۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۲۹۹۲۵۶
کارشناس مذهبی:

کوچک شمردن دین از گناهان کبیره است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: عدم توجه به واجبات دین و کوچک شمردن دین یکی از گناهان کبیره است که خداوند وعده عذاب داده است.
حجت الاسلام محمد تقي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد تقی محمدی نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) یکشنبه شب در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان اسلام در سالن شهدای بسیج ناحیه مقاومت سپاه کاشان گفت: بین 30 تا 36 گناه کبیره است که خداوند برای آن وعده عذاب داده است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از گناه کبیره این است که واجب الهی را واجب نداند، افزود: برخی نه تنها واجب الهی را واجب نمی‌‌دانند بلکه حتی تبلیغ بر علیه واجب الهی دارند.

 

حجت الاسلام محمدی گفت: برخی هرچند که واجب الهی را واجب می دانند اما در عمل و اجرای آن سستی می کنند و با وجود اینکه می دانند ربا دادن و ربا گرفتن حرام است و یا بی حجابی و موسیقی حرام است اما در عمل نسبت به آن سستی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز کرد: بدترین نوع امر و نهی پروردگار افرادی هستند که به گناهکار به خاطر گناه احترام بگذارند و انسان مومنی را به خاطرکارشرعی امر به معروف و نهی از منکر طرد کنند.

 

وی همچنین عدم رعایت حقوق والدین را یکی دیگر از گناهان کبیره دانست و با اشاره به اینکه در اسلام برای والدین حقوقی قرارداده شده است گفت: اگر حقوق والدین رعایت نشود و سبب آثار و اذیت آنها شود انسان گرفتار عاق والدین که از گناهان بزرگی است خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی، بی احترامی، بدرفتاری، تند خویی، تصرف در اموال پدرو مادر و منع از حقوق آنها را از جمله زمینه های فراهم شدن عاق والدین دانست.

 

وی یکی از نعمت های مجهول دردنیا را نعمت پدر و مادر دانست و افزود: انسان تا زمانی که پدر ومادر را در کنار خود دارد از این نعمت بزرگ غافل است اما زمانی که آنها را از دست داد متوجه می شود.

 

نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: افرادی که گرفتار عاق والدین می شوند تا زمانی که پدر و مادر زنده هستند باید از آنها حلالیت بطلبند و عذرخواهی کنند اما چنانکه از دنیا رفته اند هرکار خیر از جمله نماز و روزه و طلب مغفرت می تواند رضایت پدر و مادر کسب کند.

 

حجت الاسلام محمدی همچنین از عدم رعایت حقوق فرزندان به عنوان یکی دیگر از گناهان کبیره نام برد و افزود: همانگونه که در اسلام برای پدر و مادر حقوقی در نظر گرفته شده است که باید رعایت شود و مخالفت با آن جایز نیست برای فرزندان نیز حقوقی در نظر گرفته است که اولین حقوق فرزند تربیت صحیح اسلامی است.

 

وی با تأکید بر رعایت عقاید، احکام و اخلاق و آداب اسلامی فرزندان گفت: بهترین‌کلاس های درسی و بهترین امکانات آموزشی را برای فرزندان خود فراهم می‌کنیم اما نسبت به واجبات فرزندان و احکام اسلامی فرزندان خود بی توجه هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی  با اشاره به اینکه پدران و مادران وظیفه دارند از هرچیزی که به عقاید و اخلاق فرزندان آنها ضربه می زند محافظت کنند بیان کرد: ماهواره  یکی از وسایلی  است که امروز عقاید فرزندان ما را نشانه گرفته است، از این رو داشتن ماهواره براساس فتوای همه مراجع برخی  برخلاف مقررات بوده و حرام دانسته و برخی دیگر به دلیل اینکه مفسده آن بر منفعت اش غلبه دارد را جایز نمی دانند.

 

وی تأکید کرد: هرچیزی که عقاید فرزندان ما را هدف قرار دهد و آنها را از مسیر حق دور کند حرام است، از این رو باید مراقب بود دشمن در کمین است تا عقاید نوجوانان و جوانان ما را منحرف کند.

 

نماینده ولی فقیه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) یاد آور شد: چنانچه پدر و مادران در زمینه تربیت خود کوتاهی کنند روز قیامت دچار خسرانی می شود که جبران آن غیر ممکن است./1307/202/ب1

ارسال نظرات