۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۲۹۸۸۰۸

چند خبر کوتاه از کرمان

خبرگزاری رسا ـ صدور سند مالکیتی ثبتی برای 2 هزار موقوفه استان کرمان و دهم آبان آخرین مهلت آثار به جشنواره سجاده خورشید و تشکیل ستاد احیاء و عمران موقوفات در کرمان از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، معاون ثبتی و حقوقی اداره کل اوقاف کرمان از صادر شدن 2 هزار جلد سند مالکیت برای موقوفات استان کرمان خبر داد.

بر پایه این گزارش علی مهرآسا گفت: در راستای انعقاد تفاهم نامه سازمانی بین ادارت کل اوقاف و ثبت اسناد استان،2 هزار جلد سند مالکیت برای موقوفات کرمان صادر شد.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه مذکور با هدف ثبت و صدور اسناد مالکیت موقوفات استان منعقد شده است افزود: در آخرین کارگروه مشترک بین سازمانی روز پنج شنبه با حضور مدیران کل دو دستگاه در شهرستان سیرجان روند مشکلات ثبتی اراضی موقوفات این شهرستان مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

مهر آسا، سند دار کردن اراضی موقوفات و تعیین حدود رقبات را مهمترین عامل تثبیت کننده در برابر تعرض و تعدی زمین خوارن به این اراضی دانست و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همکاری دو سویه به عنوان یک دستگاه متولی در جهت احقاق حقوق اراضی موقوفات نقش مهمی را ایفا کنیم.

 

10 آبان آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره"سجاده خورشید"

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از خبرگزاری شبستان، 10 آبان جاری، آخرین مهلت ارسال با جشنواره "سجاده خورشید" با موضوع صلوات خاصه امام سجاد (علیه‌السلام) است که علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا این تاریخ به دبیرخانه کانون‌های مساجد استان کرمان ارسال کنند.

بر پایه این گزارش، مبتهلین، مادحین و قاریان باید آثار خود را در قالب لوح فشرده VCD ویا DVD و با کیفیت مناسب ارسال کنند و همچنین ارائه بیوگرافی مبتهل، قاری قرآن، مداح و غیره به همراه یک قطعه عکس پرسنلی و تصویر کارت ملی الزامی است.

حداکثر زمان برای اجرای صلوات خاصه 3 دقیقه باید باشد و به صدای ضبط شده به صورت زنده و یا در موقع تدوین نباید هیچگونه افکتی داده شود و باید صدا به صورت خام و دست نخورده ضبط شود.

آثاری که به شکل غیر تصویری و صرفاً صوتی ضبط شده باشند، بررسی نمی شوند و فیلم ضبط شده صرفاً باید فرد را در هنگام خواندن نشان دهد و اضافات قبل و بعد از اجرا باید از آن حذف و فیلم باید بدون برش، ویرایش و هرگونه دست کاری باشد.

این جشنواره به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود و با توجه به اینکه حضرت سیدالساجدین امام سجاد (علیه‌السلام) امام چهارم و معصوم ششم هستند به شش برگزیده برتر جوایز اهدا می‌شود.


تشکیل ستاد احیاء و عمران موقوفات در کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان علی مهر آسا، معاون ثبتی و حقوقی اوقاف کرمان اظهار کرد: در راستای حراست از اراضی موقوفات استان ، ستاد احیاء و عمران موقوفات تشکیل شد.


وی تصریح کرد: با تدبیر مدیر کل محترم اداره کل اوقاف ستاد تعیین و تکلیف عمران موقوفات استان با محوریت بررسی و ضعیت موقوفات کم درآمد،فاقد درآمد و در معرض خطر و همچنین موقوفات مستعد جهت سرمایه گزاری در استان تشکیل شد.

مهرآسا با بیان اینکه این ستاد با تشکیل جلسات متعدد و بررسی مشکلات و موضوعات رسیده از ادارات تابعه اقدام موثری را تا کنون در جهت احیاء مشکلات موقوفات و رفع موانع موجود انجام داده است، خاطرنشان کرد: به همت این ستاد خلع ید و حصارکشی754مترمربع زمین مسکونی از موقوفه ظهیرالدوله به ارزش 2 میلیارد و 500 ریال خلع ید و حصارکشی598 متر مربع زمین با کاربری تجاری از موقوفات طهماسب آباد شهر کرمان به ارزش 4میلیارد و 300 میلیون ریال انجام شده است.


دبیر ستاد احیاء موقوفات استان همچنین از خلع ید و حصارکشی زمینی به مساحت 5230 متر مربع با کاربری پارکینگ از موقوفات ظهیرالدله به ارزش پانزده میلیاردریال خبر داد.


وی از حصارکشی قطعه زمین متعلق به موقوفه ظهیرالدوله با کاربری فرهنگی و مذهبی به مساحت 1549 مترمربع به ارزش7 میلیارد و 900 میلیون ریال در شهر کرمان را از جمله برنامه های اجرایی این کارگروه بیان کرد.


معاون ثبتی و حقوقی اوقاف کرمان در خصوص پس گیری اراضی مورد تعرض افاغنه اذعان کرد: به همت ستاداحیاء و عمران موقوفات استان کرمان زمین موقوفه آقاعبدالعلی شهرکرمان به متراژ 300 متر مربع که در تصرف افاغنه بود بازپسگیری و به موقوفه بازگردانده شد.


وی همچنین در همین راستا افزود: کاروانسرای شهریارخسرو که درتصرف آموزش و پرورش عشایری بافت بود تخلیه و به موقوفه تحویل داده شد./9709/203/ب3

ارسال نظرات