۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۲۹۸۶۵۸
امام جمعه موقت کرمانشاه:

عبادتی که با شناخت صورت گیرد بسیار ارزشمند است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمانشاه با بیان اینکه عبادت با شناخت خداوند متعال شیرین تر است، گفت: قطعأ این نوع عبادت پیوند عمیقی میان انسان و معبودش ایجاد خواهد کرد.
امام جمعه موقت کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد حجتی، امام جمعه موقت کرمانشاه شامگاه گذشته در جمع عزاداران حسینی اظهار داشت: انسان در میان انتخاب راه ها مخیر است و یکی از بزرگ ترین عنایات خداوند متعال به انسان همین اعطای قدرت اختیار به وی است.


وی ادامه داد: پیامبران دین خداوند را در اختیار بندگان قرار دادند و انتخاب راه درست و نادرست بر عهده خود فرد قرار گرفته است و می تواند سعادت یا شقاوت را برگزیند.


حجت الاسلام حجتی درباره تفریحات در اسلام خاطرنشان کرد: اسلام با تفریحات سالم مخالفتی ندارد، اما تفریحات ناسالم در اسلام جایگاهی ندارند زیرا به فرد و زندگی و دنیا و آخرت او ضربه می زنند.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم یادآور شد: هیچ انسانی عذاب و ثواب هیچ کاری را نمی بیند مگر اینکه خداوند حجت را بر او تمام کرده و اسباب هدایتش را فراهم کند.


امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان داشت: عبادت کردن شجاعت می خواهد نه قدرت بدن، چه بسیار افرادی که با وجود ضعف جسمانی همواره به عبادت خداوند متعال مشغول هستند، کسی که طالب بهشت و سعادت اخروی است باید بداند راهی جز راه پیامبر اکرم (ص) وجود ندارد.


حجت الاسلام حجتی تأکید کرد: علما و مراجع، حجت امام عصر(عج) بر مردم هستند و امام زمان(عج) نیز حجت خداوند بر آن هاست، ائمه اطهار علیهم السلام از تمام لذایذ دنیوی دوری کردند و تمام زندگی خود را صرف هدایت بندگان کردند.


وی بیان داشت: انسان صاحب بصیرت است و پس از اتمام حجت برای انسان در دنیا، هیچ عذری در آخرت از او پذیرفته نمی شود.


حجت الاسلام حجتی اظهار داشت: روح و جسم انسان مکمل هم هستند، امام علی (ع) فرمود روح در جسد انسان همانند معنا در لفظ است، این تعبیر امام علی (ع) به این معناست که روح بر جسم فرد اشراف کامل دارد.


امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: انسان باید در وهله اول خداوند متعال را بشناسد، خود را بشناسد، پیامبر و ائمه خود را بشناسد و سپس به عبادت بپردازد، عبادتی که با شناخت صورت گیرد بسیار ارزشمند است.


وی در پایان بیان داشت: دین اسلام تمام جوانب را در نظر گرفته و دینی کامل تر از اسلام وجود ندارد، دین اسلام بر تمام ادیان مسلط است، هرچه دانش انسان ها بیشتر می شود شریعت مقدس اسلام بالاخص طریقت جعفری در میان تمام راه ها درخشان و کامل خواهد بود./857/202/ب2

ارسال نظرات