۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۲۹۸۶۶۰
آیت الله خاتمی:

طمع دشمن در انتخابات آینده به مراتب بیش از گذشته است/ برخی شخصیت ها به دنبال تحریف امام هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به مساله تحریف شخصیت حضرت امام راحل(ره)، گفت: امام خمینی با بغض امریکا از دنیا رفت و برخی می خواهند چهره ایشان را تحریف کنند.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي
 
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران شب گذشته در مراسم سوگواری امام حسین(ع) که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در محله دولت آباد شهر ری برگزار شد، با اشاره به تاکتیک دنبال شده از سوی دستگاه یزید، گفت: تحریف واقعه عاشورا و عادی سازی داستان از جمله اهداف آنان بود و کاروان آزادگان اهداف آنان را خنثی کردند، نهضت ها، شخصیت ها و جریان ها می توانند سرمایه باشند به شرط آن که درست تفسیر شوند، اینکه رهبری در مرقد امام(ره) مساله تحریف چهره امام خمینی(ره) را مطرح کردند به این دلیل بود که امام راحل(ره) یک سرمایه است، اگر این سرمایه آنچنان که هست معرفی شود نورافشانی می کند.

 

وی افزود: اما اگر این سرمایه تحریف شد دیگر به درستی معرفی نخواهد شد و در سالهای اخیر تحریف ها بسیار صورت گرفته است، چه کسی می تواند انکار کند که امام راحل(ره) با بغض امریکا از دنیا رفت، امام(ره) امریکا را شیطان بزرگ می دانست.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود تاکید کرد: آقایی که خود را در زمان امام خمینی(ره) از نزدیکان ایشان می داند و شاید هم صحیح باشد، می گوید؛ نامه ای نوشتم به امام(ره) که همانطور که شما مساله جنگ را حل کردید مساله امریکا را هم حل کنید، این موضوع در سایت این شخص آمده است، حرف ما این است که آیا نامه شما به دست امام رسیده یا خیر، محال است که نامه شما به دست امام نرسیده باشد.

 

وی افزود: همه نامه ها به دست امام راحل(ره) می رسید، آیا ایشان جواب دادند یا ندادند، اگر جواب داده بودند که در صدر سایت شما بود، پس نامه شما به دست امام(ره) رسیده و امام خمینی(ره) به پیشنهاد شما عمل نکردند معنا این است که به پیشنهاد عمل نشده یعنی آمریکا شیطان بزرگ است و مرگ بر آمریکا.

 

پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به ممکلت آسیب نرسد
آیت الله خاتمی ادامه داد: برخی می خواهند امام راحل(ره) را به نحوی تصویر کنند که ایشان بدشان نمی‌آمده سفره نفرت از امریکا جمع شود! آیا این تحریف امام(ره) نیست، امامی که فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند، این جملات پنهانی نیست و آنقدر گفته شده که به تیتر تبدیل گشته است، نفرمود پشتیبان روح الله باشید، در فتنه 88 چه کسی مقابل ولایت فقیه بود جز فتنه گران، آقا می‌فرمود؛ اردوکشی های خیابانی را کنار بگذارید، باید توجه شود انتخابات برای این است که اردوکشی خیابانی نباشد.

 

وی افزود: چقدر کشور و تهران را در التهاب نگه داشتید آیا این پشتیبانی از ولایت فقیه است؟ خجالت نکشیدید عکس امام(ره) را جلو گرفتید، خجالت نکشیدید پشت سر امام(ره) پنهان شدید، این تحریف امام نیست، رهبری در جریان فتنه یک بار مساله مسجد ضرار را مطرح کردند.

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به داستان مسجد ضرار، تصریح کرد: فردی خواستار به هم ریختن اجتماع پیامبراکرم(ص) بود و دستور ساخت یک خانه تیمی را داد و مسجدی را بنا کردند، به پیامبر(ص) گفتند یک مسجد ساختیم و برای افتتاح تشریف بیاورید، پس از بازگشت از جنگ تبوک جبرئیل نازل شد و آیه نازل شد این مسجد افتضاح باید از بین رود، پیامبر(ص) عمار و چند نفر را فرستادند تا مسجد را بسوزانند، مسجدی که مقدس است را فرمودند باید زباله دانی شود، مساله مسجد ضرار نماد سوء استفاده از مقدسات است.

 

وی افزود: فتنه گران مسجد را سوزاندند و در روز عاشورا مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند، عکس امام(ره) را آتش زدند، افرادی نیز با عکس امام(ره) به حمایت از فتنه گران آمدند، آیا این تحریف چهره امام نیست، امام خمینی(ره) چند بار فرمود؛ اگر دیدید دشمنان شما از کسی حمایت کرد به او مشکوک شوید و اگر دیدید از کسی بد می گویند بدانید این فرد برای دشمنان مضر است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به حمایت های دشمنان از سران فتنه 88، خاطرنشان کرد: ندیدید اوباما از سران فتنه سه بار به اسم حمایت کرد، همچنان حمایت کردید از فتنه گران و هم اکنون نیز حمایت می کنید، این تحریف امام(ره) است، بیانات امام راحل(ره) در صحیفه وجود دارد، خیلی باید مراقب تحریف بود، این توطئه ای بود که یزید پس از کربلا دنبال می کرد و تحریف چهره سید الشهدا(ع) را خواستار بود.

 

مردم به ولایت مداران رای دهند
امام جمعه موقت تهران با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تاکید کرد: ما مقطع انتخابات را در پیش داریم، باید این بار بیشتر دقت شود، زیرا طمع دشمن بیشتر از گذشته است، مواضع افراد نیز مورد بررسی قرار گیرد، اگر ولایی بودند به آنها رای بدهید در غیر اینصورت به آنان رای ندهید، آیا روحیه ضد استکباری و نفرت ضد استکبار دارند یا خیر؛ پس از 36 سال نباید مسامحه بیجا داشت، برای ما خط ولایت مهم است.

 

وی افزود: برائت از دشمنان برای ما مهم است، اگر بخواهیم انقلاب بماند در کنار شرایط دیگر اینها باید لحاظ شود.

 

آیت الله خاتمی با بیان اینکه مرحله سوم تاریخ کربلا با اسارت آزادگان تاریخ شروع می شود، ابراز داشت: این کاروان بحران را تبدیل به فرصت کردند، یزید و ابن زیاد خواستار مانور قدرت بودند اما با تدبیر امام سجاد(ع) و مدیریت حضرت زینب(س) این گونه نشد، می خواستند یکی دوماه کودکان را در کوفه نگه دارند ولی به سرعت به شام بردند و گفته شده در شام 60 هزار نفر پایکوبی می کردند و به هنگام رفتن کاروان شهر شام به عزاخانه تبدیل شد.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به یکی از تحریف های یزید، ابراز داشت: یکی از تحریف های یزید این بود که به همه گفتند که اینان خارجی اند، خطبه ای را که حضرت زینب(س) در شام شروع کردندبا این عبارت شروع شد؛«الحمدلله و الصلاه علی جدی رسول الله» این یعنی چی، یعنی دروغ گفتند ما خارجی هستیم، بلکه جد ما پیامبر اکرم(ص) است.

 

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) در خطبه خویش 17 صفت برای پیامبر(ص) می شمارد و می فرماید؛ من پسر این پیامبر اکرم(ص) هستم، می گویند به مردم دروغ گفتند، حضرت زینب(س) از دهان کودکان گرسنه غذا را می گیرد و آنها بر می گرداند زیرا صدقه بر فرزندان پیامبراکرم(ص) حرام است، این کار یعنی تحریف زدایی.

آیت الله خاتمی، افزود: می خواستند داستان را عادی سازی کنند، امام سجاد(ع) با سخنان خویش غوغا کردند، یزید چاره ای ندید و به موذن گفت اذان بگو، تا موذن به میان اذان رسید حضرت فرمود، ای یزید این پیامبر جد من است و یا جد تو؟ اگر می گویی جدت است که دروغ می گویی، و اگر او جد من است چرا فرزندان وی را کشتی.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود تصریح کرد: چرا فرزندان علی(ع) را کشتند، این یعنی روشنگری و افشاء، آنها به دروغ می گویند اینها خارجی اند، در مجلس ابن زیاد سر بریده امام حسین(ص) را آورند و اینجا رباب نقش آفرینی کرد، سر مبارک را در آغوش گرفت و در مجلس روضه خواند، فرمود؛ شمشیرهای ناپاک ها به جان حسین(ع) افتاد.

وی افزود: این نهضت بیش از 13 قرن مانده و بخش زیادی از آن ریشه قرآنی دارد، اگرفردی نماد الهی شد می شود ثارالله، خداوند حسین(ع) را خون خواهی می کند و می گوییم السلام علیک یا ثارالله.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به نکته بسیار مهم در رابطه با تبدیل بحران به فرصت، اظهار داشت: امام سجاد(ع) در شام خطبه خواندند، در این خطبه قائدتا بایستی از مصائب بگویند اما به دنبال فرصت بودند، در این شهر 50 سال به امام علی(ع) دشمنان دادند، وقتی امیرمونان(ع) در محراب به شهادت رسید شامیان گفتند مگر علی هم نماز می خواند.

 

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) یک کلمه از مصائب نمی گویند، آنچنان که حضرت زینب(س) ادبیات شان در شام و کوفه متفاوت است، ادبیات امام سجاد(ع) نیز عجیب است، چهار صفت از حضرت زهرا اما 86 صفت برای امام علی(ع) می گوید، از بحران به نفع خویش استفاده کردن یعنی این خطبه./811/پ201/ج

 

ارسال نظرات