۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۹۸۶۴۶
مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان:

تأیید حکم اعدام شیخ نمر ناشی از سردرگمی و وحشت از خیزش‌های اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام باقری با تأکید بر نگرانی عربستان از خدشه‌دار شدن مناسباتش با غربی‌ها، گفت: قطعا برای رژیم آل سعود، منافع او و هم‌پیمانانش مهم‌تر از اسلام است.
حجت الاسلام محمد باقري، مدير حوزه‌هاي علميه سيستان و بلوچستان

حجت الاسلام محمد باقری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: رفتار خصمانه رژیم آل سعود درباره تأیید حکم اعدام شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان، جمعیت کثیری از مسلمانان را حتی در خود عربستان متأثر کرده است و می‌تواند پیامدهای بسیاری برای آنها داشته باشد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سیستان و بلوچستان افزود: اصل اقدام رژیم عربستان، ناشی از سردرگمی و احساس رعب و وحشت از خیزش‌های اسلامی و بیداری ملت‌های مسلمان است.

 

وی با تأکید بر نگرانی عربستان از خدشه‌دار شدن مناسباتش با غربی‌ها، تصریح کرد: قطعا برای رژیم آل سعود، منافع او مهم‌تر از اسلام است، آنها عزت خود را به دست کسانی سپرده‌اند که خواهان نابودی اسلام هستند و این تعامل بیش از حد آنها با غرب، به آنان ضربه خواهد زد.

 

وی اظهار داشت: بر اساس آنچه که در تاریخ سراغ داریم، اقداماتی که بر خلاف خواسته مردم انجام می‌شود محکوم به شکست است و این عمل، سبب ایجاد تحرکات و جنبش‌های بیشتری در جهان اسلام بر ضد عربستان خواهد شد.

 

حجت الاسلام باقری درباره موضع‌گیری کشورهای اسلامی در برابر تأیید حکم اعدام شیخ نمر گفت: به طور حتم، کشورهای خط مقدم مقاومت نسبت به این مسأله حساسیت نشان خواهند داد و برخورد می کنند، تاکنون نیز همین گونه بوده است، اما کشورهایی که دولت‌هایشان دارای وابستگی‌های پیدا و پنهان هستند شاید دچار تردید باشند، مردم مسلمان و آزاده در تمام جهان در مقابل این اقدام خواهند ایستاد.

 

وی تصریح کرد: از دولت جمهوری اسلامی که تاکنون دیپلماسی فعالی داشته‌ است، انتظار می‌رود همان گونه که در عرصه مناسبات جهانی همچون مسأله هسته‌ای فعال عمل می‌کند در قبال اعدام شیخ نمر از سوی دولت عربستان، اقدامی درخور انجام دهد./831/302/ب1

ارسال نظرات