۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۹۸۸۴۵
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

اعدام شیخ نمر رژیم عربستان را متزلزل خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: اختلافات داخلی در عربستان بسیار است و مدعیان خلافت دست به هر آشوبی می‌زنند و همین عوامل سبب متزلزل شدن آل سعود می‌شود.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، صدور حکم اعدام شیخ نمر را جنایتی بزرگ نامید و گفت: شیخ نمر یک عالم انقلابی و روحانی برجسته عربستان است و طرفداران بسیاری هم در مناطق مختلف عربستان دارد.

 

وی در ادامه افزود: اگر عربستان این حکم را اجرا کند خود را در برابر شیعیان کشورش همچنین علمای کشورهای اسلامی که موضع گیری کرده‌اند خواهد دید.

 

اعدام شیخ نمر رژیم عربستان را متزلزل خواهد کرد

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که اعدام شیخ نمر رژیم عربستان را متزلزل خواهد کرد ابراز کرد: عربستان در برابر جهان اسلام قرار دارد و با توجه به جنایاتی که در منا انجام و منجر به کشته شدن هزاران حجاج بی‌گناه شد دل بسیاری از شیعیان را داغدار کرد.

 

این کارشناس حوزوی اظهار کرد: تاریخچه آل سعود کشتار و خیانت است آنها ظلم‌های بسیاری به مردم بی‌گناه یمن کردند و با حمایت از گروه های داعش زمینه کشتار شیعیان را به وجود آوردند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه تاکید کرد: اختلافات داخلی در عربستان بسیار است و مدعیان خلافت دست به هر آشوبی می‌زنند و همین عوامل سبب متزلزل شدن آل سعود می‌شود.

 

حجت الاسلام عباسی فشارهای روحی و روانی وارد شده به عربستان را بسیار دانست و تصریح کرد: تمام کشورها عربستان را یک رژیم پست و خائن می‌دانند که تامین کننده سلاح و مهمات نظامی به تروریست ها است و آل سعود اجرا کننده دستورات آمریکایی ها هستند.

 

وی در ادامه بیان داشت: عربستان برای خارج شدن از بحران‌های داخلی و خارجی و به عقب راندن شیعیان تصمیم به اعدام شیخ  مر عالم روحانی کرده است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که کشورهای اسلامی عربستان را لایق اداره کردن حرمین شریفه نمی‌دانند، گفت: عربستان می‌خواهد ذهنهای مردم را از حادثه منا دور و نگاه مردم را به سمت مشکلات داخلی عربستان جلب کند.

 

زیر بنای اعتقادی غربی‌ها حمایت از تروریست است

این کارشناس حوزوی غرب را مدافع منافع خود دانست و ابراز کرد: غرب حامی تروریست‌ها و داعش است چون آنها از منافع آمریکایی‌ها حمایت می‌کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه اضافه کرد: سازمان حقوق بشر از صهیونیست‌ها حمایت می‌کند و آنها را مدافع سرزمین‌های خود و کشورهای لبنان و فلسطین را تروریست می‌نامند.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان وظایف علما را خطیر دانست و گفت: علما موظفند در زمینه حقوق بشر و مبارزه با ظلم روشنگری کنند و مردم را با اهداف دشمنان آگاه کنند./838/302/ب1

ارسال نظرات