۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۸۶۹۲
امام جمعه بابل:

آمریکا به بهانه برجام در صدد بازسازی چهره استکباری خود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با هشدار نسبت به توطئه دشمنان برای شکستن روحیه استکبار ستیزی ملت ما به بهانه برجام، گفت: توطئه دشمن در پس زمینه توافقنامه برجام، گرفتن ندای مرگ بر آمریکا از ملت ما و باز سازی چهره خود در انظار عمومی است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه شهرستان بابل در خطبه های نماز جمعه این هفته، روح انقلاب اسلامی را مبارزه با استکبار عنوان کرد و گفت: لبه تیز انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل از سال 1342 تا به امروز مبارزه با استکبار جهانی است.

 

وی افزود: طنین فریاد امام بصیر در گوش آحاد ملت در مقابله با تسلط استکبار و نفوذ آن در کشور همواره طنین انداز است.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل 13 آبان را نماد استکبار ستیزی ملت ایران عنوان و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی هیمنه نظام استکباری به ویژه آمریکا را در جهان شکست و دشمنان در صدد کمرنگ کردن روحیه مبارزه ملت ما در برابر استکبار به ویژه شیطان بزرگ هستند.

 

وی ادامه داد: در جهان معاصر ایران اسلامی به عنوان پیشرو در مبارزه با آمریکا و پاره کردن هیمنه عنکبوتی استکبار شناخته می شود.

 

حجت الاسلام روحانی با هشدار نسبت به توطئه دشمنان برای شکستن روحیه استکبار ستیزی ملت ما به بهانه برجام، اظهار داشت: دشمن در صدد است در پس زمینه توافقنامه برجام، ندای مرگ بر آمریکا را از ملت ما بگیرد و چهره خود را در جهان بزک کند.

 

وی افزود: دشمنان ما بدانند که ملت ما هیچ گاه و در هیچ فرصتی شعار بزرگ مرگ بر آمریکا را ترک نخواهند کرد.

 

امام جمعه بابل با گرامیداشت سالروز شهادت شهید فهمیده و روز بسیج دانش آموزی، تصریح کرد: شهید فهمیده نمونه بارز جانفشانی، مقاومت و ایستادگی ملت ایران به ویژه دانش آموز نوجوان بسیجی برای دفاع از آرمانها است.

 

وی ادامه داد: سیره الگوی رفتاری و عملی شهید فهمیده برای نوجوان و دانش آموزان ما باید تبیین شود تا این الگو بسط و گسترش بیشتری پیدا کند.

 

تولیت مدارس علمیه خاتم الانبیاء(ص) و الزهرا با  اشاره به روز فرهنگ عمومی در جامعه، فرهنگ را مهم ترین دغدغه در کشور دانست و گفت: متاسفانه علی رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در توجه به مسائل فرهنگی، شاهد کاهش شدید بودجه های فرهنگی در کشور هستیم.

 

وی ادامه داد: دولت تمام توجه و اهتمام خود را به مسائل اقتصادی معطوف کرده است اما به جای رونق شاهد شدیدترین رکود اقتصادی در کشور هستیم.

 

حجت الاسلام روحانی بدترین رکود را در کشور رکود تولیدات فرهنگی بر اساس مبانی دینی دانست و تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از بودجه های فرهنگی کشور حذف شده  و به مانند دولتهای قبلی فرهنگ با بی توجهی از سوی مسؤولان روبرو است.

 

وی با هشدار به نفوذ فرهنگی دشمنان در کشور، اظهار داشت: مهم ترین نفوذ دشمن در کشور از راه فرهنگ است تا با تولیدات محصولات فرهنگ غربی بر عقاید و دیدگاه های مردم به ویژه جوانان اثر بگذارد.

 

امام جمعه بابل با اشاره به سخنان اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص نفوذ فرهنگی در منطقه خاورمیانه، خاطرنشان کرد: آمریکا در صدد است تا با استفاده از شبکه های اجتماعی فرهنگ آمریکایی را در بین جوانان نفوذ دهد تا از آنها به عنوان عوامل خود در کشورهای مسلمان بهره بگیرد.

 

وی با انتقاد شدیدی نسبت به تساهل فرهنگی و گسترش اقدامات ضد فرهنگ دینی در کشور گفت: کشف حجاب در میان برخی از بازیگران زن، تک خوانی خواننده زن به بهانه کنسرت عاشورایی، دادن مجوز به برخی خوانندگان ماهواره ای نشان دهنده رویکرد تساهل و تسامح فرهنگی از وی وزارت ارشاد است.

 

حجت الاسلام روحانی افزود: متاسفانه با کمرنگ شدن توجه به مسائل فرهنگ دینی در کشور شاهد افزایش ناهنجاری های ضد فرهنگی هستیم و این مسأله موجب نگرانی های گسترده شده است.

 

وی بر لزوم توجه مسؤولان و بیدار شدن از خواب عمیق و توجه ضعیف به مسائل فرهنگی، تصریح کرد: مهم ترین پیام شهدا دفاع از فرهنگ و اعتقادات بود و کوتاهی نسبت به مسائل فرهنگی پذیرفتنی نیست./1313/201/ب1

ارسال نظرات