۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۹۸۷۵۵
امام جمعه مشهد مقدس:

دشمن به دنبال تخریب وجهه استکبار ستیزانه ایران در جهان است/ گسترش فرهنگ رفاه طلبی در جامعه هدف نهایی نفوذ دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: دشمن می خواهد عده ای از داخل مرزها به دنبال مذاکره با آمریکا و تعامل و سازش با او بدوند تا بتواند از مصافحه رییس جمهور آمریکا با یک مسئول و گفتگوی وزیر امورخارجه اش با یک مقام ایرانی عکس بگیرد و در جهان منتشر کند. آنها در زیر این عکس ها خواهند نوشت ایران بالاخره پس از 37 سال مقاومت مجبور شد بیاید دست بدهد و تسلیم شود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه گفت: فاجعه کربلا به این خاطر حادث شد که دشمنان اسلام توانستند اسلام را استحاله کنند. این استحاله از جایی شروع شد که خط رهبری جامعه از شجره طیبه امامت فاصله گرفت.

 

آیت الله علم الهدی ضمن مذمّت روحیه رفاه طلبی و منفعت گرایی گفت: در کتاب میزان الإعتدال شافعی از زبان عبدالله بن عمر نقل شده که روزی پیامبر اکرم (ص) از یاران پرسیدند زمانی که گنجینه های ثروت امپراتوری ایران و روم به روی شما گشوده شود و به دریای منابع اقتصادی دسترسی پیدا کنید، کدامیک از شما در راه ارزش ها و شعائر دینی مقاوم تر خواهید بود؟

 

وی ادامه داد: در این لحظه، عبدالرحمان بن عوف می گوید مانند پیامبر خدا ـ همین طور مقاوم ـ باقی خواهیم ماند وپیامبر بلافاصه ادعای عبدالرحمان بن عوف را رد می کنند و می فرمایند شما حسد خواهید ورزید، حرص و طمع خواهید نمود و به خاطر مال اندوزی و منفعت طلبی آتش جنگ به راه می اندازید. بعدها حرص و منفعت طلبی فردی تا جایی پیش می رود که پس از مرگ جناب عبدالرحمان بن عوف، اموال و سکه های طلای به جا مانده از او آن قدر زیاد است که قابل شمارش نیست.

 

بنی امیه در دوران امام حسین (ع) توانسته بود اسلام را به صورت کامل استحاله کند

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به خطبه عاشورایی امام حسین (ع) در کربلا اظهارداشت: در روز عاشورا امام حسین (ع) خطبه ای را برای لشکریان ابن زیاد ایراد فرموده اند که در دو فراز آن، ابعاد شگرف استحاله اسلام در آن دوران به وضوح قابل مشاهده است. اولا حضرت خیرات و برکات باقیمانده از زمان پیامبر اکرم (ص)برای جامعه اسلامی را به «سُبابَهُ الإِنام» تشبیه کرده اند؛ یعنی به اندازه یک بند انگشت ماده باقی مانده در انتهای ظرف غذا که این یک فاجعه است.

 

وی افزود: در قسمت دوم خطبه، حضرت سیدالشّهدا (ع) می فرمایند «وَ خَصیصُ عَیشٍ کَالمَرءِ الوَبیل» یعنی زندگانی در این جامعه همانند باغچه ای است که در آغاز پاییز همه سرسبزی و طراوت خود را از دست داده و به محل تغذیه حشرات موذی تبدیل شده است. حضرت به وضوح تصویر می کنند که از جامعه اسلامی دوران حکومت پیامبر اکرم (ص) تنها ظواهر به درد نخور و حاشیه های ناقصی باقی مانده است و آن اسلام راستین، به طور کامل استحاله و تحریف شده است.

 

نفوذ آمریکا یعنی استحاله اسلام در کشور

آیت الله علم الهدی استحاله اسلام را نقشه امروز جهان استکبار در این کشور خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از قضیه برجام بارها خطر نفوذ دشمن را تبیین کرده اند. نفوذ آمریکا یعنی استحاله اسلام در این کشور؛ تا جایی که جان ساوِرز مسئول اطلاعات پیشین وزارت امورخارجه انگلستان می گوید اگر برجام به طور کامل در ایران اجرا شود، ده یا پانزده سال طول نخواهد کشید که روح انقلابی گری در میان ملت ایران خواهد مُرد. این معنای استحاله اعتقادات و هدف نهایی آن هاست.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا می خواهد مردمی که شهادت باور آنهاست، به دنبال پول بروند و دست از فرهنگ جهاد بردارند. آمریکا می خواهد مردمی که در مقابل گلوله داغ و باران آتش با رمز یامهدی به میدان می رفتند، ایثارگری و مقاومت را فراموش کنند و به دنبال رفاه و لذت باشند.

 

اولین هدف دشمن از نفوذ؛ تخریب وجهه استکبارستیزانه جمهوری اسلامی در جهان

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری ضمن تبیین ابعاد هجمه فکری و نفوذ دشمن، تخریب وجهه استکبارستیزانه جمهوری اسلامی در جامعه بین المللی را توطئه اول دشمن دانست و گفت: دشمن در فضای پس از برجام قصد دارد در دو زمینه گفتمان انقلاب اسلامی را دچار استحاله کند. اول در زمینه وجهه نظام در جهان که به خاطر دستاوردها و موفقیت های انقلاب پس از 37 سال، ایران به عنوان الگوی استکبار ستیزی و مقاومت بر عقیده در جهان شناخته شده است و حال آمریکایی ها قصد دارند این وجهه عزتمند را در جهان خراب کنند.

 

وی تاکید کرد: دشمن می خواهد عده ای از داخل مرزها به دنبال مذاکره با آمریکا و تعامل و سازش با او بدوند تا بتواند از مصافحه رییس جمهور آمریکا با یک مسئول و گفتگوی وزیر امورخارجه اش با یک مقام ایرانی عکس بگیرد و در جهان منتشر کند. آنها در زیر این عکس ها خواهند نوشت ایران بالاخره پس از 37 سال مقاومت مجبور شد بیاید دست بدهد و تسلیم شود و به این وسیله، چهره مقاومت جمهوری اسلامی را که امروز الگوی مجاهدان یمن، شهدای بحرین و رزمندگان مقاومت اسلامی و حزب الله عراق و لبنان است، خدشه دار کنند.

 

دومین هدف دشمن از نفوذ؛ گسترش فرهنگ توسعه طلبی و رفاه طلبی در ملت

آیت الله علم الهدی در ادامه تبیین ابعاد هجمه فکری و نفوذ دشمن، درهم شکستن مظاهر روحیه انقلابی گری در داخل را توطئه دوم خواند و اظهارداشت: در وهله بعد، اینها می خواهند دیگر چیزی از روحیه انقلابی گری و تفکر استکبارستیزانه امام درمیان ملت باقی نماند. همان گونه که درصدر اسلام، بنی امیه کاری کرد که باورهای اسلامی از بین برود و ایثار، فرهنگ شهادت طلبی، مقاومت و ولایتمداری از جامعه اسلامی جدا شود.

 

وی افزود: به دنبال این موضوع، مردم دودسته خواهند شد؛ عده ای توسعه طلب و رفاه گرا می شوند و درآن صورت، تنها هدف اصلی جامعه گشایش اقتصادی و پیشرفت و رفاه بیشتر است. در واقع، هزینه ای که برای توسعه باید پرداخت، نادیده گرفته شده و ممکن است به قیمت از دست رفتن استقلال، آزادی و دین تمام شود. دسته دوم نیز امنیت طلبان خواهند بود؛ آن ها که همواره از بیم حمله نظامی آمریکا تسلیم و مطاع هستند و عقیده دارند آمریکا با یک بمب می تواند ما را از هستی ساقط کند.

 

ما ایران را راستی آزمایی خواهیم کرد

امام جمعه مشهد مقدس در جمع پرشور نمازگزاران مشهدی خاطرنشان کرد: اوباما در تمام مدتی که تنور مذاکرات گرم بود، یک تکیه کلام ثابت داشت که می گفت ما ایران را راستی آزمایی خواهیم کرد. راستی آزمایی از دید آنها ناظر بر دو موضوع است؛ یکی تغییر رفتار ملت ایران و دوم امکان بازگشت به جامعه جهانی. تغییر رفتاری در این راستی آزمایی مدّنظر آمریکاست که ملت ایران دیگ شعار مرگ بر آمریکا سر ندهد، با استکبار کاری نداشته باشد و با دشمنانش از در سازش و تعامل وارد شود.

 

وی ادامه داد: اگر این توطئه کارگر افتاد و مسئولان ما حاضر به تغییر رفتار شوند باید پیشاپیش پرونده همه گروه های استکبارستیزانه در جهان را بست؛ با تسلیم شدن ما، حزب الله عراق و لبنان، حماس فلسطین، انصارالله یمن، گروه های مبارزاتی آمریکای لاتین و تمام جبهه ضد آمریکایی در دنیا که جمهوری اسلامی را به عنوان الگوی خود برگزیده بودند، تعطیل خواهند شد.

 

رهبر معظم انقلاب تنها دلخوشی ملت هستند

آیت الله علم الهدی حضور رهبری آگاه و مقاوم را تنها نقطه دلخوشی ملت موجود خواند و گفت: در این وانفسای سازش و نفوذ، دل ما به وجود رهبری گرم است که آگاهانه و هوشمندانه همواره از مواضع جامعه دفاع خواهد کرد. اما از یاد نبریم که رهبرمعظم انقلاب از وجود مبارک حضرت علی (ع) والاتر نیست و چنان چه ملت پشت ولی فقیه خود را خالی کنند، امیرالمومنین هم که باشد نمیتواند در صفین از کیان امت اسلامی دفاع کند.

 

وی تصریح کرد: در واقع، حمایت مردم و ولایت پذیری آنها زمینه ساز درهم شکستن جبهه نفاق و فتنه در صفین می شد. همانطور که مردم حمایت نکردند و حضرت علی (ع) تنها مانده و وادار به پذیرش شروط منافقین و سازش با دشمن شد، اگر ملت ایران نیز از مقام معظم رهبری حمایت و پشتیبانی نکنند، ایشان در فشار غرب زدگان داخلی و دشمنان خارجی ممکن است وادار به سازش و قبول شکست شوند.

 

امام جمعه مشهد مقدس درمیان شعارهای پرشور نمازگزاران و فریاد های «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» و «هیهات مِنَّ الذِّلَه» ادامه داد: بنا به فرموده رهبرمعظم انقلاب، اگر ما دست از مبارزه با آمریکا برداریم، خلاف دستور قرآن عمل کرده ایم. پس لازم است که فریاد مرگ بر آمریکای ما بسیار بلندتر و رساتر شود./863/پ202/ج

 

ارسال نظرات