۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۲۹۸۶۲۹
محقق و پژوهشگر سیاسی:

آمریکا نخستین عامل برهم زدن امنیت در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ کوشکی آمریکا را نخستین عامل برهم زدن امنیت در منطقه دانست و گفت: در چنین فضایی ما باید امنیت و ثبات خود را در منطقه حفظ کنیم و برای ثبات خود ناگزیر به دشمنی با آمریکا هستیم.
آمریکا نخستین عامل برهم زدن امنیت در منطقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد صادق کوشکی، محقق و پژوهشگر سیاسی، در رزمایش «مرگ بر آمریکا» که در اردوگاه شهید بهشتی گلمکان برگزار شد، با اشاره به حسابگری آمریکا، گفت: آمریکا برای آینده ما برنامه ریزی دارد تا در آینده به نتیجه برسد.


وی با اشاره به نقشه ها و طرح های آمریکا برای منطقه، اظهار کرد: آمریکا با برنامه ریزی طرح های مختلف در منطقه برای آینده سرمایه گذاری می کند تا اگر یکی از این نقشه ها به نتیجه نرسید دیگری را اجرا کند.

با اراده و مقاومت می توان نقشه های آمریکا را تغییر داد

 

کوشکی با بیان این که آمریکا در مراکز تحقیقات دانشگاهی چند نقشه را برای آینده ما طراحی کرده اند، به تشریح این نقشه ها پرداخت و تصریح کرد: تجزیه منطقه به کشورهای کوچک و در نتیجه کاهش قدرت آن ها، ایجاد اختلاف بین کشورها، تشکیل حکومت هایی مانند عربستان که برای دفاع از خود نیازمند حامی مانند آمریکا است، از جمله این طرح های آمریکا در منطقه است.

 

محقق و پژوهشگر سیاسی با بیان این که اخلاق، دوستی و دشمنی در سیاست خارجی و بین المللی جایگاهی ندارد، خاطرنشان کرد: اخلاقی ترین روش برای سیاست خارجی کاری است که به نفع کشور باشد و آمریکا نیز از همین منطق استفاده و طرح تقسیم بندی کشورهای منطقه را برای کاهش قدرت آن ها انجام می دهد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به این که آمریکا با به وجود آوردن داعش مردم منطقه را درگیر جنگ داخلی کرده است، بیان داشت: در سال های قبل مردم منطقه به این نتیجه رسیده بودند که باید برای پیشرفت باید متحد شده و به مبارزه با اسرائیل و آمریکا بپردازند اما در این دو سال اخیر به جنگ با سعودی ها، وهابی ها و داعش اهتمام دارند.

 

وی افزود: هر چه قدر ما محکم در برابر آمریکا باستیم این نقشه ها و طرح های آمریکا با شکست بیشتری مواجه خواهد شد و با اراده و مقاومت می توان این نقشه ها را عوض کرد.

 

آمریکا نخستین عامل برهم زدن امنیت در منطقه است

کوشکی به نمونه هایی از حمایت آمریکا از جریان داعش اشاره و خاطرنشان کرد: ارتشی که آمریکا با امکانات عراق برای آن ها ساخته بود، هنگامی که داعش به عراق حمله و به سمت مرزهای ایران پیشروی می کرد، یک روزه منحل شده و گروه زیادی از آن ها به داعش پیوستند و یا این که براساس مدارک مستند جنگنده های آمریکا به ظاهر اشتباه نیروهای مقاومت عراقی را بمباران می کردند و نیز به اشتباه به نیروهای داعشی که در محاصره شدید بودند، تسهیلات نظامی می دادند.

 

محقق و پژوهشگر سیاسی نخستین شرط توسعه اقتصادی را ثبات و امنیت عنوان و اظهار کرد: وقتی آمریکا در منطقه ناامنی ایجاد می کند این مسأله به ما مربوط است چرا که موجب ضرر اقتصادی فراوانی برای ما خواهد شد از جمله ان که با درگیر شدن عراق در جنگ بسیاری از کالاهای که قرار بود به عراق صادر شود بازار خود را در آن کشور از دست داد و منجر به  بیکاری و تعطیل شدن کارخانه هایی مانند کارخانه سیمان شد.

 

وی در ادامه به طرح های آمریکا برای مقابله با ایران اشاره و تصریح کرد: تضعیف، تحریب از درون و براندازی از نقشه های امریکا برای ایران است و هر کدام را مناسب ببیند آن را به اجرا می گذارد.

 

کوشکی آمریکا را نخستین عامل برهم زدن امنیت در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: در چنین فضایی ما باید امنیت و ثبات خود را در منطقه حفظ کنیم و برای ثبات خود ناگزیر به دشمنی با آمریکا هستیم.

 

بحران معنویت، خانواده و محیط زیست در آمریکا

محقق و پژوهشگر سیاسی با اشاره به این که نظام سرمایه داری نظامی است که به فکر اصلاح خود است، گفت: آمریکا سه بار با بحران اقتصادی مواجه شد، اما توانست شرایط موجود را اصلاح کند.

 

وی به بحران هایی که آمریکا با آن ها مواجه است، اشاره و بیان داشت: آمریکا با بحران معنویت، خانواده و محیط زیست مواجه است و این بحران هایی است که برای ان ها راه چاره ای پیدا نکرده اند./1310/202/ب1

ارسال نظرات