۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۹۹۱۶۸

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ دیدار امام جمعه خلیل آباد با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری همایش فرهنگی و توجیهی دانشجویان شاهد و ایثارگر و وجود 3 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد از مهم‌ترین عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و شهادت سید و سالار شهیدان کربلا امام حسین(ع) حجت الاسلام علی محمد ناهیدی امام جمعه خلیل‌آباد به دیدار چند خانواده شهید در روستای حسین‌آباد از توابع این شهرستان رفت. 

 

در این دیدارها که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خلیل‌آباد و همراهی رییس بنیاد این شهرستان و چند تن از معتمدین معین صورت گرفت، حجت الاسلام ناهیدی تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا به همه مسؤولین روحیه‌ای می‌دهد تا با یادآوری حماسه هشت سال دفاع مقدس به تقویت روحیه جهادی خود بپردازند.

 

لازم به ذکر است روستای حسین آباد از توابع خلیل‌آباد در سال‌های هشت سال دفاع مقدس پنج شهید افتخارآفرین به انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده است.

 

در فرازی از وصیت‌نامه شهید محمدرضا نصیری یکی از شهدای این روستا آمده است: در مدت هفده سال که از ده و شهر خود دور بودم هیچگاه خود را تا این اندازه به خداوند نزدیک ندیده بودم و احساس می‌کنم در این سال‌ها عمر خود را به تباهی گذرانده‌ام.

 

آمدنم به جبهه برای رضای خدا و خشنودی اوست و نیز مبارزه با ظلم و برقراری جمهوری اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید نه برای خودنمایی و افتخار به خود بلکه برای دفاع از اسلام.

 

وجود 3 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

عباس شیخ الاسلامی در همایش سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در مرکز همایش‌های ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، از وجود 28 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد 3 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر هستند که البته این تعداد بسیار چشم‌گیر و شایان توجه است.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس افزود: هرگز نباید بگذاریم تا فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان کمرنگ شود و برای ترویج آن باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده بهینه کرد، وی با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت را در میان دانشجویان زنده نگه داریم و بر همین اساس نیاز داریم تا فرهنگ ایثار که در نهضت امام حسین(ع) تجلی یافته است را در میان دانشجویان تداوم بخشیم، شیخ الاسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا نزدیک است باید این نکته را متذکر شویم که این اقدام انقلابی در راستای نهضت امام حسین(ع) بود و محصول آن آزادی از قید استکبار است.

 

وی عنوان کرد: پیام شهدای ما که در وصیت‌نامه‌های آنان دیده می‌شود توجه و تأکید بر وحدت است و امروز لازم است تا همگی هوشیار باشیم تا دشمن نتواند با تفرقه افکنی میان ما پایه‌های وحدت ملی را سست کند.

 

دانشجویان شاهد و ایثارگر سرمایه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس خاطرنشان کرد: دانشجویان شاهد و ایثارگر سرمایه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و متأسفانه با این حال گاهی دیده می‌شود آنان در ابراز این امر خودداری می‌کنند در حالی که برای ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت نیازمند این هستیم که فرزندان شهدا و ایثارگران در انزوا نباشند.

 

وی خطاب به فرزندان شهدا و ایثارگران حاضر در این همایش گفت: ایثارگری پدران شما نه تنها برای شما که برای همه مردم ایران مایه افتخار و سربلندی است.

 

تقویت بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر مورد توجه قرار گیرد

عابدین عابدی‌مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تقویت هر چه بیشتر بنیه علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر باید با جدیت مورد توجه قرار گرفته و در دستور کار باشد.

 

وی در همایش سالانه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در مرکز همایش‌های ایثار بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان کرد: استکبار جهانی که در رأس همه آنها امریکا قرار دارد مسؤول خون تمام مردم بی گناهی است که در جهان اسلام کشته می‌شوند و به شهادت می‌رسند.

 

عابدی‌مقدم عنوان کرد: اگر حمایت امریکا از شاه معلون نبود هرگز این تعداد انسان بی‌گناه در انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ با عراق بعثی وجود نداشت و امروز این تعداد شهید و جانباز نداشتیم.

 

وی افزود: مسؤولیت مستقیم تمام این جنایات بر عهده امریکای ظالم و استکبار جهانی است و امیدواریم امسال در 13 آبان هر کس که می‌داند امریکا چه جنایاتی را مرتکب شده است با حضور در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر انزجار خود را از سیاست‌های امریکا بیان کند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: روحیه ایثار و شهادت و ولایت‌مداری و رهبری مقتدر جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نمی‌دهد تا دشمن به خود اجازه گستاخی به این آب و خاک بدهد.

 

وی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: اگر بخواهیم ترویج واقعی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه شاهد باشیم باید این فرآیند با تکریم خانواده شهدا و ایثارگران همراه شود و تجلیل از ایثارگران به معنای تداوم فرهنگ جهاد و از خودگذشتگی است.

 

عابدی‌مقدم با اشاره به اینکه لازم است تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر به سلاح عمل مجهز باشند گفت: مشاوره برای دانشجویان شاهد و ایثارگر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تقویت بنیه علمی آنان باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی ارزش‌های فرهنگی و پافشاری بر ارزش‌هایی است که هر چه از آن می‌گذرد شیرین‌تر می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی بیان داشت: باید دانشجویان شاهد و ایثارگر مشکلات خود را بیان کنند تا هر چه سریع‌تر نسبت به بر طرف کردن آنها اقدام شود.

 

برگزاری همایش فرهنگی و توجیهی دانشجویان شاهد و ایثارگر

همایش فرهنگی و توجیهی دانشجویان شاهد و ایثارگر جدیدالورود به دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس صبح امروز با حضور ورودی‌های جدید این دانشگاه در مرکز همایش‌های‌ ایثار بنیاد خراسان رضوی برگزار شد.

 

در این مراسم که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد، عابدی‌مقدم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس حضور دارند.

 

ارائه گزارش دبیر ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه، سخنرانی مشاور رئیس و مدیرکل امور شاهد و ایثارگر و مدیر آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران از بخش‌های مهم این همایش فرهنگی است.

 

در ادامه اجرای تواشیح و سرود، مسابقه حضوری با مشارکت دانشجویان شاهد و ایثارگر و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با حضور مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از دیگر بخش‌های این همایشی فرهنگی و توجیهی است./934/203/ب3

ارسال نظرات