۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۹۸۶۹۳
نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق:

زایران دانشجو، سفیر دوسویه هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه‌ مقام معظم رهبری در عراق گفت: دانشجویان، سفیران دوسویه هستند؛ از یکسو سفیر جمهوری اسلامی در میان مردم عراقند که باید رفتار نمونه و الگو را به نمایش بگذارند و از سوی دیگر سفیر امام حسین(ع) در ایران هستند و باید در کشور خویش، پیام ها و درسهای عاشورای حسینی را به ارمغان ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني، از  روحانيون كاروان

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از دانشجویان که از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به عتبات عالیات سفر کرده بودند، در محل بعثه مقام معظم رهبری در کربلا حاضر شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه در عراق در جمع دانشجویان با اشاره به منابع روایی گفت: کسی که امام حسین را زیارت کند و نسبت به امام حسین معرفت داشته باشد، خدا او را در اعلی علیین قرار می دهد.

 

وی گفت:‌ میزان دریافت اجر و پاداش زیارت به مقدار معرفت داشتن به امام بستگی دارد و هر اندازه معرفت بیشتر باشد ، اجر و پاداش بیشتری دریافت می کند؛‌ معرفت، دانش توام با یقین و باور است و به جنبه ملکوتی امام نیز ارتباط دارد و ارتباط با جنبه ملکوتی امام، انسان را وارد مسیر رستگاری می کند.

 

نماینده بعثه در عراق با اشاره به اینکه امام، دو جنبه مُلکی و مَلکوتی دارد گفت: جنبه مُلکی در زمان است و مربوط به جنبه بشری و جسمی امام می شود اما به جهت جبنه ملکوتیِ امام، "بَر" زمان احاطه دارد و از همین روست که خطاب به امام عصر می گوییم "السلام علیک یا صاحب الزمان"

 

وی ارتباط با جنبه ملکوتیِ امام را کار چشم دل و گوش دل دانست و گفت:‌ آن چیزی که انسان را می سازد و متحول می کند، ارتباط با جنبه ملکوتی است و میزان ثواب زیارت به معرفت ما به جنبه ملکوتیِ امام بر می گردد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام نظام مندِ دانشجویان به عتبات گفت: دانشجویان، سفیران دوسویه هستند؛ از یکسو سفیر جمهوری اسلامی در میان مردم عراقند که باید رفتار نمونه و الگو را به نمایش بگذارند و از سوی دیگر سفیر امام حسین در ایران هستند و باید در کشور خویش، پیام ها و درسهای عاشورای حسینی را به ارمغان ببرند.

 

وی با بیان اینکه روح زیارت، پیمان بستن و میثاق با سیدالشهداست گفت: بزرگترین درس کربلا، ولایتمداری است. و ما باید حوادث دوران سیدالشهداء را به امروز پیوند بزنیم؛ یعنی همانطور که آن روز عده ای ولایت پذیر، عده ای ولایت گریز و عده ای ولایت ستیز شدند، امروز هم همین جبهه بندی وجود دارد و باید ببینیم در کدام جبهه قرار داریم که البته مردم ایران در عرصه های مختلف نشان داده اند که ولایتمدار و ولایت پذیرند./1330/د102/ی 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات