۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۲۹۸۶۹۱
امام جمعه موقت نجف آباد:

شعار مرگ بر آمریکا یک عبادت بزرگ الهی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ایوبی گفت: شعار مرگ بر آمریکا خرد کننده پایه های استکبار جهانی است چنان که بعضی از تئوریسین های آمریکایی معتقد بودند باید یکی از بندهای برجام، حذف این شعار باشد و امروز این شعار، یک عبادت بزرگ الهی است.
حجت الاسلام ايوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حیدرعلی ایوبی، امام جمعه موقت نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با اشاره به این که امروز ایران به عنوان پرچمدار اسلام و قرآن در جهان قرار گرفته است، گفت: در این دوران که جهان به خصوص منطقه خاورمیانه شاهد جولان استکبار جهانی است، ملت شیعه و پیروان مکتب عاشورا به عنوان پرچمداران نهضت حسینی در این عصر و زمان به بالاترین افتخار رسیده اند.

 

وی با اشاره به استکبار ستیزی ملت ایران به رهبری امام خمینی چه قبل از پیروزی انقلاب و چه پس از آن افزود: ایستادگی امام در برابر قانون کاپیتولاسیون که طبق آن تبعه آمریکایی حق هر گونه تجاوز به اقشار ملت ایران بدون هیچ محاکمه ای را داشت، و تبعید حضرت امام به ترکیه که حتی حق پوشیدن لباس روحانیت را از امام در این تبعید گرفتند، گوشه ای از رذالت و پستی استکبار جهانی است.

 

حجت الاسلام ایوبی از دیگر اتفاقات را شهادت دانش آموزان در سال 57 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت و تصریح کرد: آن زمان دانش آموزان و دانشجویان پیرو خط امام آن گونه در برابر استکبار جهانی ایستادند و امروز این پرچم داری به دست رهبر معظم انقلاب رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه و دیگر جنایات استکبار جهانی برای نابودی اسلام بیان کرد: اشغال سوریه، ساقط کردن حزب الله لبنان، اشغال عراق و تجهیز گروه تروریستی داعش برای ورود به ایران از طریق مرزهای عراق و ترکیه، مهمترین اهداف استکبار جهانی برای از میان بردن ایران به عنوان ام القری منطقه بود که حضور رزمندگان اسلام این خیال باطل را از میان برد.

 

امام جمعه موقت نجف آباد با بیان این نکته که سوریه خط مقدم جبهه ایران است، بیان داشت: اگر امروز شاهد حضور نیروهای ایران در دفاع از حرم اهل بیت هستیم، باید بدانیم که اگر دشمن در سوریه زمین گیر نمی شد، امروز وارد مرزهای ایران شده بود و این شهدای مدافع حرم دارای مقام والایی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به کنفرانس وین و حضور وزیر خارجه ایران تصریح کرد: مقاومت مردم سوریه برگرفته از همان تئوری بود که در زمان جنگ در ایران پیاده شد و امروز بعد از 4 سال جنگ در سوریه به اعتراف حتی دشمنان ایران تنها کشوری است که می تواند آرامش را به سوریه بازگرداند و این نتیجه مقاومت، استواری و تبعیت از فرمایشات رهبری است.

 

حجت الاسلام ایوبی با تأکید بر حضور پرشور در راهپیمایی 13 آبان و تفاوت آن با سال های گذشته گفت: امروز حماسه 13 آبان با توجه به توافق هسته ای و امضای برجام بسیار دارای اهمیت است و چشم جهانیان به این حماسه است که آیا ایران بعد از برجام از مواضع خود کوتاه آمده است یا خیر.

 

وی در ادامه تصریح کرد: شعار مرگ بر آمریکا خرد کننده پایه های استکبار جهانی است چنان که بعضی از تئوریسین های آمریکایی معتقد بودند باید یکی از بندهای برجام، حذف این شعار باشد و امروز این شعار، یک عبادت بزرگ الهی است و همان گونه که حضرت علی به مالک اشتر فرمود، اگر دشمن تقاضای مذاکره کرد با او مذاکره کن ولی هرگز به دشمن حسن ظن نداشته باشد.

 

امام جمعه موقت نجف آباد در ادامه با محکوم کردن و اعلان برائت و انزجار از حکم اعدام شیخ نمر از سوی آل سعود گفت: شیخ نمر از خاندان برجسته علما شیعه نشین عربستان است که در مقابل جنایات آل سعود به خصوص در کشور یمن قیام کرد./1306/202/ب1

ارسال نظرات