۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۹۸۹۵۱
آیت الله مکارم شیرازی:

با زبان خوش باید دیگران را جذب مکتب اهل بیت کرد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر ضرورت رعایت ادب و عدم اهانت به دیگران گفت: با ادبیات و زبان خوش می توان دیگران را متوجه و جذب مکتب اهل بیت(ع) کرد.
 آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار جمعی از خواهران طلبه استان کردستان با بیان این که اسلام از یک محیط جاهلیت و مملو از خرافات و نادانی ها برخاست، گفت: بیشترین طرفداری ها از علم و دانش را اسلام از انجام داده که معجزه به شمار می رود.


وی با اشاره به ترسیم قرآن درباره آفرینش و با طرح این سؤال که چرا آدم مسجود فرشتگان شد، افزود: قرآن می فرماید این سجده به دلیل فضیلت علم و دانش آدم بوده است، باید توجه داشت انسان در سایه علم ودانش از فرشتگان نیز بالاتر می رود.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نخستین آیاتی که بر قلب پیامبر نازل شد آیات علم بود، اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند کسی که طالب علم باشد خداوند مسیر بهشت را برای او باز کرده و فرشتگان بال خود را پهن می کنند تا طالب علم از روی بال آنها عبور کند.


وی ادامه داد: برای طالبان علم تمام موجودات زمان و آسمان حتی ماهیان دریا استغفار می کنند، کسانی که توفیق حضور در این مسیر را دارند باید قدر خود را بدانند؛ گاهی یک فرد عالم می تواند خویشان خود را از گمراهی نجات دهد.


این مرجع تقلید با بیان این که کردستان منطقه حساسی است، ابراز داشت: خوشبختانه نه تنها حوزه های علمیه در آنجا توسعه پیدا کرده بلکه در بسیاری از مواقع جزو برترین ها بوده است؛ طالبان علم باید درس را برای خدا بخوانند که هرچه برای خدا باشد پیشرفت می کند.


وی عنوان کرد: انسان عالم همانند نجات غریق است که افزون بر این که خود را می تواند نجات دهد سبب نجات دیگران نیز می شود؛ طلاب باید مسلح به سلاح بیان و قلم باشند که بدون این دو کارها پیش نمی رود و اثرگذاری لازم را ندارد.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: برنامه ها همواره باید منظم باشد چون نظم در کارها سبب پیشرفت است، اگر انسان برنامه داشته باشد از وقت های خود به صورت چند برابر می تواند بهره برداری کند.


وی اضافه کرد: امروزه مجالس آلوده بسیار است که باید از آن ها پرهیز شود متأسفانه در برخی جشن های عروسی کارهای خلاف صورت می گیرد، همچنین باید از دوستان ناباب دوری کرد؛ پیشرفت های علمای بزرگ در سایه خلوص نیت، نظم، پشتکار و پرهیز از آلودگی ها بوده است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که با ادبیات و زبان خوش باید دیگران را متوجه و جذب مکتب اهل بیت(ع) کرد، گفت: بنده در تفسیر نمونه در برخورد با آیات مربوط به ولایت همه مسائل را بدن هیچ گونه تقیه و با زبان خوش بیان کردم، همین زبان خوش و عدم اهانت سبب شد تا علمای اهل سنت همواره از ما درخواست تفسیر نمونه می کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات