۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۹۸۶۴۸
کارشناس و مبلغ حوزوی:

اهتمام به تربیت دینی فرزند بر پدر و مادر واجب است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان این که معنای تقوا بر اساس فرموده بزرگان انجام واجبات و ترک محرمات است، گفت: یکی از واجبات تربیت فرزند است، وظیفه مادران تربیت دینی فرزندان است و این عمل برای آنان واجب است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی، کارشناس و مبلغ حوزوی پنجشنبه شب در مسجد صدیقة‌الحسین(ع) با اشاره به این حدیث از امام حسین(ع) که «الناس عبید الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحیطونه ما درت معایشهم فإذا احسو بالبلاء قل الدیانون»، گفت: مال دنیا یکی از امتحانات بزرگ الهی است و روز اول مسافرت انسان به آن دنیا مال انسان در جلوی چشمانش حاضر می‌شود.

 

وی با بیان این حدیث از امام علی(ع) که در روز رفتن انسان از این دنیا و نخستین روز او در آن دنیا مال، اولاد و عمل انسان در پیش چشم انسان حاضر می‌شوند، خاطرنشان کرد: مال به انسان می‌گوید تو تنها از من یک کفن می‌توانی ببری و انسان به اولاد می‌گوید من تنها تو را به قبر باز می‌گردانم و عمل انسان می‌گوید من تا روز قیامت همراه با تو هستم.

 

 

کارشناس و مبلغ حوزوی با بیان حدیث دیگری مبنی بر این که روزی امام علی(ع) از قبرستانی گذر می‌کردند، به اهل قبرستان سلام کردند و خبرهایی از این دنیا به آنان دادند، اظهار کرد: امام علی(ع) به آنان سلام کردند و گفتند اما بدانید که خانه‌هایتان خالی نماند و مالی که جمع کردید بعد از شما تقسیم شد و زن‌هایتان به ازدواج دیگران درآمدند.

 

 

وی در ادامه بیان حدیث ابراز کرد: امام علی(ع) به اهل قبور می‌فرماید این خبری بود که نزد ما بود، اما خبری که نزد شما است، چیست؟ صدایی بلند شد و جواب سلام امام را داد و گفت که خبری که نزد ما هست این است که به تحقیق ما آن چه را که عمل کرده بودیم یافتیم، پس امام علی(ع) به اطرافیانشان گفتند، پس تقوا پیشه کنید که بهترین زاد و توشه تقوا است.

 

 

حجت‌الاسلام شفیعی ادامه داد: نمی‌توان گفت که ما برخی قسمت‌های دین را می‌پذیریم و برخی دیگر را نمی‌پذیریم، دین دین است، باید به گونه‌ای عمل بکنیم که برای آن دنیای خود نیز توشه‌ای برگرفته باشیم، یک حسابی هم برای آن دنیا داشته باشیم.

 

 

وی با بیان این که معنای تقوا بر اساس فرموده بزرگان انجام واجبات و ترک محرمات است، خاطرنشان کرد: یکی از واجبات تربیت فرزند است، وظیفه مادران تربیت دینی فرزندان است و این عمل برای آنان واجب است و کسب روزی حلال بر مردان نیز واجب است./914/202/ب1

ارسال نظرات