۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۲۹۹۲۲۶

چند خبر کوتاه از مشهد

خبرگزاری رسا ـ نظافت مرزهای مشترک ایران و عراق از سوی شهرداری‌‎های مشهد و تهران در ایام اربعین، پیوند ملت‌های ایران و عراق نمایش قدرت اسلام در جبهه مقاومت عراق است، لزوم تحقق هر چه سریع‌تر زمینه‌های همکاری بین شهر مشهد و نجف اشرف از جمله خبرهای کوتاه مشهد است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، لوئی الیاسری، استاندار نجف در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد عنوان گفت: امیدواریم خدمات ارائه شده به زائران امام حسین(ع) بارزتر از سال‌های گذشته باشد تا بتوانیم رضایت زائران در ایام اربعین تامین کنیم.

 

استاندار نجف اظهار کرد: با مسؤولان شهرداری مشهد و تهران هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است تا در ایام اربعین از لحاظ نظافتی مرزهای تمیز و پاکیزه‌ای داشته باشیم و از هر جهت نمونه‌ای موفق باشد.

 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره لطف بزرگی نسبت به کشور عراق داشته و اولین کشوری است که دولت عراق را پذیرفته و به آن کمک‌های ویژه‌ای کرده است.

 

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی منظمی باید صورت گیرد تا همکاری و همبستگی دو شهر مشهد و نجف بیشتر شود و فعالیت‌های مشترک و اجرایی شدن تفاهم‌نامه 18 ماده‌ای به همراه خواهر خواندگی انجام شود.

 

الیاسری خاطرنشان کرد: همواره نیازمند کمک‌های مسئولین هستیم به نحوی که در ارائه خدمات و تسهیلات به زائران هیچ کمبودی احساس نشود، اکثر زائران ایرانی از مرزهای شلمچه و مهران برای ایام اربعین به سمت عراق حرکت می‌کنند ولی متاسفانه این مسیر گنجاش ظرفیت این جمعیت را ندارد که باید برای تسهیل سازی در این امر تلاش‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

 

استاندار نجف گفت: مشکل سال گذشته برای اربعین در عبور و مرور زائران به کربلا بود که امیدواریم سرویس‌دهی آنان با تامین تعداد دستگاه اتوبوس موردنیاز بنا به پیشنهاد و صلاحدید شهرداری مشهد این موضوع مرتفع گردد تا درکنار آن بتوانیم خدمات شهری مطلوب و بهداشت زائران را تامین کنیم.

 

وی افزود: امیدواریم خدمات ارائه شده به زائران امام حسین(ع) بارزتر از سال‌های گذشته باشد تا بتوانیم رضایت زائران در ایام اربعین تامین کنیم.

 

الیاسری در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد می‌تواند در زمینه‌های مختلف در عراق سرمایه‌گذاری‌هایی داشته باشد چرا که حرم امام علی(ع) در آنجا واقع شده و این حرم متعلق به تمام شیعیان جهان است.

 

پیوند ملت‌های ایران و عراق نمایش قدرت اسلام در جبهه مقاومت است

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در نشست با استاندار نجف اشرف، گفت: پیوند ملت‌های ایران و عراق نمایش قدرت اسلام در جبهه مقاومت عراق است.

 


محسن انتظاری هروی افزود: حضور پرشور عاشقان امام حسین (ع) در پیاده‌روی بزرگ اربعین در واقع مقابله با استکبار جهانی به ویژه گروه‌های تکفیری است و شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد به منظور ارائه خدمات شایسته در این ایام در مشهد خدمت‌رسانی خواهند کرد.

 


وی ادامه داد: باید به بهانه همکاری‌های مناسبتی با کشورهای مذهبی همچون عراق پیش‌بینی‌هایی صورت گیرد تا برنامه‌های دائمی دو شهر مشهد و نجف برقرار و پایدار باشد.

 


رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اربعین یک رویداد جهانی است که در آن نمایش قدرت شیعیان و مسلمانان به اجرا در خواهد آمد چرا که امام حسین(ع) یک چهره جهانی است.

 


رییس شورای اسلامی شهر مشهد یادآور شد: هر چقدر پیوند ملت‌های ایران و عراق با یکدیگر بیشتر باشد نمایش قدرت اسلام در جبهه مقاومت عراق بیشتر خواهد شد.

 


لزوم تحقق هر چه سریع‌تر زمینه‌های همکاری بین مشهد و نجف اشرف

 

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در نشست شهردار مشهد با شهرهای خواهرخوانده نجف اشرف و کراچی بر لزوم تحقق هر چه سریع‌تر زمینه‌های همکاری بین شهر مشهد و نجف اشرف تاکید کرد.

 

 انتظاری هروی، گفت: اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی عمیقی بین شهر نجف اشرف و مشهد وجود دارد.

 


وی افزود: همچنین حضور زائران در این دو شهر وظایف مشترکی را برای مسوولان شهری ترسیم می‌کند.

 

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این بین مهم این است که زائران با خاطرات خوبی مشهد و نجف را ترک کنند به این جهت تاکید شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد فراهم کردن این شرایط است.

 


انتظاری هروی تصریح کرد: در اواخر سال‌ گذشته بازدیدی از شهر نجف داشتیم که در آن زمینه‌های همکاری خوبی فراهم شد لذا به دنبال این هستیم تا زودتر این موارد محقق شود.

 

پیشنهاد شهردار مشهد برای احداث زائرسرا در مشهد و نجف


شهردار مشهد گفت: این آمادگی وجود دارد که زمینی مناسب در قالب زائرسرای ارزان قیمت در اختیار مردم نجف باشد و در کنار آن شهر نجف نیز چنین پروژه‌ای را برای زائران ایرانی و مشهدی در شهر خود فراهم آورد.

 


سید صولت مرتضوی امشب در نشست با شهرهای خواهرخوانده نجف اشرف و کراچی بیان کرد: چند ماه گذشته با حضور رییس شورای اسلامی شهر و هیاتی از کشور عراق سند خواهرخواندگی بین شهر مشهد و نجف اشرف به امضا رسید.

 


وی افزود: در مفاد این تفاهم‌نامه شهرداری مشهد اعلام آمادگی کرد تا خدمات فنی و مهندسی و استقبال از زائر را به شهرداری و مسوولان شهر نجف منتقل کند؛ همچنین اعلام آمادگی شد تا شهرداری مشهد در زمینه توسعه فضای سبز و جمع‌آوری زباله این شهر همکاری‌هایی داشته باشد.

 

شهردار مشهد تصریح کرد: در بخش دیگری از این تفاهم‌نامه شهرداری مشهد به مسوولان شهر نجف در اجرای پروژه‌های مهم این شهر کمک خواهد کرد.

 


مرتضوی بیان کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که زمینی مناسب در قالب زائرسرای ارزان قیمت در اختیار مردم نجف باشد و در کنار آن شهر نجف نیز چنین پروژه‌ای را برای زائران ایرانی و مشهدی فراهم آورد.

 


وی با بیان اینکه ارتباط ما با شهر نجف بسیار دوستانه و صمیمانه است که باید گسترش یابد، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های شهرداری کمک به استقبال از زائران در روز اربعین در شهر نجف و کربلا است.

 


شهردار مشهد اضافه کرد: یکی از این اقدامات تهیه اتوبوس از مرز شلمچه به شهر کربلا و نجف است و در کنار آن شهروندانی که می‌توانند به شهرداری در زمینه خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) و حضرت علی (ع) کمک کنند، اعلام آمادگی کنند.

 


مرتضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم این ارتباطات سبب دیپلماسی عمومی شود و ارتباط شهرهای اسلامی خصوصا شهرهای شیعه نشین جهان اسلام را توسعه دهد.

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی شده است لذا هفته‌های فرهنگی شهرهای نجف و کربلا در شهر مشهد برگزار خواهد شد.

 

آمادگی شهرداری مشهد برای انتقال تجربیات و آموزش پرسنل شهرداری کراچی  

سید صولت مرتضوی شهردار مشهد در دیدار با شهردار کراچی برای انتقال تجربیات و آموزش پرسنل شهرداری کراچی اعلام آمادگی و عنوان کرد: ارتباط ما با پاکستان بسیار خوب و حسنه می‌باشد و اگر چه نفوذ آمریکا در پاکستان برای مردم این کشور مشکل ایجاد می‌کند اما ما همواره خواهان روابط خوب این دو کشور هستیم.

 

وی بیان کرد: شیعیان پاکستان جزء بهترین شیعیان جهان هستند که مشهد همواره از آنها میزبانی می‌کند.

 


شهردار مشهد همچنین با اشاره به امکانات خوب شهرداری این شهر، برای انتقال تجربیات و همچنین آموزش پرسنل شهرداری کراچی توسط شهرداری مشهد اعلام آمادگی کرد.

 

مرتضوی خاطرنشان ساخت: آمادگی داریم برای ساخت زائرسرای شیعیان پاکستان، زمینی را در اختیار سرمایه‌گذاران و خیران این کشور قرار دهیم.

 


وی عنوان کرد: با اینکه تحریم‌های آمریکا اثراتی بر وضع کشور ما گذاشت اما پیشرفت‌های قابل توجهی در سایه این تحریم‌ها بدست آوردیم.

 

مرتضوی تصریح کرد: ما همواره قدردان شیعیان پاکستان و روحانیت آن هستیم و شیعیان این کشور را پاره تن خود می‌دانیم و امیدواریم در اینده اتفاقاتی بیافتد که سبب شود مسلمانان و شیعیان جهان شود./1310/203/ب1

ارسال نظرات