۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۹۸۶۴۵
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

اعدام شیخ نمر سبب انقلابی بزرگ در منطقه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: آل سعود باید بداند اعدام شیخ نمر سبب آغاز انقلابی با اتحاد اقشار مسلمان و غیر مسلمان علیه حکام عربستان شده و نقطه عطفی جدی برای گسترش انقلاب‌های مردمی در سایر کشورها خواهد شد.
لاله افتخاري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تبعات اجرای حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر توسط عربستان سعودی و حکام این کشور، گفت: تبعات این اعدام در ریشه‌کن کردن خاندان سعود در داخل عربستان بسیار سنگین خواهد بود افزون بر اینکه سبب آسیب بیشتر بر وجهه بین‌المللی آنان خواهد شد.

 

وی افزود: عربستان با اطاعت از کشورهای مدعی دموکراسی نظیر آمریکا در حمایت از تروریست و حمله به یمن جنایات زیادی را مرتکب شده که اعدام شیخ نمر برگ دیگری بر پرونده سیاه آنان خواهد افزود.

 

اعدام شیخ نمر سبب آغاز انقلاب بزرگی در منطقه می‌شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آل سعود باید بداند اعدام شیخ نمر سبب آغاز انقلابی با اتحاد اقشار مسلمان و غیر مسلمان علیه حکام عربستان شده و نقطه عطفی جدی برای گسترش انقلاب‌های مردمی در سایر کشورها خواهد شد.

 

افتخاری بیان داشت: با توجه به داغدار بودن جهان اسلام به خاطر از دست دادن عزیزان خود در حادثه منا، اعدام شیخ نمر به طور قطع می‌تواند اثر سویی برای آنان داشته باشد.

 

دیپلماسی کشورمان از ظرفیت کشورهای اسلامی در جلوگیری از اعدام شیخ نمر استفاده کند

وی با اشاره به وظیفه دولت و دستگاه دیپلماسی برای پیگیری این مساله در مجامع بین المللی و اسلامی به منظور جلوگیری از اجرای این حکم، گفت: دولت باید از توان دیبلماسی خود در مجامع بین‌المللی مانند کنفرانس وحدت اسلامی اتحادیه جهان اسلام استفاده کند تا کشورهای منطقه همه جلوی این ننگ تاریخی را بگیرند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه علما، نخبگان و اندیشمندان جهان اسلام، خاطرنشان کرد: همه صاحب‌نظران، حقوق‌دانان، علما و کسانی که فعالیت حقوق‌بشری دارند باید به سهم خود در پیشگیری این اقدام تلاش کرده و در مقابل این کار ناشایست ایستادگی کنند./807/ت302/ش

ارسال نظرات