۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۹۸۶۱۷

برگزاری دوره های تخصصی فقه بازار در تبریز

خبرگزاری رسا ـ نماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی از برگزاری دوره های تخصصی فقه بازار با هدف آشنایی اصناف، کسبه و بازاریان در تبریز خبر داد.
فقه

حجت الاسلام آقازاده، نماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری دوره فقه بازار در تبریز خبر داد و اظهار داشت: فقه بازار با هدف ترویج کسب و کار حلال و آشنایی بازاریان برنامه ریزی شده است.

 


وی با اشاره به اهمیت لقمه حلال در متون دینی و احکام اسلامی، ابراز کرد: کسب حلال از زیربناهای یک جامعه دینی است و تا زمانی کسب حلال و روزی حلال در جامعه‌ای تحقق پیدا نکند ساختمان یک جامعه دینی بنا نخواهد شد و اوج نخواهد گرفت.

 


حجت الاسلام آقازاده بازار را از دیرباز محور تبادلات مالی و اقتصادی دانست و ابراز داشت: بازار مسلمین را می توان یک مرکز تعیین کننده در کسب و کار و مبادلات مالی دانست، اگر بازار مسلمین آن طور که در متون دینی وارد شده است باشد بخشی از مسائل اقتصاد حلال حل خواهد شد.

 


وی با اشاره به استقبال پرشور بازاریان از این طرح، تصریح کرد: دوره های تخصصی فقه بازار با هدف ارتقای سطح معلومات اصناف، کسبه و بازاریان تبریز در خصوص احکام معاملات و دوری از لقمه حرام است تا با آگاهی بازاریان این مهم تحقق پیدا کند.

 


این استاد حوزه علمیه تبریز، تصریح کرد: این دوره تخصصی که با حضور اصناف، کسبه و بازاریان تبریز برگزار می شود به بررسی احکام کسب و کار، عقود اسلامی، معاملات، رزق و روزی حلال، شیوه های تجارت اسلامی و روش های بازاریابی در اسلام می پردازد و بازاریان با احکام کسب و کار آشنا می شوند.

 


وی حضور در این جلسات را مؤثر در یادگیری از احکام و مسائل مربوط به بازار عنوان کرد و افزود: این دوره هر روز ساعت 10 صبح در مسجد بازار تبریز برگزار و عموم علاقه مندان می توانند در این دوره شرکت کنند و از مطالب مطروحه بهره مند شوند.

 


نماینده حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آذربایجان شرقی با تأکید بر آشنایی بازاریان با احکام صنفی، خاطرنشان کرد: اقتصاد سالم در گرو آشنایی با احکام دینی است، اصناف مختلف بازار لازم است قبل از ارائه مجوز برای کسب دوره آموزش احکام را برای کاسبان برگزار کند./854/302/ب1

ارسال نظرات