۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۹۸۸۰۹
استاد حوزه علمیه تبیین کرد؛

نحوه آماده شدن برای ظهور امام زمان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نم نبات مردن به مرگ جاهلی را در اثر عدم شناخت جایگاه محیط بودن امام معصوم بر عالم هستی دانست و گفت: منتظران ظهور باید شرایط ظهور را فراهم کنند، امام عصر تا اطاعت نشوند ظهور نمی کنند، باید درس بزرگ اطاعت پذیری حضرت ابالفضل(ع) در عاشورا را بیاموزیم.
حجت الاسلام محمود نم نبات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمود نم نبات مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه اصفهان، شب گذشته در مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد امام حسین(ع) خیابان معراج اصفهان، گفت: کربلا و واقعه عاشورا پیام ولایت مداری و اطاعت از امام زمان خود را برای ما به همراه دارد، حضرت ابوالفضل العباس(ع) بهترین نمونه اطاعت محض از امام زمان خود یعنی امام حسین(ع) است، ما هم باید مطیع امام زمان(عج) خود باشیم.

 

وی ادامه داد: امام زمان(عج) اکنون حضور دارند اما ظهور ندارند، در بین مردم هستند ما را می شناسند اما ما ایشان را نمی شناسیم، کسانی هم که مدعی دیدار و ارتباط با ایشان هستند یا برای ظهور ایشان وقت تعیین می کنند دروغگو هستند، علما و عارفان بزرگ نظیر آیت الله بهجت یا آیت الله ناصری در تمام عمر خود یک بار هم نفرمودند که من با امام زمان(عج) ارتباط دارم و وقت تعیین نکردند.

 

اصلی ترین وظیفه منتظران ظهور شناخت امام است

مدیر مدرسه دارالحکمه اصفهان، افزود: باید ببینیم منظور از آن عدم شناختی که در حدیث است که اگر ما مبتلای به آن شدیم و امام زمان خود را نشناختیم و مردیم مرگ ما به مرگ جاهلیت خواهد بود، کدام نوع شناخت است، آیا منظور شناخت شناسنامه ایست یا شناخت جایگاه حقیقی امام در عالم هستی است، اصلی ترین وظیفه منتظران ظهور شناخت امام است.

 

حجت الاسلام نم نبات بیان داشت: آن عدم شناختی که ما را به مرگ جاهلیت می کشاند، آن است که قدر و جایگاه امام معصوم را نشناسیم، امام هادی(ع) در زیارت جامعه کبیره به بهترین وجه ویژگی های امام معصوم(ع)  که ما نیازمند درک آن هستیم را تبیین فرمودند، این دعا جنبه تربیتی قوی برای شیعه دارد و باید در آن تدبر و تفکر کنیم.

 

وی اظهار داشت: اگر معرفت نسبت به امام پیدا کردیم، محبت پیدا می شود و اگر محبت ایجاد شد حاضریم جانمان را فدای ایشان کنیم و اطاعت از این طریق حاصل می شود، حضرت ابالفضل(ع) معرفت سطح بالایی نسبت به جایگاه امام(ع) داشتند، زهیر عثمانی مذهب وقتی معرفت به مقام امام پیدا کرد، شیفته ایشان و مطیع محض شد و گفت" به خدا قسم اگر هزار بار در این راه کشته شوم و دوباره زنده شوم باز هم امام را تنها نخواهم گذاشت تا شهید شوم".

 

امام زمان محیط بر تمام عوالم 7 گانه است

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در فرازی از زیارت جامعه می خوانیم" و ذل کل شی لکم"، یعنی اهل بیت(ع) محیط بر کل عالم هستی هستند و عوالم 7 گانه زمین و آسمان محاط هستند، فراز دیگر" شهداء دارالفناء"، امام معصوم(ع) شاهد و ناظر بر تمام اعمال ما و حتی بر خطورات ذهنی ماست، تمام اعمال ما به ایشان ارائه می شود و از آن ها با خبر هستند.

 

حجت الاسلام نم نبات تصریح کرد: اگر مرتکب گناهی شویم، امام زمان(عج) از آن با خبر می شوند، انتظار شامل حال چیزی می شود که مطمئن هستیم در آینده رخ خواهد داد و مقدمات آن را فراهم می کنیم، مقدمه اطاعت امام، کسب معرفت و در نتیجه آن محبت نسبت به آن حضرت است، امام زمان با مشاهده گناهان ما آزرده خاطر می شوند.

 

وی توضیح داد: امام زمان هم وقتی اطاعت نشوند ظهور نخواهند کرد و باید منتظران واقعی ظهور با دوری از گناهان و شناخت هر چه بیشتر امام معصوم(ع) و عمل به دستورات ایشان زمینه های ظهور را فراهم کنند، همان طور که برای یک مسافرت رفتن چمدان خود را می بندیم و خداحافظی می کنیم، برای انتظار ظهور هم باید آماده شویم. /869/202/ب3

ارسال نظرات