۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱
کد خبر: ۲۹۸۹۶۵
حجت الاسلام مصائبی:

زندگانی بشریت با دین الهی ارزشمند می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که عمر بشر با قرار گرفتن در مسیر الهی اهمیت پیدا می‌کند، گفت: این مهم نیازمند دین الهی است، دین زندگانی بشریت را ارزشمند می کند.
حجت الاسلام مصائبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز، با اشاره به فراضی از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع)، اظهار داشت: در بخشی این دعا امام سجاد(ع) از خداوند طول عمر طلب می کند.


وی با بیان این‌که امام زین العابدین(ع) طول عمر را مشروط به الهی و خیر بودن طلب می کند، ابراز داشت: امام سجاد(ع) از خداوند می خواهد مادامی که عمر من در اطاعت تو صرف می گردد مرا زنده نگاه دار و اگر در راه شیطان قرار گرفت عمر مرا کم کن و جانم را بگیر.


این استاد حوزه علمیه تبریز خاطرنشان کرد: در جمله « فَاِذا کانَ عُمْری مَرْتَعاً لِلشَّیطانِ فَاقْبِضْنی اِلَیک» خدایا اگر عمر من چراگاه شیطان شد، عمر مرا قطع کن و بگیر، پس عمر به شرطی خوب است که انسان بتواند از لحظات آن خوب استفاده کند.


وی با تأکید بر بهره‌گیری از عمر و لحظات آن، ابراز داشت: طلاب در بهترین محیط و فرصت برای بهره‌گیری از عمر و لحظات زندگی خود در مسیر الهی قرار دارند، خداوند متعال اگر برای کسی خیر را اراده کند او را در دین فقیه می‌کند، علم دینی سبب استفاده بهتر از عمر و برکت آن خواهد شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی زندگی و لحظات عمر را بسیار ارزشمند عنوان و تصریح کرد: اگر از عمر در راه بندگی و کسب  مدارج ایمانی استفاده کرد این عمر ارزشمند است و انسان را  به سعادت بالاتر نائل می کند و درجات عالی را برای او در سرای دیگر رقم می زند.


وی ادامه داد: اما اگر این عمر در راه معصیت هزینه شده و مرتع شیطان شود، این عمر اگر طول نکشد بهتر است، چرا که سبب غضب الهی و افزایش معاصی و گناه خواهد شد که انسان را با عذابی دردناک و غضب الهی روبرو خواهد کرد، از این رو امام سجاد(ع) در بخشی از این دعا طلب مرگ را مشروط به زندگی شیطانی می کند.


حجت الاسلام مصائبی با اشاره به جریان عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله(ع)، تأکید کرد: عمر و زندگانی حضرت اباعبدالله(ع) به آن جهت که در راه خدا و طاعت او بود بسیار ارزشمند و جایگاه والائی داشت، امام حسین(ع) عمری به عبادت در درگاه الهی سپری کرد و این عمق معرفتی امام از دعای عرفه ایشان مشخص است.


وی با اشاره به اهمیت دین در جامعه انسانی، خاطرنشان کرد: انسان و بشریت و زندگانی او زمانی ارزش و اهمیت پیدا می کند که در مسیر صحیح که مسیر الهی است قرار گیرد، دین با این  ارزش است که امام حسین(ع) برای حفظ این دین جان خود و فرزندانش را فدا کرد./854/202/ب2

ارسال نظرات