۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۹۹۱۸۶
در مسیر عشق(4)

تأثیر اجتماع بزرگ اربعین بر سیاست خارجی شیعیان

خبرگزاری رسا ـ دبیر پژوهشی گروه معارف و تبلیغ جامعه‏المصطفی با بیان این‌که اجتماع بزرگ اربعین تأثیر شگرفی بر جهانیان خواهد داشت، گفت: مردم جهان خواهند دید که امام حسین(ع) حاکم بر قلوب آزادگان جهان است و مراسم اربعین هر سال نسبت به گذشته زنده‌تر می‏شود.
نام نويسي پياده روي اربعين

حجت‏الاسلام یدالله کوثری دبیر پژوهشی گروه معارف و تبلیغ جامعه‏المصطفی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره راهپیمایی و اجتماع عظیم اربعین حسینی(ع) گفت: زیارت اباعبدلله(ع) به خصوص در روز اربعین از مهم‏ترین و استراتژیک‏ترین عبادات شیعه محسوب می‏شود و در متون دینی به آن بسیار تأکید شده است.

 

وی در ادامه افزود: از مسائل که باید در این اجتماع ارزشی قابل توجه قرار گیرد این است که اهداف امام حسین(ع) را متذکر شوند و بدانند که تفکر درباره اهداف قیام عاشورا از هر عبادتی می‏تواند موثرتر باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه‏ای از سوره مبارکه حج خاطرنشان کرد: بدون تردید این زیارت میلیونی از شعائر الهی است زیرا به اذعان قرآن هر فعلی که از مصادیق اقامه دین باشد جز شعائر الهی است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به تأثیر اجتماع اربعین بر سیاست خارجی شیعیان، تصریح کرد: در دنیای ارتباطات نمود این اجتماع و بازتاب آن در جهان تأثیر شگرفی بر جهانیان خواهد داشت و همه مردم جهان خواهند دید که یزدیانی که در جاه و مقام تحلیل رفتند امروز در زباله دان تاریخ هستند و امام حسین(ع) حاکم بر قلوب آزادگان جهان است و هر سال نسبت به گذشته زنده تر نیز می‏شود.

 

حجت‏الاسلام کوثری با ارائه پیشنهادی به زائران حسینی(ع) ابراز داشت: این حرکت عظیم حرکتی خود جوش است که از دل داغ‏دیده مؤمنان نشأت گرفته است اما بهتر است که به سمتی پیش رود که مسائل مهم جهان اسلام در آن مورد دقت قرار گیرد و مسائلی از جمله وحدت بین فرق اسلامی به اصول تبدیل شود و برخوردها با یکدیگر از روی محبت و شفقت باشد.

 

دبیر تربیتی گروه روانشناسی جامعه‏المصطفی تأکید کرد: امروز برای همه مشخص شده است که قدرت‏های نرم از قدرت‏های سخت موثرتر است و بدون تردید این اجتماع عظیم اربعین از سوی مؤمنان نشان‏گر این است که امام حسین(ع) و اهداف ایشان از جمله احیای اسلام از مهم‏ترین خواسته‏های مسلمانان است و آنها با هیچ تهدیدی دست از دین خود برنخواهند داشت.

 

وی در پایان اظهار داشت: این حرکت عظیم و ارزشمند برخی حرکت‏های ناگوار را نیز به دنبال دارد به طور مثال و با ابراز تأسف باید گفت که عزاداری‏های افراطی و قمه زنی‏ها که از جهل نشأت گرفته است حرکاتی است که چهره شیعه را در رسانه‏های مزدوران و دشمنان اسلام تخریب می‏کند که باید این حرکات به اتمام برسد./1329/ت302/ی

ارسال نظرات