۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۹۸۷۰۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

جنایت های آمریکا با بزک کردن چهره این کشور پاک نمی‌شود/ تداوم کوبنده تر شعار «مرگ بر آمریکا»

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: افرادی که در حال بزک کردن چهره شرور و خبیث آمریکا هستند بدانند جنایت های این کشور در حق ملت ایران با بزک کردن پاک و فراموش نمی شود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت سیزدهم آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: تا زمانی که قلدری و زیاده خواهی های آمریکا و استکبار در قبال ملت و نظام اسلامی ایران ادامه داشته باشد، استکبارستیزی ملت ایران نیز روز به روز بیشتر می شود.

 

وی با بیان اینکه اگر آمریکا رویه خود را در قبال ملت و نظام ایران تغییر ندهد شعار «مرگ بر آمریکا» روز به روز کوبنده تر و بلندتر فریاد زده می شود، افزود: آمریکا در طول بیش از سه دهه گذشته همواره اثبات کرده که دشمن اصلی انقلاب و نظام اسلامی بوده و در همه ظلم هایی که به مردم ایران روا شده، ردپای این کشور به صورت کاملا آشکار وجود دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه لیست سیاه جنایت ها و شرارت های آمریکا در قبال ملت و نظام جمهوری اسلامی با آب زمزم هم پاک شدنی نیست، تصریح کرد: جنایت هایی که آمریکا در طول تاریخ در حق مردم ایران مرتکب شده هیچ گاه فراموش نمی شود.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی افزود: در سیزدهم آبان سه حادثه تبعید امام خمینی(ره) از کشور به ترکیه در سال 42، شهادت شمار زیادی از دانش آموزان معترض در مقابل دانشگاه تهران در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در سال 58 روی داده که در هر سه حادثه نیز ردپای آمریکا و استبکار به صورت مشهود وجود دارد.

 

چشم پوشی از جنایت های آمریکا تنها با پذیرش و اجرای برجام عاقلانه نیست

وی خاطرنشان کرد: ظلم ها و جنایت های آمریکا در حق ملت ایران به اندازه ای زیاد است که نمی توان تنها با یک برجام و توافق هسته ای که آن هم تنها بخشی از حق قانونی ملت ایران بود از این جنایت ها چشم پوشی کرد و دیگر شعار مرگ بر آمریکا سر نداد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه چشم پوشی از جنایت های آمریکا تنها با پذیرش و اجرای برجام عاقلانه نیست، اضافه کرد: افرادی که در حال بزک کردن چهره شرور و خبیث آمریکا هستند بدانند جنایت های این کشور در حق ملت ایران با بزک کردن پاک و فراموش نمی شود.

 

وی با بیان اینکه آمریکا می خواهد با استفاده از برجام و توافق هسته ای زمینه نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود به کشور را فراهم کند، اظهار کرد: همه باید در برابر نفوذ دشمن و استکبار جهانی که در رأس آن آمریکا وجود دارد، هوشیار باشند.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد تصریح کرد: افرادی که دل در گرو آمریکا دارند بدانند ما دشمن را از در خارج کرده ایم اما باید هوشیار باشیم این دشمنان بار دیگر از پنجره وارد نشوند.

 

اصلاح فرهنگ عمومی زیربنای جامعه سالم است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه بجنورد با اشاره به هشتم آبان ماه، سالروز شهادت شهید فهمیده و روز تشکیل بسیج دانش آموزی، افزود: در هشت دفاع مقدس، جوانان، نوجوانان و دانش آموزان ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه به درجه ای از بصیرت رسیدند که در راه دفاع از اسلام و انقلاب و نظام دینی 36 هزار شهید، دو هزار و 853 جانباز و دو هزار و 433 دانش آموز جان خود را فدا کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین با اشاره به چهاردهم آبان، روز فرهنگ عمومی، گفت: اگر فرهنگ عمومی جامعه درست شود، سایر بخش های کشور نیز اصلاح می شود اما اگر فرهنگ عمومی درستی نداشته باشیم تلاش ها در بخش های اقتصادی و سیاسی نیز به نتیجه مطلوب نمی رسد.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش می کنند در باورها و فرهنگ عمومی ما تغییر ایجاد کنند، تصریح کرد: دشمن این کار را از مهدکودک های ما شروع کرده و در پی تغییر اساسی و بنیادین تفکرات و فرهنگ جامعه اسلامی ما است به همین دلیل همه وظیفه داریم راه های نفوذ و رخنه فرهنگی دشمن را در جامعه خود مسدود کنیم./9314/201/ب1

ارسال نظرات