۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۹۸۶۹۹
امام جمعه موقت اصفهان:

مبارزه با استکبار یک اصل قرآنی است/ اجرای برجام زمینه‌ای برای تضعیف نظامی کشور نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با مهم برشمردن نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهوری درباره برجام و سابقه عهدشکنی و کلاهبرداری تاریخی استکبار گفت: در هر شرایطی باید بنیه نظامی کشور را در بهترین حالت قرار داد.
حجت الاسلام ميردامادي امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد،‌ با اشاره به توافق هسته‌ای و تهدیدهای استکبار درباره ایران گفت: در هر شرایطی باید بنیه نظامی کشور را در بهترین حالت قرار داد، بعد از این که بحث گزینه‌های روی میز را مطرح کردند، عزیزان ما از یک پایگاه موشکی زیر زمین رونمایی کردند که منافع آمریکا در هر جایی را می‌تواند، نابود کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سخنان خودشان در آستان قدس گفتند که این گزینه‌ها کجاست، آمریکا اگر امروز بتواند به کشور ایران حمله کند،‌ این حمله را به فردا نمی‌اندازد و باید گفت که درود بر نیروهای نظامی که امروز کشور را به قدرت و عزت رسانده‌اند، باید گفت مبارزه با استکبار یک اصل قرآنی است و قرآن به مبارزان علیه استکبار بشارت داده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به نامه رهبری درباره اجرای برجام به رییس جمهور اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب خطرات اجرای برجام را گوشزد کردند و گفتند که برای اجرای برجام عجله نکنید، اگر هم قرار شد کاری را انجام دهید ابتدا از متعهد بودن طرف مقابل به طور کامل اطمینان یابید و این طور نباشد که این کلاهبرداران بزرگ تاریخ بتوانند سر شما کلاه بگذارند.

وی با اشاره به سالروز شهادت محمدحسین فهمیده خاطرنشان کرد: این روز را روز نوجوان و روز بسیج دانش‌آموزی هم خوانده‌اند، در همین جا ست که باید بگوییم تمام ملت ایران بسیجی هستند، مخصوصا بسیج دانشجویی و دانش‌آموزی سد بسیار محکمی در برابر بیگانگان شده است، بعد از رحلت امام(ره) انتظار کشیدند که انقلاب از بین برود اما بسیج این ممکلت را بیمه کرد.

با توکل به خداوند در برابر دشمن می‌ایستیم

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: مسؤولان باید جوانان و نوجوانان را آماده کنند تا اگر روزی قرار بود، به مقابله با دشمن بروند، این جوانان و بسیجیان باشند که در برابر دشمنان قرار می‌گیرند، اسلام عزیز در طول انقلاب قربانیان بسیاری از نوجوان تا پیرمردان و حتی امام جمعه داشته است.

وی با گرامیداشت روز 13 آبان، روز دانش‌آموز و روز تبعید امام(ره) ابراز کرد: این تبعید سخت بود اما باید بدانیم بعد از سختی آسانی است،‌ این مقدمه قیام امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی ایران شد،‌ امام(ره) را به تهران بردند و ایشان را با هواپیمای نظامی به ترکیه بردند، اما امام خمینی(ره) پیام و رسالت و وظیفه خود را انجام دادند، چندماهی که در فرانسه بودند به طور پیوسته پیام می‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: تسخیر لانه جاسوسی از طرف دانشجویان خط امام(ره) در روز 13 آبان اتفاق افتاد، نشان دادند که این‌ها با تمام ابرقدرتی خودشان نمی‌توانند در ایران کاری انجام دهند و این تا حدی بود که امام(ره) فرمود انقلاب دوم از انقلاب اول بزرگ‌تر است.

وی اظهار کرد: دشمن هر توطئه‌ای داشت در این زمینه انجام داد، اما هر کس به خداوند توکل کند، خدا برای او بس است، ملتی که برای خدا قیام و کار کند در مواقع ضروری خداوند به کمک آنان می‌شتابد، خداوند مسلمانان را در شرایط دشوار یاری کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که

بصیرت در دین درس بزرگ عاشورا است

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به این که اسلام دین سلم و محبت است، افزود: اما در مکتب عاشورا ما درس عزت و بزرگواری می‌گیریم، هیچ‌گاه ما زیر بار ذلت نمی‌رویم و امسال در روز عاشورا دسته‌های مسیحی در کربلا حضور داشتند و راهپیمایی اربعین همچون مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان استکبار است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: کسی حق ندارد به دیگران متعرض شود اما سلم و مسالمت با تسلیم متفاوت است، از امام حسن(ع) سلم خواستند و نه تسلیم، در شب عاشورا عمر سعد پیشنهاد مذاکره کرد و امام حسین(ع) نپذیرفتند، شعور قیام امام حسین(ع) عدم تسلیم در برابر زورگو، خائن و مستکبر است.

وی با بیان این که باید شعور قیام امام حسین(ع) را دریابیم، اظهار کرد: بصیرت در دین، اقامه نماز، ایتاء زکات، امر به معروف و نهی از منکر و مانند آن این‌ها همه پیام‌های عاشورا است، اقامه نماز با خواندن نماز متفاوت است، نماز جمعه خاری در چشمه دشمنان است و نباید روزهای جمعه مساجد فعال باشد./914/پ201/ج

ارسال نظرات