۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۸۸۴۶
آیت الله شبستری:

کمیته حقیقت یاب فاجعه منا را پی گیری کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز حادثه منا را تأسف بار و سبب آزردگی مسلمانان دانست و گف: انتظار داریم کمیته حقیقت یاب حادثه منا را مورد بررسی قرار دهند.
SHABESTARI SHABESTARI  آيت‌الله مجتهد شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در جمع مسؤولان فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، با اشاره به حادثه منا، این حادثه را تأسف بار دانست و اظهار داشت: انتظار داریم کشورهای متضرر اسلامی اقدامی در برابر بی کفایتی آل‌سعود انجام دهند.

 


وی با اشاره به ارزش خدمات اجتماعی در دین اسلام، ابراز داشت: خداوند متعال خدمت گذار بر مردم را طبق روایات دینی ارج می نهد، خ
دمات اجتماعی در دین اسلام در برخی متون به صورت عام وارد شده است و هر خدمتی مورد تمجید و پاداش الهی قرار خواهد گرفت.

 


عضو خبرگان رهبری، ادامه داد: شرایط انتظار و استراحت در فرودگاه برای مسافران هواپیمائی از خدماتی است که می تواند در فرودگاه مورد توجه باشد، احساس آرامش مردم و خوش برخوردی در فرودگاه می تواند ره آورد مسؤولان فرودگاه های کشور باشد، برخوردهای مطلوب در فرودگاه های کشور نشان از فرهنگ کشور است.

 


وی با اشاره به رفتار نامعقول مسؤولان فرودگاه عربستان و برخورد نامناسب با حجاج خانه الهی، تصریح کرد: این برخوردها که دور از ادب و انسانیت است سبب آزردگی حجاج خانه الهی در حج شده است و بارها این گلایه ها از برخوردهای مسؤولان فرودگاه عربستان شنیده شده است.

 


امام جمعه تبریز مسائل فرهنگی در فرودگاه ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: انتظار است زنان در فرودگاه با وقار و حجاب اسلامی دیده شوند، بد حجابی و ناهنجاری های نامناسب درمیان مسافران و به ویژه مهماندار ها سبب ننگ جامعه اسلامی خواهد بود.

 


وی رعایت فرهنگ و شؤون اسلامی را وظیفه مسؤولان فرودگاه دانست و ابراز داشت: برخوردهای نامناسب با مسافران، بد حجابی در میان کارکنان فرودگاه و مسافران مطلوب نیست و هیچ بهانه‌ای نمی تواند این مسأله توجیه کند.

 


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به جانباختگان حادثه منا و سقوط جرثقیل، خاطرنشان کرد: این فاجعه عظیم بود و انتظار داریم کمیته حقیقت یاب به بررسی این حادثه بپردازد، در مجامع قانونی بین المللی می توان اعاده حق و شکایت کرد.

 


وی این حادثه را نشان از بی کفایتی آل‌سعود دانست و ادامه داد: در اربعین حسینی با حضور بیست میلیون زائر شاهد اتفاقی نبوده ایم، بنابراین این نشان از بی مسؤولیتی آل‌سعود است، این رژیم سفاک و خون ریز بعد از این حادثه به بیان سخنانی نامعقول پرداخت که امیدواریم بعد از اقدامات کمیته حقیقت یاب مورد محاکمه قرار گیرند.

 


آیت الله شبستری، تصریح کرد: امیدواریم در نظام مردم سالار دینی شؤونات مختلف این نظام در تمام نهادها و بخش ها مورد رعایت قرار گیرد، ایجاد رفاه برای مسافران در سالن های مختلف و برای موارد گوناگون قابل تمجید و تقدیر است.

 

 


وی تأخیر در پرواز ها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این تأخیرها باید با اطلاع مسافران باشد، این اقدام سبب بدبینی مردم به نظام اسلامی خواهد شد، امید است فرهنگ لازم در این خصوص در میان فرودگاه های کشور رعایت شود، از کشور های اسلامی این نوع مسائل قابل انتظار نیست.

 

 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار مهندس صفایی مدیر کل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی به ارائه گزارشی از عمکلرد فرودگاه در خصوص پروازهای حج امسال و پدافند غیر عامل و زیر ساز های فرودگاه پرداختند./854/201/ب1

ارسال نظرات