۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۲۹۹۲۵۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

نقش وقف در سیاست ‌های کلی نظام کم رنگ است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این‌ که برنامه‌ریزان سیاست ‌های کلی نظام، باید وقف را در توسعه و سیاست ‌های فرهنگی و اقتصادی کشور جای دهند، گفت: متأسفانه نقش وقف در سیاست ‌های کلی نظام کم رنگ است.
حجت الاسلام مرتضي عزيزي، مديرکل اوقاف و امور خيريه چهارمحال و بختياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، شامگاه یک شنبه، 10 آبانماه، در نشست با نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان های شهرکرد، بن و سامان، با ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته در این اداره کل در حوزه های مختلف و با تأکید بر این‌ که برنامه‌ریزان سیاست ‌های کلی نظام، باید وقف را در توسعه و سیاست ‌های فرهنگی و اقتصادی کشور جای دهند، گفت: متأسفانه نقش وقف در سیاست ‌های کلی نظام کم رنگ است.

 

وی با تأکید بر این که باید توجه ویژه ای به وقف در سیاست های کلی نظام صورت گیرد و نگاه ها تغییر کند، ابراز داشت: اگر می خواهیم که وقف و امور خیریه جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند و به یک قطب فرهنگی در همه امور تبدیل شود، این نیازمند توجه همگانی و برنامه ریزی در سطح کلان است.

 

حجت الاسلام عزیزی در ادامه تصریح کرد: تمامی فعالیت سالانه این سازمان بر اساس برنامه و بودجه مصوب و با اهداف از پیش تعیین شده انجام می ‌شود که به این منظور از اتوماسیون اداری و سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه بهره ‌گیری می شود.

 

وی به تشریح و نمایش قسمت ‌های مختلف سامانه جامع پرداخت و اشاره کرد: بهره ‌گیری از این سامانه به منظور افزایش سطح اعتماد عموم و مسؤولان به عملکرد اوقاف و اطمینان بخشی و سرعت دهی به انجام امورات اداری با هدف کاهش هزینه‌ های اداری و انسانی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری افزود: سازمان اوقاف روحیه خیرخواهی و نوع دوستی را در جامعه گسترش می ‌دهد و تمام درآمد اوقاف صرف مردم و رفاه جامعه می‌شود.

 

این مقام مسؤول با بیان این که به روزرسانی موقوفات نیاز اساسی جامعه اسلامی است، بیان داشت: آن چه که امروز به آن نیازمند هستیم توسعه امر وقف و ترویج آن به خصوص در موضوعات جدید و مورد نیاز جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام عزیزی بیان داشت: برای بهره برداری هر چه بهتر از این سنت حسنه جا دارد تا واقفان و نیک اندیشان جامعه از طریق مشورت با صاحب نظران در نیت وقف توسعه داده و موقوفات جدید که مطابق با نیازمندی های روز است را انجام دهند.

 

وی با اشاره به این ‌که نقش بقاع متبرکه و امامزاده ‌ها در توسعه فرهنگ شیعه در کشور غیر قابل انکار است، گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه درصدد است امامزاده‌ ها، در مجموعه فرهنگی کشور، جای خود را پیدا کنند اما در برنامه ششم توسعه به این موضوع توجهی نشده و این نیازمند همکاری نمایندگان مجلس است./9457/202/ب1

ارسال نظرات