۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۹۹۱۷۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

انسان ‌سازی بر عالم پروری مقدم است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: از وظایف و مسؤولیت‌های بزرگ آموزش و پرورش اهتمام به تربیت دانش آموزان در کنار تعلیم و رشد علمی است، همانا انسان ‌سازی بر عالم پروری مقدم است و اخلاق انسان ساز است.
نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، پیش از ظهر امروز در دیدار معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان، رییس سازمان بسیج دانش آموزی این استان، ‌اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و چند تن از دانش آموزان بسیجی که در دفتر امام جمعه سمنان برگزار شد، اظهار داشت: آشنایی دانش آموزان با احکام اسلامی، مسائلی همچون حلال‌ و حرام، واجب و مستحب و مسأله مهم ولایت ضروری است.

 

امام جمعه سمنان خاطر نشان کرد: دانش آموزان نیاز به تشویق و ترغیب دارند و این سفارشی قرآنی است که به فرزندانتان احترام بگذارید و برایشان ارزش قائل شوید و شخصیت آنها را محترم بدارید و به آنها امید هدیه دهید.

 

وی تصریح کرد: ‌مسؤولیت آموزش و پرورش بسیار سخت و سنگین است و اگر شب و روز هم برای دانش آموزان کار و تلاش شود، باز هم کم است و باید گفت کار آموزش و پرورش کاری مقدس است و نیاز به جدیت و تلاش بیشتر دارد و قرآن نیز بر این تأکید دارد که هر چه انسان تلاش بیشتری کند،‌ نتیجه و مزد بیشتری را از خداوند دریافت می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر اهمیت تربیت و رشد شخصیت دانش آموزان در کنار تعلیم و علم آموزی، خطاب به آینده سازان کشور گفت: همگی باید یار و مددکار همدیگر باشیم و در تمامی زمینه‌ها با یکدیگر همکاری کنیم و به عبارتی دیگر تنها برای خودمان و به فکر خودمان نباشیم، چرا که این شیوه، شیوه و مرام انسان‌های فهمیده است.

 

آیت الله شاهچراغی بهترین نوع علم را علمی دانست که انسان را بیش از پیش با خود و خدای خود آشنا سازد و اضافه کرد: دانش ارزشمند، علم همراه با عمل است، باید عالم عامل باشیم و بدانیم که آنچه انسان ساز است اخلاق و صفات نیکو است، پس بکوشیم شخصیت خود را به اخلاق و آداب اسلامی و قرآنی زینت بخشیم.

 

امام جمعه سمنان در بخش پایانی سخنان خود بر رفع شبهات اعتقادی نسل جوان و نوجوان جامعه امروز با توجه به انواع و اقسام تهدیداتی که از طریق نرم افزارها و شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه و وسایل ارتباطی متوجه این نسل است، تأکید و راه مقابله با آن را نیز توجه به قرآن و تقویت ایمان و اعتقاد به خداوند عنوان کرد و افزود: بهترین یار و یاور و پشتیبان انسان خداوند است.

 

بسیج دانش آموزی گسترده ترین و تأثیرگذارترین قشر بسیج است

محمد حسن سلامی، معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان با تأکید بر تقویت ایمان و باورهای دینی و انقلابی جوانان و نوجوانان گفت:‌ بسیج دانش آموزی گسترده ترین و تأثیرگذارترین قشر از اقشار بسیج است و باید تفکرات بسیجی در این بین قشر دانش آموز افزایش یابد.

 

وی افزود: دانش آموزان آینده سازان انقلاب اسلامی هستند و باید این نسل حافظ و امانتدار تمامی تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که در مسیر پیروزی و قوام و دوام انقلاب اسلامی انجام شده است و به دست این نوجوانان خواهد رسید، باشند و خود را از امروز آماده تحویل و نگهداری از این امانت بزرگ کنند.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: دشمنان تمام سعیشان این است که با جنگ تمام عیار فرهنگی و بهره گیری از امپراطوری رسانه‌ای، ماهواره و فضای مجازی بتوانند جوانان ما را از فرهنگ و آداب اسلامی، معنویت، اعتقادات فرهنگی و انقلابی‌شان دور کنند./977/202/ب1

ارسال نظرات