۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۲۹۹۲۵۴
استاد حوزه علمیه:

شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شبهات وهابیت ناسازگار با دین مبین اسلام است، گفت: اگر بخواهیم بر حق بودن مذهب شیعه را بیان و کسی را به مذهب شیعه دعوت کنیم، اخلاقیات را نباید فراموش کرده و هدف هدایت افراد باشد.
شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است شبهات وهابیت ناسازگار با دین اسلام است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جعفر مرادی، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در کارگاه پاسخ گویی به شبهات وهابیت که در سالن اجتماعات مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی برگزار شد، گفت: مرکز وهابیت، شهر ریاض است.

 

وی به اهمیت انتخاب دین برحق اشاره کرد و افزود: ما که در زمان پیامبر اکرم(ص) نبودیم و اکنون هم هر کسی دین و مذهب پدر و مادر خود را انتخاب می کند، اما هنر این است که انسان با تحقیق، دین حق را انتخاب کند. 

 

حجت الاسلام مرادی با اشاره به این که هم شیعه و هم سنی ادعا می کنند که منابع معتبر دارند، ادامه داد: افراد برای انتخاب دین بر حق باید حر و آزاده باشند، بدین معنا که اگر روایت و سندی را دبدند که مربوط به عصر پیامبر اکرم(ص) بود باید آن را معیار قرار بدهند و قبول کنند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: حدیث  خلفای دوازده گانه پیامبر اسلام(ص) که پیامبر در آن حدیث بر این مهم تأکید می کنند که  جانشینان من 12 نفر هستند، در صحاح سته آورده شده است. شیعه مذهب بر حق است؛ چرا که بر مبنای حدیث 12 امام، جانشینان بعد از پیامبر اکرم(ص) 12 نفر هستند، خلفای راشیدین 4 نفر هستند، نه 12 نفر. خلفای بنی امیه 16 نفر هستند، نه 12 نفر و خلفای بنی امیه حدودا 50 تا 60 نفر هستند نه 12 نفر. پس مذهب شیعه که معتقد به 12 امام هست، بر حق است. 

 

خلافت 12 جانشین پیامبر اسلام در منابع اهل سنت
وی به برتری ائمه اطهار(ع) اشاره و ابراز کرد: بنی امیه و بنی عباس در بعضی مسائل با یکدیگر اختلاف داشتند، اما امامان معصوم(ع) افزون بر این که هرگز کوچک ترین اختلافی با یکدیگر نداشتند؛ بلکه یکدیگر را نیز تأیید کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در منظومه حق، افراد یکدیگر را تأیید می کنند و در حق دوگانگی وجود ندارد و حق، حق را تأیید می کند، در حالیکه باطل حق را تأیید نمی کند.

 

حجت الاسلام مرادی اظهار کرد: بنی عباس و بنی امیه با یکدیگر جنگ داشتند، اما امامان معصوم(ع) با یکدیگر جنگ نداشتند و یکدیگر را تأیید می کردند و هرگز همدیگر را تکذیب نکردند، اما در خلفای راشدین این یگانگی وجود ندارد.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی به حدیث 12 جانشین و خلیفه پیامبر اسلام(ص) اشاره و اظهار کرد: در صحیح مسلم آمده است که پیامبر اسلا(ص) فرمودند: «الاِسلامُ عَزیزاً اِلی اِثْنی عَشَرَ خَلیفَهً، اسلام پیوسته عزیز خواهد بود تا دوازده خلیفه بر مسلمانان حکومت کنند.» و نیز در صحیح مسلم امده است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «لایَزال هذَا الدّینُ عَزیزاً مَنیعاً اِلی اِثْنی عَشَرَ خَلَیفَهً، این دین قدرتمند و شکست ناپذیر خواهد بود تا دوازده خلیفه بر آن حکومت کنند.»

 

وی با اشاره به این که حدیث 12 گانه خلفا و جانشینان پیامبر اسلام(ص) در منابع اهل سنت آمده است، ابراز کرد: در مسند احمد ابن حنبل که کتاب وهابیت است و بیشتر از 30000 حدیث دارد،  36 مرتبه حدیث خلافت 12 امام آمده است و در صحیح بخاری نیز 2 بار آمده است.

 

به مقدسات دیگر مذاهب توهین نکنید 
این استاد حوزه و دانشگاه خطاب به طلاب اظهار کرد: اگر خواستید بر حق بودن مذهب شیعه را بیان کنید و کسی را به مذهب شیعه دعوت کنید، اخلاقیات را فراموش نکنید و برای هدایت افراد این امر را انجام دهید تا ان شاالله خداوند به دست شما، سرنوشت افراد به سمت هدایت برگرداند.

 

حجت الاسلام مرادی با بیان این که به مقدسات دیگر مذاهب توهین نکنید، اظهار کرد: اگر می خواهید برحق بودن مذهب تشیع را ثابت کنید از منابع و کتب اهل تسنن، دلیل بیاورید و اگر منطق حکم فرما باشد، نیاز به توهین و تحقیر نیست.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی با اشاره به این که معاویه جنگ صفین را راه انداخت و مقابل حضرت علی(ع) ایستاد و جنگید، اظهار کرد: معاویه فتنه ای کرد که بخاطر آن هزاران نفر از صحابه کشته شدند و در قرآن هم خداوند متعال می فرماید:« وَالْفِتْنَةُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ».

 

وی ابراز کرد: برخی برای توجیه این کار معاویه، ادعا می کنند که معاویه اجتهاد کرد، در حالیکه اجتهاد او باطل است؛ چرا که اجتهاد او در مقابل نص بود و اجتهاد در مقابل نص باطل است.  

 

شبهه های وهابیت، ناسازگار با دین اسلام است
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که شبهه وهابیت بر خلاف دین است، افزود: وهابیت جنگ با سنی هم دارد، وهابیت این شبهه را وارد می کند که توسل بدعت و حرام است و مدعی است کسانی که توسل می کنند، باید کشته شوند؛ چرا که وهابیت ادعا می کند کسی که توسل می کند، مشرک است و به همین دلیل بوکوحرام در آفریقا، شیعیان نیجریه را می کشد.

 

حجت الاسلام مرادی به پاسخ نقضی به شبهه توسل اشاره و اظهار کرد: توسل در قرآن آمده است، مانند توسل برادران حضرت یوسف به حضرت یعقوب؛ در سوره یوسف آیه 97 برادران یوسف گفتند:«قَالُواْ یَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ، گفتند: اى پدر! براى گناهان ما آمرزش بخواه که ما خطاکار بوده‏ایم.» و حضرت یعقوب(ع) در پاسخ می فرماید:« قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَکُمْ رَبِّیَ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ، گفت: به زودى از پروردگارم براى شما آمرزش خواهم خواست که بى‏تردید او آمرزنده‏ى مهربان است.»

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی به دستو قرآنی به توسل پیامبر اکرم(ص) اشاره و اظهار کرد: استغاثه به انبیا و پیامبران الهی و تقاضای شفاعت از آنان در دوران حیات و زندگی آنان مسأله ای است قرآنی و هیچ گونه تضادی با مبانی اعتقادی اسلام ندارد؛ خداوند متعال در قرآن می فرماید:« وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُواْ أَنفُسَهُمْ جَآؤُوکَ فَاسْتَغْفَرُواْ اللّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُواْ اللّهَ تَوَّابًا رَّحِیمًا.»

 

پیامبر اسلام اشرف مخلوقات و گل سر سبد عالم خلقت است
وی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) گل سرسبد خلقت است، ابراز کرد: حضرت آدم(ع) به پیامبر اکرم(ص) توسل جست و خداوند متعال،حضرت آدم(ع) را به واسطه توسل به پیامبر اکرم(ص) بخشیده شد.

 

این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: پیامبر اسلام(ص) اشرف مخلوقات است و اکمل کمالات را دارد. شیعه بر این اعتقاد است که هم در زمان حیات رسول الله(ص) و هم بعد از رحلت رسول الله(ص) می تواند بر ایشان توسل کرد.

 

وی به توسل ابوبکر به نبی مکرم اسلام(ص) اشاره و اظهار کرد: ابوبکر بعد از شنیدن فوت پیامبر اسلام(ص) نزد قبر نبی مکرم اسلام(ص) آمد و گفت: « طبت حیّا و میّتا، وانقطع بموتک ما لم ینقطع للأنبیاء قبلک، فعظمت عن الصفه، و جللت عن البکاء، ولو أنّ موتک کان اختیارا لجدنا لموتک بالنفوس، اذکرنا یا محمّد! عند ربّک، ولنکن على بالک، اى رسول خدا، زندگى و مرگت پاک و طاهر و با برکت بود. با مرگ تو وحى الهى براى همیشه قطع شد. مقام و شأن تو برتر از توصیف است و اجازه گریه نمى‏دهد و اگر مرگ تو در اختیار ما بود، با جان های خود از مرگت جلوگیرى مى‏کردیم. اى پیامبر خدا، در پیشگاه پروردگارت ما را یاد کن و فراموش نفرما.»/1309/201/ب1

ارسال نظرات