۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۲۹۸۸۰۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

رژیم آل سعود مصداق بارز گمراهی و ضلالت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که رژیم سعودی مصداق بارز گمراهی و ضلالت است، گفت: کشتاری که آل سعود در منطقه مرتکب شده است با روح قرآن و اهل بیت سازگاری ندارد و نتیجه دوری از خاندان پیامبر جز این نیست.
مرگ بر آل سعود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام شعبان غلامحسین پور استاد حوزه علمیه مازندران، جمعه شب در جمع هیأت کربلایی های این شهرستان با بیان این که قرآن و عترت پیامبر دو امر جدانشدنی هستند تصریح کرد: مسلمانان باید به قرآن و اهل بیت متمسک شوند که این دو ثقل جدانشدنی شرط هدایت بشریت هستند.

 

وی با بیان این که جامعه اسلامی در حال حاضر دچار افراط و تفریط شده است افزود: افراط و تفریط باعث شده تا در جامعه اسلامی عده ای تنها به قرآن تمسک کنند و عده دیگر تنها به اهل بیت(ع) در حالی که تمسک به هر کدام بدون دیگری امکان پذیر نیست.

 

حجت الاسلام غلامحسین پور بیان داشت: اگر ما می گوییم تنها تمسک به اهل بیت امکان پذیر نیست منظور اهل بیتی است که در قرآن به آنها اشاره شده است و به همین دلیل پیامبر(ص) فرمود که اگر این دو با هم باشند دو بالی هستند که می توانند ما را به درجه اعلای انسانیت برسانند.

 

وی با بیان این که در عصر حاضر نمونه ای از افراط و تفریط را در گروه های تکفیری مشاهده می کنیم خاطرنشان کرد: برخی مسلمان نماها آتش زدن انسان ها و سر بریدن کودکان را برای خود تفریح به حساب می آورند در حالی که هیچ جایگاهیی در دنیای امروز ندارد و باعث بیزاری انسان ها از این نوع مکتب می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: دنیای امروز از مکتب تکفیری که راه افراط را در پیش گرفته است بدش می آید و اینها کسانی هستند که می گویند حسبنا کتاب الله که مشکلات و دردهایی در جامعه ایجاد می کنند.

 

وی با بیان این که نتیجه تمسک به قرآن بدون اهل بیت(ع) این است تا کلام بزرگان دین را نادیده بگیریم و خود را نایب اهل بیت قرار دهیم، افزود: عده ای با تمسک به اهل بیت و نادیده گرفتن آموزه های قرآنی راه افراط را در پیش گزفته اند و کار به جایی رسیده که دستور مراجع را نادیده می انگارند و با آن به ستیز مشغول می شوند.

 

حجت الاسلام غلامحسین پور اهل بیت(ع) را مفسران واقعی قرآن دانست و بیان کرد: امامان معصوم مفسر واقعی قران هستند که تفسیر را به منصه ظهور گذاشتند و زندگی اهل بیت در کلامی ساده خود تفسیر قرآن است که اگر از دامن این مفسران قران تفسیر نشود مشکلات دیگر به وجود می آید.

 

وی ادامه داد: کسی که انسان ها را می تواند از ظلمات خارج کند تنها اهل بیت هستند و اگر بخواهیم قرآن را متوجه شویم باید به دامن اهل بیت(ع) بیاییم زیرا کلام خدا را هر انسانی متوجه نمی شود و در حال حاضر وجدان بیدار انسان های آزاده بهترین قاضی است تا تشخیص دهند که چه کسانی مفسران واقعی قرآن هستند.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که عربستان سعودی مصداق یکی از کشورهایی است که راه افراط و تفریط را در پیش گرفته و چهره خشنی از اسلام را در جهان به نمایش گذاشته است، خاطرنشان کرد: دنیا عربستان سعودی را به تمام معنا اسلامی می شناسند که تنها به قران تمسک کرده اند و نتیجه این جدایی از اهل بیت را ما الآن می توانیم در حمله به مسلمانان یمن مشاهده کنیم که با این کار چهره اسلام را در همه جهان نازیبا جلوه داده است.

 

وی با اشاره به این که رژیم سعودی مصداق بارز گمراهی و ضلالت است، بیان داشت: کشتاری که آل سعود در منظقه مرتکب شده است با روح قرآن و اهل بیت سازگاری ندارد و نتیجه دوری از خاندان پیامبر جز این نیست.

 

حجت الاسلام غلامحسین پور عمل نکردن به قرآن را بزرگترین خطر برای جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: متاسفانه امروزه قران را تنها برای تبرک استفاده می کنیم در حالیکه قران سراسر معنا و مفهوم است که باید مفاهیم انسانیت را از قران استخراج کرد تا قوام انسانیت به وسیله آن معنا شود تا انسان ها در مسیر هدایت قرار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه دوری از مفاهیم والای انسانی در قرآن باعث می شود تا سر پسر پیامبر را بالای نیزه کنیم، تصریح کرد: خوارج از جمله افرادی بودن که شب و روزشان با قرآن بود و با تمام آیات آن مانوس بودند اما با مفاهیم آن بیگانه بودند و همین دوری از قرآن را ما در واقعه عاشورا مشاهده می کنیم که کوفیان سر پسر پیامبر را بالای نیزه کردند./950/202/ب3

ارسال نظرات