۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۹۸۷۵۲
مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان:

اتهامات سعودی ها به شیخ نمر واهی است/ آتش خشم مسلمانان حکام سعودی را فرا خواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ مولوی دهانی گفت: دولت عربستان باید با صرف نظر از وارد کردن اتهامات واهی به شیخ نمر و سیاسی کاری، اقدامات صحیح را اتخاذ کند.
شيخ نمر

مولوی عبدالغنی دهانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: شیخ نمر جایگاه اجتماعی ویژه‌ای دارد و اعدام وی، امری اشتباه و محکوم است.

 

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان تأکید کرد: علما و روحانیان جهان اسلام باید با موضع‌گیری‌های دقیق و هدف‌مند خود سبب آزادی این عالم عربستان شوند.

 

وی افزود: در صورت اجرای این حکم، آتش خشم مسلمانان، دامن حاکمان عربستان را فرا می‌گیرد، دولت عربستان باید با صرف نظر از وارد کردن اتهامات واهی به شیخ نمر و سیاسی کاری، اقدامات صحیح را اتخاذ کند.

 

مولوی دهانی بیان کرد: این یک حکم سیاسی بود نه حکمی قضایی، این حکم را دستگاه قضایی صادر نکرد بلکه وزارت کشور سعودی صادر کرده است.

 

وی با بیان اینکه حکم شیخ دادگاه شیخ نمر فاقد شفافیت بود و غیرعلنی برگزار شد، اظهار داشت: این دادگاه به هیچ وجه عادلانه نبود، دادستان اتهاماتی را به ایشان وارد کردکه کاملا واهی و دور از عقلانیت است.

 

مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان ادامه داد: بدون تردید با تأیید این حکم احساسات مسلمانان خدشه دار می‌کند و واکنش جهانی در پی خواهد داشت دولت عربستان هرچه سریعتر باید این حکم را متوقف کند اجرای این حکم مسلما تبعات بدی برای حکومت سعودی در داخل و خارج از این کشور خواهد داشت.

 

وی با اشاره به حملات و جنایات عربستان در کشور یمن، گفت: مردم کشور یمن تحت سخت ترین جنایات قرار دارند که آل سعود از هر اقدام ضد انسانی بهره گیری می کند و جای تعجب است که کشوری که خود را خادم الحرمین می داند دست به چنین اقداماتی زده و دست به کشتن مسلمانان بزند./831/ت302/ج

ارسال نظرات