۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۲۹۸۷۶۶
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

اعدام شیخ نمر سقوط دولت و حاکمیت عربستان را در پی خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت عربستان با سوء مدیریت در فاجعه منا سبب بی‌اعتمادی مسلمانان عربستان و منطقه شد که اگر شیخ نمر را نیز اعدام کند این بی‌اعتمادی عمیق‌تر شده و سقوط دولت و حاکمیت سرعت خواهد یافت.
سيد مهدي هاشمي، نماينده مردم تهران

سید مهدی هاشمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بی‌لیاقتی حکام آل‌سعود در حکومت عربستان، گفت: اگر حکام عربستان در شیوه حکومت خود تغییر رویه و اصلاحات انجام ندهند روز به روز بر سرعت سقوط آنان افزوده خواهد شد.

 

وی افزود: مردم این کشور، حکومت‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای این سوء تدبیر را تحمل نکرده و در نهایت از داخل و خارج یک هژمونی علیه دولت عربستان شکل گرفته و سقوط آنها را رقم خواهد زد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حاکمیت عربستان باید حقوق اولیه و ابتدایی مردم آن کشور را تامین کرده و نسبت به اعتقادات مردم اعم از شیعه و سنی احترام بگذارد.

 

وی افزود: با توجه به اینکه شیخ نمر شخصیتی است که توانسته در میان مردم عربستان و منطقه مقبولیت خاصی را کسب کند اگر به ایشان تعرض شود نخوتی علیه حاکمیت عربستان شکل خواهد گرفت که نتیجه عمل آنها سنگین بوده و بدون پاسخ نخواهد ماند.

 

هاشمی با اشاره به وظیفه دیبلماسی، بیان داشت: دستگاه دیبلماسی باید دولت‌های منطقه را نسبت به خطر ایجاد تشنج آگاه و حساس کند همچنین دستگاه‌های بین‌المللی را نسبت به این موضوع متذکر شده و کمک‌های لازم را در اصلاح وضعیت داشته باشند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وظیفه علما و نخبگان نسبت به حکم اعدام شیخ نمر گفت: علما و نخبگان جوامع اسلامی اعم از ایرانی و غیر ایرانی باید در جایگاه و موقعیت خود دولت عربستان را متوجه کنند که حکم اعدام شیخ نمر خطایی بس بزرگ است که عواقب شدید در پی دارد.

 

وی ابراز کرد: حاکمیت عربستان با اعدام شیخ نمر نمی‌تواند معایب و نقایص دولت خود را جبران کند بلکه باید با استفاده از تجارب گذشته رضایت مردم کشور خود را جلب کند.

 

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: دولت عربستان با سوء مدیریت در فاجعه منا سبب بی‌اعتمادی مسلمانان عربستان و منطقه شد که اگر شیخ نمر را نیز اعدام کند این بی‌اعتمادی عمیق‌تر شده و سقوط دولت و حاکمیت سرعت خواهد یافت./813/302/ب2

ارسال نظرات