۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۲۹۹۱۳۴
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کرمانشاه:

ظلم ستیزی از ویژگی‌های بارز معصومان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران کرمانشاه با بیان ویژگی‌های شخصیتی امامان معصوم، گفت: ظلم ستیزی یکی از ویژگی های بارز معصومان است که در هیچ زمانی پایان نمی پذیرد.
حجت الاسلام سعيد فتحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید فتحی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در جمع طلاب و روحانیان، اظهار داشت: برای سنجش خلوص نیت افراد، ملاک رفتار و منش معصومان علیهم السلام است.


وی افزود: از نظر رفتارهای معنوی، فردی، اجتماعی، خانوادگی، دنیوی و اخروی و از همه جهات معصومان الگو و سرمشق هستند و برای یقین حاصل کردن از این که مسیر را درست طی می کنیم می توان زندگی خود را با زندگی معصومان مقایسه کرد.


حجت الاسلام فتحی با اشاره به عدم حضور ظاهری معصوم در عصر حاضر ابراز داشت: در عصر حاضر که امام عصر (عج) در غیبت به سر می برد و حضور ظاهری ندارد، تبعیت از جانشینان وی همچون عالمان دینی و بزرگان که خود اسلام شناس و عالم و عامل به دستورات دینی هستند می تواند راهگشا باشد.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وقتی به دلیل قدرنشناسی بشر امام معصوم در غیبت قرار گرفت، بنابراین بشر مجبور است به جای استفاده از حضور پر برکت امام عصر (عج) از اسلام شناسان تبعیت کرده و سعی کنیم مسیر درست اسلامی را طی کنیم.


وی با بر شماری ویژگی ظلم ستیزی در وجود ائمه اطهار علیهم السلام، بیان داشت: این ویژگی در وجود همه اهل بیت و حتی بانوان بزرگوار وجود داشت، با وجود این که جهاد بر زن واجب نیست اما بانوان نیز با تربیت فرزندان و تشویق همسران و مردان خانواده به حضور در جبهه حق، نقش مهمی در ظلم ستیزی ایفا می کنند.


حجت الاسلام فتحی گفت: ظلم ستیزی زمینه ها و جنبه های مختلفی دارد، گاه حضور در جبهه نبرد است و گاه قلم زدن در راه حق و حقیقت، اما هیچ گاه خدشه بردار نبوده و پایان نمی پذیرد.


مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به قیام امام حسین (ع) یادآور شد: قیام عاشورا یکی از بارزترین نمونه های ظلم ستیزی ائمه اطهار علیهم السلام است اما تمام معصومان در دوران امامت خود به نوعی ظلم ستیزی خود را به مردم نشان دادند و هر یک از راهی به مقابله با ظالمان پرداختند.


وی در پایان بیان داشت: ظلم ستیزی ویژگی الهی است که در صورتی که در وجود شخصی نباشد، روحیه اسلامی در وجود او کمرنگ شده و از سیره ائمه اطهار علیهم السلام دور می شود./857/202/ب3

ارسال نظرات