۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۹۹۲۴۰

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ فعالیت ۲۴۵ هیأت مذهبی در دهه اول ماه محرم در نهاوند، برگزاری ۹۲ گفتمان دینی با موضوع ولایت و قیام امام حسین(ع) در فریدن، صدور مجوز فعالیت ۱۰ خانه قرآن روستایی و شهری در استان هرمزگان، ۳۵۰۰ جلسه سخنرانی در شهرستان سربیشه، اعزام۱۰۰ مبلغ و مبلغه به مدارس کرج از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام موسی محبی صبح یکشنبه دهم آبانماه جاری در گفتگوئی بابیان این خبرگفت: 245هیئت مذهبی در شهرستان نهاوند با اخذ مجوزاز اداره تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده است.

 

وی ادامه داد: در راستای گرامیداشت دهه اول ماه محرم توسط هیئات مذهبی برنامه های تاثیر گذاری برگزارشد و حال و هوای محرم فضای شهر نهاوند را آکنده از معنویت محرم و وقایع جانسوز آن ساخت.

 

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستنان نهاوند در ادامه یادآورشد: 245هیئت مذهبی در شهرهای نهاوند، برزول، گیان و فیروزان و همچنین روستاهای تابعه به ثبت رسیده است و در مناسبت های مختلف بویژه محرم و صفر با اداره تبلیغات اسلامی همکاری و تعامل ویژه دارند.

 

حجت‌الاسلام محبی با اشاره به ظرفیت مناسب بانوان درحوزه فرهنگ دینی  گفت: 35هیئت مذهبی در نهاوند ویژه فعالیت بانوان است که در طول سال برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی توسط آنها برگزار می‌شود.

 

وی درخاتمه گفت: اقامه نماز جماعت در هیئات مذهبی، سخنرانی، نوحه سرائی، فعالیت ایستگاه های صلواتی،برپائی خیمه گاه در معابر عمومی، برگزاری همکایش شیرخوارگان عاشورائی، اقامه نماز ظهر عاشورا و توزیع و پخت غذای نذری ازجمله عملکرد هیئات مذهبی در دهه اول ماه محرم در شهرستان نهاوند است.

 

برگزاری 92 گفتمان دینی با موضوع ولایت و قیام امام حسین(ع) در فریدن

 

حجت‌الاسلام حیدرعلی همتی مسئول امور مبلغین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدن از برگزاری تعداد 92 گفتمان دینی در دهه های ولایت و اول محرم الحرام توسط  روحانیون مستقر در مدارس شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت خبر داد.

 

وی تصریح کرد: در راستای جنگ نرم دشمن، گفتمان دینی با موضوع های ولایت،ظهور امام زمان (عج)،واقعه عاشورا و هدف از قیام امام حسین (علیه السلام) توسط روحانیون مستقر در روستاهای شهرستان های فریدن  و بوئین میاندشت برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام همتی افزود:هدف از برگزاری این گفتمان ها در مدارس آشنایی جوانان و نوجوانان با ابزار های جدید جنگ نرم ،شیعه ستیزی دشمن، اسلام آمریکایی  و بررسی اهداف قیام امام حسین (علیه السلام)می باشد.

 

وی ارتباط چهره به چهره و صمیمانه با جوانان و نوجوانان  همراه با تمرین پرسشگری،پاسخ به شبهات دینی و فرهنگی جوانان و نوجوانان بویژه دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها را از دیگر اهداف این گفتمان ها عنوان کرد.

 

صدور مجوز فعالیت 10 خانه قرآن روستایی و شهری در استان هرمزگان

 

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی هرمزگان دادالله رستمی از صدور مجوز فعالیت 10 خانه قرآنی روستایی و شهری در این استان خبر داد.

 

وی، افزود: این اداره با هدف برگزاری کلاس‌های قرآنی و جذب نوجوانان و پیشرفت در زمینه علوم قرآنی اقدام به صدور مجوز خانه های قرآنی روستایی و شهری کرد.

 

وی افزود: سازمان دارالقرآن الکریم بر اساس اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی، طرح ساماندهی مراکز قرآنی را انجام و به صدور مجوز فعالیت برای آنان اقدام کرده است. در گذشته فعالیتهای دینی و قرآنی تحت عنوان مکتب خانه بر اساس تکلیف شرعی در راستای ترویج ارزشهای معنوی انجام می شده است، احیاء این مجموعه های معنوی با شرایط و اقتضائات نوین که فرزندان این مرز و بوم در معرض آسیب های مختلف فکری و اجتماعی قرار گرفته اند، ضرورتی جدی است.

 

رستمی، تصریح کرد: با درک این ضرورت و با توجه به رسالت سازمان دارالقرآن کریم کشور برای توسعه فعالیتهای قرآنی در مناطق شهری و روستایی، اقدام به زمینه سازی برای ایجاد و توسعه خانه های قرآنی کرده است.

 

کارشناس امور قرآنی تبلیغات اسلامی هرمزگان، اظهار کرد: مجوز خانه های قرآنی «الهادی»، «گلهای محمدی»، «باب الهدی» و «آل یاسین » و.. . توسط این اداره صادر و به مسئولین آنان تحویل داده شد.

 

 3500 جلسه سخنرانی در شهرستان سربیشه

 

حجت‌الاسلام علی احمدی، کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه، از برگزاری بیش از 3500جلسه سخنرانی به مناسبت دهه اول محرم 1437 هجری قمری با محوریت روحانیون مستقر، طرح هجرت، بومی و اعزامی در این شهرستان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام احمدی در ادامه افزود: در محرم امسال 145مبلغ و مبلغه در دهه اول محرم به مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی و مدارس شهری و روستایی این شهرستان اعزام شدند.

 

کارشناس امور فرهنگی و تبلیغ اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه خاطرنشان کرد: برابر گزارشات واصله از مبلغین اعزامی در دهه اول محرم بیش از 3500جلسه سخنرانی در مساجد وحسینیه ها، هیئات مذهبی و مدارس شهر و روستاهای این شهرستان برگزار شده است.

 

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: روحانیون و مبلغان اعزامی در این جلسات ضمن بیان اهداف قیام اباعبدالله الحسین (ع)، سیره حضرت در برابر دشمن، بیان فضائل اخلاقی امام حسین(ع) و یارانش ایشان، تبیین فلسفه قیام عاشورا، احیای فریضه امر به معروف و نهی منکر، سبک زندگی اسلامی، بصیرت و ولایت پذیری، امام حسین علیه السلام و قرآن،  پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، ازدیاد نسل، پاسخگویی به سئوالات شرعی، سبک زندگی اسلامی و... سخنرانی کردند.

 

اعزام100 مبلغ و مبلغه به مدارس کرج

 

حجت‌الاسلام مهدی وثیقی کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی کرج از اعزام100 مبلغ و مبلغه به مدارس کرج خبر داد.

 

حجت‌الاسلام مهدی وثیقی کارشناس اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی کرج گفت: در سالتحصیلی امسال 100 مبلغ و مبلغه به مدارس در 4 ناحیه کرج جهت اقامه نماز جماعت اعزام شدند.

 

وی در ادامه افزود: بسیاری از این ائمه جماعت بعنوان مشاور نیز در مدرسه فعالیت می‌نمایند.

 

وثیقی در پایان گفت: حضور روحانی و مبلغ در مدارس زمینه دینداری و آموزش معارف اهل بیت علیهم السلام را برای دانش آموزان  آماده میکند./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات