۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۹۹۰۸۰
آیت الله علوی گرگانی:

مبلغان نباید در امور تبلیغی ترس و واهمه داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: داشتن دنیا بد نیست بلکه قرار دادن دنیا در برابر دین مذموم است و روحانیت نباید در مسائل تبلیغی ترس و واهمه داشته باشند زیرا خداوند حامی مبلغان است.
گفتگوي اختصاصي خبرگزاري رسا با آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از روحانیون عقیدتی سیاسی ناجا در سراسر کشور با اشاره به آیه39  سوره احزاب گفت: مسؤولیت روحانیت در جامعه بسیار سنگین و خطیر است و در روایت آمده که از هر هزار نفر از مردم غیر عالم که در روز قیامت مورد عفو خدا قرار می‌گیرند یک نفر از عالمان از حساب قیامت رد نمی‌شوند.

 

وی با بیان این که روحانیت بر سر سفره امام زمان(عج) نشسته‌اند افزود: در این مسیر اگر یک لحظه کوتاهی کنیم باید در آخرت جواب گو باشیم زیرا رسالت روحانیت برخورد با مردم است و مردم هم می‌خواهند که در دنیا آزاد باشند و به دنیا وابسته هستند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به این که مردم بچه های دنیا هستند و دنیا به منزله مادر آنها است، خاطرنشان کرد: اگر کسی به مادر خود وابسته است نباید او را ملامت کنیم و به همین دلیل است که کار روحانیت دشوار است زیرا باید مردم را آگاه کنند که نباید به دنیا دل ببندند.

 

وی در ادامه افزود: در زمان شاه بر علیه روحانیت تبلیغات بسیاری می‌شد و مردم عادی را هم نسبت به روحانیت بدبین کرده بودند؛ به صورتی که شیخ عباس قمی نقل می‌کرده که ماشین‌های عمومی هم روحانیت را سوار نمی‌کردند و و مردم در ماشینی که یک روحانی سوار می‌شد؛ سوار نمی‌شدند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: داشتن دنیا بد نیست بلکه قرار دادن دنیا در برابر دین مذموم است و روحانیت نباید در مسائل تبلیغی ترس و واهمه داشته باشند زیرا خداوند حامی مبلغان است.

 

وی اظهار داشت: مورد دیگری که برای روحانیت مهم است عمل به معلومات است؛ اگرچه که خداوند برخی چیزها را حلال کرده است ولی چون کشور ما به نام روحانیت است، بنابر روایتی از امام علی(ع) رهبران جامعه باید طوری باشند که قشر ضعیف جامعه آنها را مانند خود بدانند و با آنها انس داشته باشند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزود: دین رسالت و امانت خداوند در دست روحانیت است و باید تلاش کنیم آن را به بهترین نحو به دست مردم برسانیم و به وظیفه خود عمل کنیم./843/پ202/ش

ارسال نظرات