۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۹۸۷۵۰
امام جمعه سنقر:

طلاب باید تهذیب محور و با بصریت تربیت شوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سنقر با اشاره به اینکه طلاب باید اخلاق اسلامی و دینی داشته باشند گفت: اساتید حوزه علمیه باید طلابی تهذیب‌محور و با بصیرت تربیت کنند.
حجت الاسلام برقراي حجت الاسلام برقراي2 حجت الاسلام برقراي3 حجت الاسلام برقراي4

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه ای با حضور حجت الاسلام شمس الله برقراری امام جمعه شهرستان سنقر، حجت الاسلام صادق ایرانی مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه استان کرمانشاه، مدیر، مسؤولان و اساتید حوزه علمیه شهرستان سنقر ظهر امروز در محل حوزه علمیه این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام برقراری با اشاره به تأکید ائمه اطهار علیهم السلام به تربیت صحیح انسان ها بیان داشت: تنها عاملی که انسان را با دیگر افراد متمایز می کند تهذیب نفس و تربیت اسلامی است لذا مسؤولان حوزه های علمیه نسبت به این مسأله اهتمام بیشتری داشته باشند.


امام جمعه شهرستان سنقر با بیان اهمیت فراوان تهذیب نفس اظهار داشت:  تهذیب نفس باید میان طلاب و روحانیان نهادینه شود، از این رو علم بدون اخلاق اسلامی و دینی و تهذیب  نفس توفیق چندانی نخواهد داشت.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مدیران، مسؤولان و اساتید حوزه‌های علمیه باید نسبت به رفتار و امورات طلاب نظارت و توجه لازم را داشته باشند، زیرا غفلت در این زمینه سبب گرفتار شدن طلاب در گروه های انحرافی و عرفانی خواهد شد و این به انحراف و اضمحلال طلاب و جامعه روحانیت کمک می کند، از این رو باید از به وقوع پیوستن این امر پیشگیری کرد.


وی با اشاره به برگزاری و تقویت برنامه های معنوی تصریح کرد: برنامه های فرهنگی و معنوی نسبت به قبل باید منسجم تر شده و از اساتید مجرب و توانمند اخلاق دعوت به عمل آید و جلسات هفتگی با حضور اساتید توانمند برگزار شود تا طلاب بتوانند از وجود این عزیزان بهره مند شوند.


امام جمعه شهرستان سنقر یادآور شد: مسؤولان حوزه های علمیه باید تمهیداتی برای طلابی که شرایط لازم را برای مزدوج شدن دارند را بیاندیشند و با برگزاری کلاس و دوره های آموزشی، آن ها را در این مسیر راهنمایی و مشاوره دهند که دچار مشکل و تصمیمات اشتباه نشوند.


حجت الاسلام برقراری در ادامه افزود: اساتید با حضور در بین طلاب و حتی ارتباط با خانواده های آن ها نقش بسزایی در مرتفع کردن مشکلات این عزیزان را بر عهده دارد، همچنین جلساتی ماهیانه نیز برای ارتقای اساتید محترم حوزه علمیه برگزار شود زیرا اساتید اگر بخواهند طلاب را به نحوی شایسته تربیت کنند باید ابتدا خود را در صراط مستقیم قرار دهند.


وی با بیان اینکه طلاب و روحانیان به عنوان الگو در جوامع اسلامی به شمار می روند اظهار داشت: طلاب باید نسبت به خودسازی و تهذیب نفس مجدانه تلاش کنند و همان طور که در مسیر علم و تحصیل علوم دینی حرکت می کنند باید نسبت به تهذیب نفس و ارتباط عمیق خود باخداوند متعال تلاش بیشتری داشته باشند.


استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: طلاب سربازان حضرت ولی عصر (عج) هستند و امام زمان توجه ویژه ای به روحانیت دارد لذا همواره نسبت به اجرای احکام الهی همچون نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و موارد دیگر نسبت به دیگران تشنه تر باشند و از گناهان کوچک نیز دوری کنند.


گفتنی است در پایان حجت الاسلام مجید بنی عامری مدیر حوزه علمیه شهرستان سنقر با ارائه گزارشی برنامه های تهذیبی، اخلاقی، آموزشی، ورزشی و موارد دیگر را تشریح کرد و خواستار همفکری و همکاری علمای بزرگ شهرستان سنقر در ارتقا و موفقیت طلاب حوزه علمیه سنقر شد./857/202/ب2

ارسال نظرات