۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۹۸۹۵۷

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ ارزیابی و بازرسی از ۸۰۰ هیأت مذهبی جنوب غرب تهران، برخورد با رواج خرافه در عزاداری های محرم در دستور کار شورای هیأت های مذهبی، انجام ۲۰۰ نشست پرسش و پاسخ دینی به همت تبلیغات اسلامی تویسرکان، اعزام ۶۷ نفر مبلغ به روستا های شهرستان درمیان، اجرای ۵۵ مراسم پرده خوانی، تعزیه خوانی و نمایشگاه فرهنگی درشمال غرب تهران از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس اکبری،کارشناس تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی جنوب غرب تهران از بازرسی 800 هیئت مذهبی در دهه اول محرم خبر داد.

 

اکبری، تصریح کرد: بازرسان شورای هیئات مذهبی این اداره با حضور در مراسم های عزاداری و مجالس سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) ارزیابی 800 هیئت، فعالیت های مذهبی را ارزیابی کردند.

 

وی، افزود: بازرسان در مجموع فعالیت ها و برنامه های هیئات مذهبی در دهه اول محرم را مثبت ارزیابی کردند.

 

گفتنی است، 2200 حسینیه، هیئت مذهبی و دانش آموزی تحت نظارت تبلیغات اسلامی جنوب غرب تهران فعالیت می‌کنند.

 

برخورد با رواج خرافه در عزاداری های محرم در دستور کار شورای هیأت های مذهبی

علیرضا بیاتی رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان تویسرکان7 آبان جاری در گفتگویی اظهار داشت: شورای هیئات مذهبی شهرستان تویسرکان قبل از فرا رسیدن ماه محرم با تشکیل جلساتی با مسئولان نهادهای فرهنگی و انتظامی شهرستان برخورد با خرافه را در عزاداری ایام محرم و صفر در دستور کاری خود قرار داده و نتایج خوبی هم در بر داشته است.

 

وی با اشاره به فعالیت 318 هیئت مردمی، دانش آموزی، دانشجویی، محوری و عشایری در این شهرستان، افزود: در برخی مواقع با احضار افراد و صحبت و توجیه آن ها از این گونه امور جلوگیری شده است.

 

بیاتی ادامه داد: باید در برخورد با آسیب های عزاداری سعه صدر به خرج داد تا نتیجه بهتری حاصل شود و این مستلزم همکاری تمامی دستگاه های فرهنگی و اجرایی شهرستان است.

 

انجام 200 نشست پرسش و پاسخ دینی به همت تبلیغات اسلامی تویسرکان

محمد موسی جوکار 7 آبان 94 با اعلام این خبر،گفت:پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان و عموم مردم اولویت اصلی فعالیت‌های فرهنگی در تویسرکان است.

 

وی با بیان اینکه در دهه اول محرم 1437 هجری قمری 100 جلسه پرسش و پاسخ با موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و دینی به همت 40 نفر از روحانیان شبکه تبلیغی این شهرستان برگزار شد، افزود: 1000 نفر از مخاطبان از این برنامه‌ها در شهرستان بهره‌مند شدند.

 

کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان ادامه داد: در دهه دوم محرم 1437 هجری قمری نیز 10 جلسه با موضوع «بصیرت دینی، آسیب‌های اجتماعی، مهدویت، جوان و نماز» درحال برگزاری است  که پیش بینی می‌شود 1000 نفر از جوانان و نوجوانان در مساجد، مدارس، هیئات مذهبی و آموزشگاه‌های شبانه‌روزی در مراکز دهستان‌های هفتگانه شهرستان تویسرکان از این برنامه‌های فرهنگی و دینی اجراء شده بهرهمند شوند.

 

جوکار در ادامه از همکاری شبکه تبلیغ شهرستان و روحانیان مستقر و طرح هجرت در برگزاری این برنامه‌ها قدردانی کرد.

 

اعزام 67 نفر مبلغ به روستا های شهرستان درمیان

حجت‌الاسلام هادی عبدالهی، کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان گفت: به مناسبت ایام محرم الحرام به  67 روستای شهرستان درمیان روحانی اعزام شد.

 

وی در تشریح برنامه های روحانیون گفت: اقامه نماز جماعت به صورت سه وعده درمساجد و حسینیه ها، ایراد سخنرانی در مورد قیام و نهضت عاشورا، درسهای عاشورا، ازجمله فعالیت های روحانیون اعزامی به روستا های شهرستان در میان بوده است.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی با اشاره به حضور مبلغان در مساجد و هیأت های مذهبی روستاهای محروم نهبندان عنوان داشت: هدف از اعزام مبلغان تبیین آموزه‌های دینی، نشر و تبلیغ معارف اسلامی و تبیین فلسفه قیام عاشورا است.

 

وی در ادامه پاسخ گویی به شبهات و سؤالات شرعی، اقامه نماز جماعت، تبیین اهمیت و جایگاه ولایت و امامت، تشریح فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بررسی آسیب ها، معضلات اجتماعی و بررسی نیازهای فرهنگی هر منطقه را از دیگر اهداف اعزام مبلغان است.

 

کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان تصریح کرد: تحلیل علمی مسائل خرافی و عرفان های نوظهور، تحکیم حجاب و عفاف، تشکیل خانواده و تحکیم آن و تبلیغ چهره به چهره از دیگر فعالیت مبلغان اعزامی است.

 

حجت‌الاسلام عبدالهی افزود: این روحانیون از مشهد، قم و روحانیون بومی شهرستان بودند.

 

اجرای ۵۵ مراسم پرده خوانی، تعزیه خوانی و نمایشگاه فرهنگی درشمال غرب تهران

جمشیدی، کارشناس تشکل های دینی تبلیغات اسلامی شمال غرب، با اعلام  این خبر گفت: به مناسبت ایام سوگواری سید وسالارشهیدان امام حسین (ع) ۵۵ مراسم پرده خوانی، تعزیه خوانی وهمچنین نمایشگاه فرهنگی و تبلیغی دستاوردهای عاشورا دراین منطقه از تهران برگزارشد.

 

این کارشناس،افزود: مراسم تعزیه خوانی ونمایشگاه فرهنگی و تبلیغی باهدف حفظ شعائرعاشورا وآشنائی  جوانان و نوجوانان با اهداف سید و سالارشهیدان کربلا، با استقبال بسیار خوب مخاطبان و بازدید کنندگان قرارگرفت.

 

وی، ضمن تقدیرو تشکرازابتکارعمل بانیان ومجریان برپاکننده نمایشگاه دستاوردهای عاشورا وهمچنین پرده خوانی و تعزیه خوانی، تداوم آن را موجب تقویت باورهای دینی، دراندیشه جوانان و نوجوان دانست.

 

جمشیدی، عدم استفاده از کارشناسان متخصص به‌ عنوان مشاوره در حاشیه نمایشگاه وتعزیه خوانی را یک آسیب بزرگ دانست و افزود: استفاده از کارشناسان متخصص درحوزه دینی و تاریخی، نیاز ضروری است و سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص آماده همکارخواهد بود.

 

گفتنی است،  در طول دههاول محرم ۵۵ نمایشگاه فرهنگی و تبلیغی با هدف به تصویر کشیدن اهداف قیام حضرت سید الشهدا (ع) در هیئات و حسینیه های  محوری برگزارشد./1325/ت303/س

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات