۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۲۹۹۲۵۳
حجت الاسلام فرحزاد:

کسی که حب مال و ریاست دارد از گرگ درنده‌تر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسانی که حب مال و ریاست دارد به مراتب از گرگ درنده خطرناک تر است، گفت: چنین فردی از فساد و خونریزی هیچ ابایی ندارد و تا جایی که می‌تواند برای رسیدن به خواسته‌های خود با دلیل و یا بدون دلیل خون انسان‌های بی گناه را بر زمین می‌ریزد و از خونریزی سیر نمی‌شود.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد امشب در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه گرگ حیوانی درنده خو و متوحش است، اظهار داشت: غذای این حیوان بسیار کم است ولی به دلیل خوی درندگی خود وقتی به گله ای حمله می‌کند تمامی گوسفندان را تکه و پاره کرده و از این کار لذت می برد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسانی که حب مال و ریاست دارد به مراتب از گرگ برای نوع بشر خطرناک تر بوده و چنین فردی از فساد و خونریزی هیچ ابایی ندارد و تا جایی که می‌تواند برای رسیدن به خواسته‌های خود با دلیل و یا بدون دلیل خون انسان‌های بی گناه را بر زمین می‌ریزد و از خونریزی سیر نمی شود.

 

حجت الاسلام فرحزاد با اشاره به اینکه در سوره قصص سرنوشت قارون که حب مال و ریاست داشت برای عبرت نوع بشر مطرح شده است، اظهار کرد: خداوند می‌گوید قارون کسی بود که به حدی ثروت داشت که کلیدهای خزائن و گنج هایش را شتران حمل می‌کردند اما زمانی که آیه زکات بر قوم بنی اسرائیل و حضرت موسی(ع) نازل شد او از پرداخت زکات و انفاق به دیگران خودداری کرد و با تمام ثروتش به قعر زمین سقوط کرد.


وی با تأکید بر اینکه 90 درصد از منابع ثروت در حال حاضر در دست 5 درصد از سرمایه داران جهان قرار داشته و میلیون ها نفر در جهان در اثر فقر و گرسنگی جان خود را از دست می دهند، گفت: اگر این گروه بخش اندکی از درآمدهای خود را انفاق می‌کردند بسیاری از مشکلات جهان حل می شد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عده‌ای کمر به خدمت به دنیا بسته و پول برای آن‌ها هدف می‌شود در حالی که عده‌ای دیگر هستند که دنیا را به بازی گرفته‌ و از درآمدهای و مواهب دنیوی برای گره گشایی و هموار کردن مسیر آخرت خود استفاده می کنند.

 

حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه اسلام دین شادی و نشاط بوده و خمودی را مربوط به اصحاب جهنم می داند، یادآور شد: قرآن به انسان اجازه داده از مواهب دنیوی بهره گرفته و زندگی شادی داشته باشد اما در کنار این مواهب از او خواسته که به فکر شادی دیگران هم باشد و با انفاق دنیا را به محل بهتری برای زندگی خود و دیگران تبدیل کند./968/پ202/ف

ارسال نظرات