۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۹۸۹۹۲

چند خبر کوتاه از مشهد

خبرگزاری رسا ـ برگزاری نمایشگاه عکس«تاریخ جنایات آمریکا»، خدمت رسانی به 15000 نفر در ایستگاه خدام المهدی(عج)، برگزاری جشنواره "حضور" برای دانش آموزان مشهدی از برخی از عناوین اخبار کوتاه مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حسین کمیلی مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد، گفت: در هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد، نمایشگاه عکس«تاریخ جنایات آمریکا»؛ پنج قرن استعمار آمریکا در قالب 150 تابلو تخته شاسی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

 

مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد، گفت: در این نمایشگاه تصاویری در خصوص تاریخ استعمار آمریکا و جنایات این کشور علیه سرخ پوستان و سیاه پوستان به نمایش در آمده است.

 

حسین کمیلی با اشاره به اجرای تئاتر با دو کارکتر سرخ و سیاه پوست که هر شب در قالب 4 برنامه در ورودی نمایشگاه اجرا خواهد شد، افزود: علاوه براین در شب اختتامیه نمایشگاه کتاب نیز ویژه برنامه هایی با حضور سخنرانان حقوق بشر آمریکایی خواهیم داشت که به دلیل اینکه سخنرانی به زبان انگلیسی است مخاطبان خاصی در برنامه حضور دارند.

 

مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد، ادامه داد: همچنین در مراسم اختتامیه نمایشگاه، کتاب مستند اشغال صد و یک نیز که به زبان انگلیسی ساخته شده است، برای اولین بار در مشهد به نمایش در می آید.

 

وی خاطر نشان کرد: در غرفه فرهنگسرای زیارت نیز برای اولین بار ثبت نام خانه جوانان شهر امت انجام خواهد شد و مراسم افتتاحیه این خانه نیز در حاشیه مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب انجام می شود.

 

کمیلی گفت: خانه جوانان شهر امت از جوانانی که به زبان دوم مسلط هستند دعوت می کند تا در زمینه روابط بین الملل وترویج فرهنگ انقلاب تلاش کنند.

 

خدمت رسانی به 15000 نفر در ایستگاه خدام المهدی(عج)

علی نوفرستی مدیر فرهنگ سرای انتظار  با بیان این که در دهه اول محرم به 15000 نفر در ایستگاه خدام المهدی(عج) خدمت رسانی شده است، گفت:  این ایستگاه سیار در دهه آغازین محرم در مکان پایانه امام رضا (علیه السلام) شروع بکار کرده و به بیش از 15000 نفر زائر و مجاور تا روز عاشورا در این پایانه خدمت رسانی شده است.

 

وی افزود: مهمترین فعالیت های این ایستگاه جمع آوری خاطرات زائران و مجاوران حضرت رضا (علیه السلام) بوده و همچنین در این ایستگاه خدماتی چون پذیرائی با چای، واکس زدن کفش زوار و عزاداران، ایستگاه سلامت ، راهنمای زائر و پخش نوحه های عزاداری امام حسین(علیه السلام) به مراجعان ارائه شد.

 

گفتنی است بیش از 300 خاطره مکتوب و 50 خاطره تصویری از میان شرکت کنندگان جمع آوری و گلچین این خاطرات با عنوان گنجینه خاطرات امام رضا (علیه السلام) همه روزه از طریق سامانه اتوماسیون اداری در اختیار مدیران و معاونان و همکاران شهرداری مشهد قرار می گیرد.

 

همچنین این ایستگاه از روز اربعین تا شهادت امام رضا (علیه السلام) در جوار مسجد پایانه امام رضا (علیه السلام) دایر می باشد.

 

برگزاری جشنواره "حضور" برای دانش آموزان مشهدی

حمید صادقی مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده از برگزاری برگزاری جشنواره "حضور" برای دانش آموزان خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب ساخت سازه های حجمی با موضوع استکبار ستیزی و نفوذ غرب و عکاسی با موضوع پرچم استکبار است.

 

وی در ادامه به نحوه ارسال آثار اشاره کرد و گفت: اطلاعات بیشتر و چگونگی اجرای طرح، نحوه شرکت، ارائه ایده ها با موضوع جشنواره از طریق مسئول انجمن اسلامی مدارس و یا باشماره تلفن 38410111 میسر می باشد.

 

طرح های برخی فرهنگ سراهای مشهد در هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران در مشهد

در این نمایشگاه فرهنگ سرای زیارت با طرح"خانه جوانان شهر امت" حضور دارد که  از جوانانی که زبان دوم یاد دارند، با هدف تقویت زمینه های زبان آموزی در راستای مشهد 2017 و توسعه خروجی های فرهنگی و بین المللی از شهر مشهد ثبت نام می شود.

 

همچنین فرهنگ سرای شهر بهشت با طرح "شهدای قیام گوهر شاد" در این نمایشگاه حضور می یابد.

 

این طرح در سالن مولوی به معرفی آثار جمع آوری شده در خصوص سیاست های رضاخان و قیام گوهرشاد می پردازد، در این طرح فعالیت های دبیرخانه گوهرشاد و 15 عنوان کتاب نیز معرفی می شود.

 

گفتنی است؛ فرهنگ سرای کودک و آینده در هفدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران، سالن مولوی به ارائه برنامه های اجرایی و محتوایی خود می پردازد، این برنامه ها با محوریت کتاب و کتابخوانی برای مخاطب کودک است.

 

ارائه برنامه های محتوایی و اجرایی فرهنگ سرای کودک، غرفه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی و معرفی کتاب های انتشارات سازمان در قالب نمایش به مخاطب کودک از زبان کتاب "من وکتاب" در فضایی متنوع، از اهداف غرفه فرهنگ سرای کودک و آینده در این نمایشگاه است.

 

دوره جدید کلاس های آموزشی فرهنگ سرای قرآن و عترت آغاز شد

حجت الاسلام جمال زاده از آغاز دوره جدید کلاس های آموزشی فرهنگ سرای قرآن و عترت خبر داد و  اظهار کرد: کلاسهای آموزشی فرهنگ سرای قرآن و عترت در دو حوزه آموزش‌های شهروندی و آموزش‌های مهارتی برگزار می‌شود

 

وی افزود: باتوجه به نیاز مخاطبان کلاس‌های مهارتی فرهنگ سرا در زمینه نازک دوزی درجه1 و2، کارگاه کیف دوزی دستی با چرم در سه سطح، کلاس‌های آشپزی و شیرینی‌پزی. همچنین آموزش‌های شهروندی شامل اصول تغذیه، مزاج شناسی و آداب تربیت فرزند می باشد.

 

حجت الاسلام جمال زاده گفت: یکی از ظرفیت‌های مفید فرهنگ سرای قرآن و عترت اتاق بازی کودک است که برای کودکان در نظر گرفته شده تا در هنگام شرکت مادران در کلاس‌های آموزشی، تحت نظر مربی با آموزه‌های دینی و فرهنگی بیشتر آشنا شوند.


پرداخت 350 میلیون تومان به تشکل های شهر مشهد

طی دوماه اخیر 350 میلیون تومان به تشکل های شهر مشهد جهت اقدام برنامه های فرهنگی خدمات ارایه شده است.


همچنین 100 میلیون تومان در قالب تفاهم نامه با 46 تشکل بزرگ شهر مشهد و 200 میلیون تومان در قالب خدمات غیر نقدی و 100 میلیون تومان در قالب خدمات تبلیغات برنامه ها از طریق تلویزیون شهری انجام شد./1310/203/ب3

ارسال نظرات