۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۲۹۹۱۶۹
با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی؛

مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان منا در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم چهلمین روز درگذشت جانباختگان منا در بجنورد با سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی برگزار می شود.
آيت الله موحدي کرماني

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از برگزاری مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت جانباختگان فاجعه منا در استان خبر داد و افزود: این مراسم به صورت محوری شامگاه روز دوشنبه، دوازدهم آبان ماه در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه در مراسم مزبور آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران و دبیر کل جامعه روحانیت مبارز سخنرانی می کند، افزود: در این آیین اقشار مختلف مردم، خانواده های جانباختگان و مسؤولان استانی و شهرستانی شرکت می کنند.

 

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت چهلمین روز حجاج جانباخته در فاجعه منا به صورت همزمان با سراسر کشور در مرکز و شهرهای مختلف استان خراسان شمالی نیز برگزار می شود، اضافه کرد: این مراسم در بجنورد بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: مراسم مزبور در مراکز دیگر شهرستان های خراسان شمالی نیز با هماهنگی فرمانداری ها و با توجه به شرایط هر شهرستان با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار می شود.

 

گفتنی است، در موعد حج تمتع سال جاری از استان 918 هزار نفری خراسان شمالی 620 زائر شامل 287 نفر مرد و 333 نفر زن در قالب شش کاروان عازم سفر معنوی حج شده بودند که 15 تن از آنها در فاجعه دردناک منا جان باختند و با وجود انتقال پیکر 13 تن از زائران جانباخته به استان، هنوز پیکر دو تن از آنها به کشور منتقل نشده است.

 

دوم مهرماه امسال، همزمان با روز عید سعید قربان و برگزاری مناسک مربوط از سوی حجاج در منطقه منا، به دلیل بی کفایتی رژیم آل سعود و مسؤولان برگزاری حج، حادثه مرگباری در رمی جمرات در منا رخ داد که در این حادثه چند هزار نفر از حجاج کشورهای دنیا از جمله حجاج ایرانی کشته و زخمی شدند./9314/303/ب1

ارسال نظرات