۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۲۹۹۱۳۸
مدیر مؤسسه آوای بینش تشریح کرد؛

فعالیت‌ها و آثار منتشره با محوریت بیانات رهبر معظم انقلاب

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مطهری گفت: مؤسسه آوای بینش با هدف پیگیری و جمع بندی بیانات مقام معظم رهبری رهبری در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاسیس شد.
ديدار وزير امور خارجه، سفيران و مسؤولان نمايندگي‌هاي ايران در خارج از کشور با مقام معظم رهبري

حجت الاسلام رضا مطهری، مدیر مؤسسه آوای بینش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: موسسه آوای بینش با هدف پیگیری و جمع بندی بیانات مقام معظم رهبری رهبری در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی تاسیس شد.


وی به تشریح فعالیت های صورت گرفته در این موسسه پرداخت و گفت: تهیه و تدوین کتاب «شجره طیبه» با موضوع بسیج در بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همچنین کتاب «ستایش آفتاب» از جمله اقدامات پژوهشی این موسسه بوده که چاپ و روانه بازار شده است.


وی با اشاره به ویژگی ها کتاب «ستایش آفتاب»، ابراز داشت: این کتاب، مجموعه توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در قابل 72 توصیه به مداحان است که با اقتباس از بیانات ایشان، ستایش آفتاب نام گرفته است، در این کتاب که به همت جمعی از همکاران این موسسه، در دو بخش سامان یافته است، در بخش نخستین، نکاتی درباره تاریخچه مداحی، جایگاه و اهمیت مداحی و فلسفه عزاداری از زبان رهبر انقلاب مورد بررسى قرار می‌گیرد.

 

وی ابراز داشت: فصل دوم کتاب به صورت مبسوط‌تر 72 توصیه ایشان به مداحان و ستایش‌گران اهل‌بیت علیهم السلام در قالب هفت بخش مجزا: 1. اخلاق و معنویت 2. سیاست و اجتماع 3. نهاد و تشکیلات مداحی 4. محتوای مداحی 5. شکل و قالب مداحی 6. شعر و مداحی 7. آسیب‌های مداحی بررسی شده است.


وی با بیان این‌که کتاب دیگری با موضوع بصیرت در بیانات رهبر معظم انقلاب با عنوان «مه شکن» در این مؤسسه تدوین، چاپ و منتشر شده است، تصریح کرد: این کتاب در حقیقت کامل ترین مجموعه از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره بصیرت و مسائل آن است.


مدیر مسؤول موسسه آوای بینش با اشاره به فصل های مهم این کتاب ادامه داد: یکی از مهم ترین فصول کتاب فصل دوم آن است که در آن عوامل تاثیرگذار بر بصیرت مورد بررسی قرار گرفته است. دراین فصل 16 عامل موثر در افزایش بصیرت از زبان رهبر معظم انقلاب آورده شده است.


مدیر مؤسسه آوای بینش، تهیه و تدوین توصیه های مقام معظم رهبری به دانشجویان و دانشگاهیان، ویژگی های مردم آذربایجان و همچنین شیوه های تربیت کودک در منظر رهبر معظم انقلاب را از دیگر پروژ های آتی این موسسه عنوان کرد.


وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تحقیق پیرامون بیانات مقام معظم رهبری، پیگیر برخی توصیه های ایشان در زمینه های مختلف از جمله جمع آوری مطالب مهم کتب مذهبی مانند لب اللباب مثنوی، بخشی از اشعار صائب تبریزی، جهت بهره گیری مداحان اهل بیت(ع) شده ایم که در بیانات خود به آنها اشاره کردند.


حجت الاسلام مطهری در پایان، گفت: همچنین کتاب مسیحیت در قرآن از دیدگاه علامه فقید سید محمد حسین طباطبائی(ره) از دیگر پروژه های تحقیقاتی این مرکز می باشد که در آینده تحقیق، پژوهش تدوین و آماده رونمایی و استفاده علاقه مندان خواهد شد./854/302/ب3

ارسال نظرات