گلستان

حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهارداشت: در روز تاسوعا و عاشورای حسینی تجمع بزرگ سوگواران و عزاداران را در تمامی شهرها و بخش‎های مختلف استان گلستان خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه نماز ظهر عاشورا در نقاط مختلف استان گلستان برگزار می‎شود، تصریح کرد: به هیئت‎های مذهبی استان گلستان سفارش شده است تا برنامه‎های خود را به گونه‎ای تنظیم کنند که به نماز ختم شود و اگر احیانا در هنگام نماز در مسیر خیابان بودند همه هیئت‎ها اعم از روحانی و مداح مبادرت به قرائت اذان کنند.

 

مکان تجمع عاشوراییان اعلام شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه اوج دسته‎روی و اطعام‎دهی را در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خواهیم داشت، افزود: مراسم عزاداری روز تاسوعا در گنبدکاووس در میدان مرکزی انجام می‎شود و در شهرستان‎های کردکوی در میدان انقلاب و مصلی کردکوی و در گرگان ساعت 9 صبح در میدان عباس‌علی برگزار می‎شود.

 

ولی‎نژاد گفت: مراسم روز ظهر عاشورا در رامیان در میدان مرکزی، بندرترکمن در گلزار شهدا، علی‎آبادکتول در مصلی امام رضا (ع)، انبارالوم در مسجد المهدی، بندرگز در مسجد جامع، کلاله در میدان حضرت امام (ره)، خان‎ببین در مصلی، گالیکش در چهارراه شریعتی تمهیدمقدمات شده است.

 

وی در خصوص ماندگاری قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: هر اتفاقی که در تاریخ رخ می‎دهد عمر آن کوتاه است و پرونده آن مختومه می‎شود اما پرونده کربلا نه تنها بسته نشد بلکه عمیق‎تر و توسعه‎یافته‎تر شده است و نسل آینده نیز وسیع‎تر آن را شاهد خواهند بود.

 

دین عزتمند و پویا را در مکتب کربلا و قیام امام حسین (ع) جستجو کنیم

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه حادثه کربلا بسیار عظیم و دردناک بود، خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) در کربلا همه هستی خود را پای کار آورد، سرنوشت دین در کربلا رقم خورد.

 

ولی‎نژاد بیان داشت: اگر می‎خواهیم دین پرمعنا، عمیق، تحریف نشده، مدافع مظلوم و مخالف ظالم، عزتمند و پویا را جستجو کنیم باید آن را در مکتب کربلا و قیام امام حسین (ع) پیدا کنیم./1325/ت303/ی

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات