۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۹۹۰۸۷
رییس مجمع تشخیص:

تفکر اسلامی بزرگ ترین تمدن ها را در تاریخ ایجاد کرده است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به خط فکری امام خمینی(ره)، ابراز داشت: امام راحل همواره قرآن را دستور کار خود قرار می‌داد و با تفکر و محاسبه عمل می‌کرد.
هاشمي رفسنجاني هاشمي رفسنجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیش از ظهر یک‌شنبه دهم آبان در نخستین همایش بین المللی «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» در مرکز همایش‌های برج میلاد، گفت: در دنیایی که هر روز علم در حال پیشرفت است و حتی حرکت شهاب سنگ‌ها به‌سوی زمین رصد و پیش بینی می‌شود ما نیز باید در این دنیا با تعقل و تفکر ظاهر شویم.

وی افزود: باید در مسیر پیشرفت علمی تلاش بیشتری انجام دهیم، اما نباید فراموش کنیم که امروز بیش از 10 میلیون فارغ التحصیل در کشور داریم، ضمن این‌که شاهد هستیم افراد بزرگی در حوزه‌های علمیه ما حضور دارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به مفاهیمی از قران کریم، ابراز داشت: با توجه به آیاتی از قرآن کریم که تاکید دارد باید علم را فرا بگیریم ما نیز نباید خود را محتاج به دیگران بدانیم و باید همواره در مسیر پیشرفت علمی حرکت کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در جهان امروز افرادی هستند که در برابر تفکر اسلامی قرار می‌گیرند و حتی آن‌را مسخره نیز می‌کنند، اما باید توجه داشت که همین تفکر اسلامی و مسلمانان بودند که بزرگ ترین تمدن‌ها را در تاریخ ایجاد کردند.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از اندیشه امام راحل(ره)، بیان داشت: امام خمینی(ره) منبع نور و علم است، باید بزرگان و متفکران و صاحب نظران به این اندیشه‌ها بیشتر توجه کنند و از آن بهره بگیرند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با انتقاد از برخی جریانات، بیان داشت: افرادی بودند که این همایش را مورد نظر قرار ندادند و اخبار آن‌را منتشر نکردند که این کارها قابل توجیه نیست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همان‌گونه که توانستیم در جریان مذاکرات هسته‌ای توفیق داشته باشیم امروز نیز باید به‌سمت جهش مادی و معنوی حرکت کنیم.

وی در خصوص لزوم توجه به اندیشه‌های امام راحل(ره)، بیان داشت: باید به تفکرات امام خمینی(ره) بیش از این‌ها توجه می‌شد، زیرا انتظارات از ما بیش از این‌ها بود، ضمن این‌که باید توجه داشت که امروز موجی از سوی ملت‌ها ایجاد شده است تا در برابر جریانی که نمی‌گذاشت پیشرفت‌های اسلامی و قرآنی صورت بگیرد ایستادگی کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خصوص منش فکری امام راحل(ره)، اظهار داشت: امام خمینی(ره) همواره در سخنرانی‌های خود از قرآن بهره می‌برد، ضمن این‌که همواره با محاسبه و تفکر عمل می‌کردند که همین کار باعث شد تا ایشان در برابر مستکبران پیروز شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه انقلاب‌های سال‌های اخیر با انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: امروز علی‌رغم این‌که شاهد هستیم بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته است اما بیشتر انقلاب‌ها در کشورهای این منطقه پس از پیروزی به نوعی شکست خورده‌اند، اما انقلاب اسلامی ما با اتکا به جان‌نثاری مردم توانست پابرجا بماند.

وی ادامه داد: در تاریخ معاصر خود ما توانسته‌ایم در برابر تحریم‌ها، شورش‌ها و جنگ‌ها بایستیم و کارهایی را که می‌خواستند ایران را نا امن کنند را خنثی و امنیت خود را حفظ کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در پایان، گفت: مفهوم واقعی قرآن را تنها خدا و پیامبر(ص) می‌دانند و این مفهوم تا روز قیامت با ما خواهد بود، ضمن این‌که افراد عادی نیز می‌توانند به اندازه فهم و درک خود از قرآن بهره بگیرند، ضمن این‌که قرآن همواره تاکید داشته است که باید با تفکر و اطلاع عمل کنیم و اگر می‌خواهیم در جامعه اثرگذار باشیم باید اخلاص را سرلوحه قرار دهیم./856/پ202/ج

ارسال نظرات