۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۲۹۸۸۹۷
در مسیر عشق(3)

همایش اربعین رفراندوم سیاسی مکتب شیعه

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: این اجتماع عظیم شیعی در اربعین حسینی خاری در چشمان صهیونیسم، وهابیت و تکفیریان است و اگر بخواهیم اجتماع اربعین را به یک رفراندوم سیاسی تشبیه کنیم، همان گونه که رفراندم با رأی اکثریت، پذیرش بین‏المللی را در پی دارد، اجتماع هر چه بزرگتر شیعیان در این مسیر، افکار بین‏المللی را وادار به پذیرش و احترام به شیعه می‏کند.
سيد محمد رضا غياثي کرماني

حجت‏الاسلام سید محمد رضا غیاثی کرمانی، استاد حوزه علمیه قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اجتماع میلیونی اربعین حسینی گفت: آنچه که رمز وحدت میان همه فرق و اقشار مختلف است، مشترکات اعتقادی و مذهبی است که همانند دانه‏های تسبیح همه را تحت یک علم واحد جمع آوری می‏کند.

 

وی در ادامه افزود: آنچه که در اربعین حسینی باید مورد توجه قرار گیرد، عشق و مودت قلوب مسلمانان است که در 1400 سال قبل از سوی پیامبر(ص) نیز پیش بینی شده است، در قلوب مؤمنان حرارتی نسبت به سیدالشهدا ایجاد شده است که تا ابد خاموش نخواهد شد.

 

این پژوهشگر دینی خاطر نشان کرد: این حرارت مبتنی به عشق بر اباعبدلله الحسین(ع) در دو ماه محرم و صفر به خصوص در تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی است که در این ایام همه مؤمنان همه مشکلات خود را فراموش کرده به سبب غم اهل بیت(ع) هیچ غم دیگری را احساس نمی‏کنند.

 

این مبلغ مذهبی تصریح کرد: نکته مهم قابل توجه این است که دشمنان اسلام همانند صهیونیسم، وهابیون و تکفیریان از این اجتماع ناراحت هستند و خوشبختانه هر سال نیز این اجتماع پر شکوه عظیم تر می‏شود و خاری بر چشم دشمنان اسلام هستند.

 

وی ادامه داد: این سفر نورانی در نزد مؤمنان به قدری اهمیت دارد که افراد با خانواده‏های خود جانشان را در کف دست می‏گیرند و با وجود همه تهدیدها در مسیر عشق به سیدالشهدا(ع) قدم به قدم اشک می‏ریزند و پیش می‏روند.

 

حجت‏الاسلام غیاثی کرمانی اظهار داشت: اگر بخواهیم اجتماع اربعین را به یک رفراندوم سیاسی تشبیه کنیم به این شکل است که همان طور که یک رفراندم با رأی اکثریت پذیرش بین‏المللی را در پی دارد، اجتماع هر چه بزرگتر شیعیان در این مسیر افکار بین‏المللی را وادار به پذیرش و احترام به شیعه می‏کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در اخلاق عزاداری‏ در ایران تأکید کرد: خوشبختانه ایرانیان به سبب رهبری بی‌مانند رهبر عزیز خود از رفتارهای ناگواری همانند قمه زنی که چهره شیعه را در جهان تخریب می‏کند، برکنار هستند، اما متأسفانه در برخی کشورهای منطقه افرادی هستند که محبت خود را به اهل بیت(ع) به جهالت و ناآگاهی ممزوج کرده‏اند که انشاء‏الله این جمعیت اندک در میان جمعیت عظیم حل خواهند شد.

 

وی در پایان گفت: به یقین عظمت تشیع روز به روز در جهان در حال رشد است و یکی از بازتاب‏های آن همین اجتماع میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی است./1329/ت302/س

ارسال نظرات