۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۹۹۱۱۷
استاد حوزه و دانشگاه:

آمریکا هیچ گاه قابل اعتماد نخواهد بود

خبرگزای رسا ـ حجت الاسلام برگی گفت: ‌آمریکا قابل اعتماد نیست، مگر می‌شود به شیطان اعتماد کرد، آمریکا بارها غیر قابل اعتماد بودن خود را ثابت کرده است و هیچ شکی در آن نیست.
حجت الاسلام برگي / تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، حجت الاسلام برگی استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم یاد بود اولین شهید محراب آیت الله شهید قاضی طباطبایی، اظهار داشت: عاشورا یک فرهنگ و یک حرکت بزرگ تاریخی است، باید به عاشورا به عنوان یک فرهنگ نظر کرد.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: واقعه عاشورا یک واقعه فرهنگ ساز و بزرگی بود که تقلیل آن در حد یک حادثه صحیح نیست، عاشورا را باید در پهنه تاریخ مشاهده کرد و علل وقوع و اهداف آن را مورد مطالعه قرار داد و شناخت که چار عاشورا به وقوع پیوست.

 

حجت الاسلام برگی گفت: ریشه های واقعه عاشورا را کسانی رقم زدند که در برابر علی(ع) ایستادند و پنجاه سال قبل این واقعه را با شروع به تحریف دین اسلام آغاز کردند تا جایی که امام علی(ع) فرمودند این در دست اشرار گرفتار و اسیر شده است و در آن به طبق هوای و هوس نه شریعت عمل می شود.

 

وی با بیان این‌که دین زمانی اسیر دست اشرار و کسانی که اعتقاد به ولایت ندارند بیافتد وسیله‌ای برای مقابله با حق و حقیقت و اهل بیت پیامبر خواهد بود، تأکید کرد: چنین دینی و جامعه‌ای انتهایش جزء شهادت حسین(ع) و یارانش در کربلا نخواهد بود، امام حسین(ع) می خواست دین را از دست اشرار خارج کند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فراض هایی از زیارت عاشورا، خاطرنشان کرد: کسانی که در این زیارت مورد لعن قرار دارند کسانی هستند که زمینه انحراف و از هم گسیختگی دین اسلام را فراهم کردند تا جایی که حسین(ع) به مسلخ شهادت رفت.

 

وی با بیان این‌که هر جا ولایت باشد آن جا حق است، ادامه داد: جدایی دین از سیاست و برداشتن سایه ولایت از جامعه نتیجه‌ای جز سردمداری ابوسفیان در آن جامعه نخواهد بود، اگر عزاداری بدون ولایت باشد یزید نیز سینه زن آن عزاداری خواهد بود.

 

حجت الاسلام برگی با بیان این‌که عده ای به دنبال متاع دنیوی به دنبال انقلاب آمدند و انقلابی شدند، خاطرنشان کرد: عده‌ای تلاش داشتند انقلاب را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و امام راحل را آن چنان که منافع دنیویشان اقتضاء می کند تفسیر کنند، اما تلاششان ابتر بماند، بدون ولی فقیه دین نمی تواند آنطور که شایسته است، مسیر خود را طی کند.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی ولایتمداری آیت الله قاضی طباطبائی، ابراز داشت: آیت الله قاضی درس ولایتمداری را به ما آموخت و با وجود جایگاه مردمی و عنوان خمینی آذربایجان و سطح اجتهاد هیچ گاه به امام راحل گشت نکرد، از این رو مبغوض دشمنان قرار داشت، رهبر انقلاب در آذربایجان در حقیقت وی بود./854/202/ب3

ارسال نظرات