۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۸۷۷۸
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خواستار شد؛

بهره گیری از تمام ظرفیت دستگاه دیپلماسی برای جلوگیری از اعدام شیخ نمر

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر عربستان حکم اعدام شیخ نمر را اجرا کند به طور قطع جوامع بین‌المللی مسلمانان و غیر مسلمان بر علیه آل سعود موضع خواهند گرفت کما‌اینکه تا کنون نیز بسیاری در این رابطه موضع خود را ابراز کرده و خواستار تجدید نظر در اجرای این حکم شدند در غیر این صورت آل‌سعود باید فاتحه خود را بخواند.
دکتر اسماعيل کوثري

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص حکم اعدام شیخ نمر، گفت: اقدامات و فعالیت‌های شیخ نمر در ایجاد آگاهی و بصیرت مردم عربستان بسیار تاثیر گذار بوده است.

 

وی بیان کرد: در مقابل حکم اعدام صادر شده بسیار ظالمانه است که سبب زیر سوال رفتن بیشتر حکومت عربستان می‌شود.

 

وی افزود: این حکم زمانی صادر شده که بی‌تدبیری و سوء مدیریت سران آل‌سعود در رابطه با فاجعه منا، سقوط جرثقیل، کشتار و جنایات یمن و حمایت از تروریست در منطقه برای همگان آشکار شده و این نشان از عدم صلاحیت مسؤولان سیاسی عربستان است.

 

عربستان با اعدام شیخ نمر باید فاتحه خود را بخواند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر عربستان حکم اعدام شیخ نمر را اجرا کند به طور قطع جوامع بین‌المللی مسلمانان و غیر مسلمان علیه آل سعود موضع خواهند گرفت؛ همان گونه که تاکنون بسیاری در این رابطه موضع خود را ابراز کرده و خواستار تجدید نظر در اجرای این حکم شدند در غیر این صورت آل‌سعود باید فاتحه خود را بخواند.

 

کوثری با اشاره به وظیفه دستگاه دیبلماسی در خصوص اعدام شیخ نمر بیان داشت: دستگاه دیبلماسی ما باید برای جلوگیری از اجرای این حکم اقدامات اساسی، پیگیری و رایزنی‌های لازم را انجام دهد حتی اگر دولت عربستان به خواسته آنها تن ندهد.

 

وی افزود: دستگاه دیبلماسی در این رابطه به هیچ وجه نباید به حکام آل‌سعود امتیاز دهد که اگر چنین کند اقدامی غیر منطقی انجام داده است.

 

دیبلماسی کشورمان با قدرت و صلابت از اجرای اعدام شیخ نمر جلوگیری کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: حق دیبلماسی کشور ما و کشورهای دیگر است که با قدرت و صلابت بر مسؤولان سیاسی عربستان فشار آورند تا از اجرای حکم اعدام شیخ نمر جلوگیری کنند.

 

کوثری در پایان با اشاره به وظیفه علما، نخبگان و مسلمانان در ارتباط با حکم اعدام شیخ نمر خاطر نشان کرد: متاسفانه جهان اسلام آن اتحاد و یکپارچگی لازم را ندارد زیرا سران برخی کشورهای عربی آنقدر که به شیطان بزرگ آمریکا تمایل دارند به خود اسلام توجه ندارند بنابراین باید ملت‌های جهان اسلام با تجمعات و راهپیمایی‌ها اقدامات لازم و اثرگذار در جلوگیری از اعدام شیخ نمر را انجام دهند./807/ت302/ج

ارسال نظرات