۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۹۹۰۶۵

ضرورت همکاری و تعامل دستگاه های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ مدیر برنامه ریزی ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با بیان این که اقدامات دشمن در قالب تهاجم فرهنگی روی روحیات جوانان ما بی تأثیر نیست، گفت: نهادهای فرهنگی برای مقابله با دسیسه های فرهنگی دشمن و ترویج و تبیین تعالیم دین باید تعامل داشته باشند.
مقابله با تهاجم فرهنگي فرنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حمیدرضا ناطقی، مدیر برنامه ریزی ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، صبح امروز در دیدار با مؤسسات قرآنی استان لرستان با اشاره به این که جوانان و نوجوانان علاقه فراوانی به بحث فیلم و بازی‌های رایانه ای دارند، گفت: ستاد اقامه نماز ارشاد اسلامی نیز در این زمینه برنامه هایی دارد.


وی افزود: ستاد اقامه نماز ارشاد اسلامی در قالب هنر به ویژه در قالب فیلم‌های کوتاه، مستند، انیمیشن، تئاتر برنامه هایی برای جوانان با محوریت نماز دارد.


ناطقی با اشاره به اثر بخشی رسانه ها در راستای ترویج و تبیین آموزه های دینی در جامعه به ویژه نسل جوان عنوان داشت: برنامه ریزی های فرهنگی و هنری ابتدا با هماهنگی و پخش فیلم ها و کلیپ از صداوسیمای استان صورت گیرد.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و راه اندازی جنگ نرم از سوی دشمن بیان کزد: اقدامات دشمن بر رفتار، اخلاق و اعتقادات جوانان ما اثر گذار است.


مدیر برنامه ریزی ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور تأکید کرد: ما نباید نسبت به توطئه های فرهنگی دشمن بی تفاوت باشیم بلکه با ورود به عرصه هنر، به ترویج و تبیین آموزه های قرآنی و فرهنگ اقامه نماز بپردازیم.


وی ترویج فرهنگ اقامه نماز را مهم ترین عامل مقابله با شبکه های مجازی و ماهواره ای دشمن بیان کرد و گفت: در این زمینه تعامل دستگاه های فرهنگی همچون سازمان تبلیغات، صدا وسیما و ستاد اقامه نماز ضروری است.


ناطقی همکاری دستگاه‌های مرتبط فرهنگی را عاملی مؤثر در جهت برداشتن موانع پیش رو در حوزه فرهنگی بیان کرد.


وی در ادامه با تأکد بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح ملی یا استانی گفت: در اجرای برنامه های فرهنگی برای نسل جوان کمیت مهم نیست،باید به اثرگذاری برنامه ها اهمیت دهیم.


مدیر برنامه ریزی ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی کشور توزیع فیلم های کوتاه، مستند و انیمیشن در قالب پکیج فرهنگی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور جهت استفاده مخاطبان عام از برنامه ها را از فعالیت های مهم این نهاد بیان کرد و افزود: تهیه دو یا سه کلیپ 50 ثانیه ای با موضوع ترویج فرهنگ نماز از دیگر برنامه هایی است که در حال پیگیری است.


وی همکاری کانون های مساجد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را امری مهم در جهت آسیب شناسی دانست و گفت: نیاز سنجی وآسیب شناسی که صورت می گیرد و براساس آن برنامه ریزی می‌کنیم، در راستای پژوهش محوری است./9459/202/ب1

ارسال نظرات