۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۲۹۹۰۲۴

چند خبر کوتاه از کرمان

خبرگزاری رسا ـ باغ فتح آباد جلوه ای از وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی، هفته کتاب، فرصتی برای ارتباط بین آحاد مختلف مردم و کتابخانه های عمومی و افتتاح 3 طرح از محل درآمد زکات در سیرجان از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری در حاشیه بازدید از موقوفه باغ فتح آباد کرمان، افزود: احیاء باغ فتح آباد، نتیجه تحقق اقتصادی شکوفا در استان کرمان است و احیای باغ فتح آباد، جلوه ای از وقف در تحقق اقتصاد مقاومتی است.


وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تحقق نیازمندیها با اتکاء به نیروی داخلی و کوتاه کردن دست غیر ایرانی در چرخه اقتصاد کشور، تعریفی جامع از اقتصاد مقاومتی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی، ظرف چند روز و یا چند ماه محقق نمی شود

 

امام جمعه کرمان بیان کرد: باغی که در معرض نابودی بود به همت استاندار، اداره کل اوقاف و سایر مسؤولان استان کرمان، امروز استوار ایستاده و میزبان حضور قابل توجهی گردشگر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ضمن رضایتمندی از رونق گرفتن قابلیت های گردشگری این باغ در چرخه صنعت گردشگری این استان گفت: امیدوارم بتوانیم از این تحول بوجود آمده در صنعت گردشگری و جذب توریست در استان استفاده کنیم.

 

هفته کتاب، فرصتی برای ارتباط بین آحاد مختلف مردم و کتابخانه های عمومی است

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان و به نقل از از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان جلسه ستادهفته کتاب اداره کل کتابخانه های عمومی استان بامحوریت فعالیت ها و برنامه های اجرایی بیست وسومین دوره هفته کتاب در محل اداره کل کتابخانه ها برگزار شد.

در این جلسه محمدجواد حسین زاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی های عمومی گفت: باید تلاش نمود از طریق تبیین جایگاه کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه مفید زمینه تعالی جامعه را فراهم کنیم.


وی ایام هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ایجاد ارتباط بین آحاد مختلف مردم و کتابخانه های عمومی دانست و افزود: ایام هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، ترویج سنت حسنه اهدای کتاب، معرفی برنامه های کتابخانه های عمومی و ایجاد ارتباط بین آحاد مختلف مردم و کتابخانه های عمومی است.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی دقیق درخصوص اجرای برنامه های بیست و سومین دوره هفته کتاب، جدیت در اجرا و برگزاری هر چه بهتر برنامه ها را خواستار شدند.


وی افزود: تجلیل از کتابداران،خیرین کتابخانه ساز و دست اندرکاران حوزه کتاب وکتابخانه، برگزاری جلسات نقدوبررسی کتاب، افتتاح کتابخانه های عمومی و مشارکتی، برگزاری مسابقات نقاشی ویژه کودکان ونوجوانان،برگزاری مسابقه پیامکی بهترین جمله در مورد کتاب و برگزاری نمایشگاه های کتب از جمله فعالیت های پیش بینی شده این اداره کل در هفته کتاب است.

 

افتتاح 3 طرح از محل درآمد زکات در سیرجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان ، به گفته حجت الاسلام رمضان نژاد، مسؤول ستاد زکات کمیته امداد سیرجان این طرحها شامل حسینیه روستای دولت اباد کفه با زیر بنای 300 مترمربع؛ خانه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با زیر بنای 70 مترمربع و خانه بهداشت در روستای محمد اباد تزرج با زیر بنای 100 مترمربع است که با صرف 2 میلیارد ریال از زکاتهای مردمی به بهره برداری رسیدند.


همچنین در مراسم افتتاح مرکز نیکوکاری هیئت ام البنین سیرجان از 14 نفر از فعالان شبکه های نیکوکاری و مشارکت های مردمی این شهرستان تجلیل شد.

 

مردم سیرجان 6 ماهه گذشته بیش از 700 میلیون ریال برای این فریضه پرداخت کردند./9709/203/ب3

 

ارسال نظرات