۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۲۹۸۷۹۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اعدام شیخ نمر عواقب خطرناکی برای آل سعود و حامیانش دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دولت عربستان پاسخی برای چرای اعدام یک عالمی که به دفاع از حقوق اولیه مردم پرداخته است، نخواهد داشت، گفت: آل سعود یک حاکمیت فاشیسم و بنای آن بر ظلم و ستم نهاده شده است.
حجت الاسلام علي باقري

حجت الاسلام علی باقری استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، با اشاره به این که دولت سعودی بعد از اعلام حکم اعدام شیخ نمر، اجرای آن را به تعویق انداخته است، گفت: عدم اجرای حکم اعدام شیخ نمر نشان از ترس عربستان است.

 

وی افزود: اجرای این حکم عواقب بسیارخطرناکی برای دولت سعودی و حامیان آل سعود دارد، چرا آنها پاسخی برای چرایی اعدام یک عالمی که به دفاع از حقوق اولیه مردم پرداخته است، نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام باقری با تأکید بر این که با اعدام شیخ نمر ملت های شیعه منطقه حجاز و آزادگان جهان ساکت نخواهند نشست، گفت: آل سعود یک حاکمیت فاشیسم و بنای آن بر ظلم وستم نهاده شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که احتمال اعدام شیخ نمر کم است، گفت: دولت سعودی منتظر عکس العمل مردم است و از عواقب آن واهمه دارد.

 

وی با تأکید بر این که دستگاه دیپلماسی باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اجرای حکم شیخ نمر انجام دهد، گفت: آیت الله شیخ نمر شخصیتی انقلابی و مورد تقدیس مردم مسلمان منطقه و به خصوص شیعیان است.

 

به گفته وی، ایران اسلامی همواره حامی مظلومان جهان بوده است و در موضوع شیخ نمر نیز از تلاش های خود در این زمینه کوتاهی نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام باقری با سفارش به رایزنی وزارت امور خارجه و ارتباط با سازمان های مدعی حقوق بشر، گفت: تلاش دیپلماسی ایران می تواند از اعدام ناجوان مردانه شیخ نمر جلوگیری کند./1307/302/ب3

ارسال نظرات