۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۲۹۹۲۵۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

عمل خیرِ برای رضای الهی با ارزش است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این که خداوند می فرماید ما برای انسان ها کاتب گذاشته ایم تا اعمال آنها را بنویسد، گفت: شایسته است امر خیر برای رضای خدا انجام شود.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان یکشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن در مسجد امام خمینی(ره) شهرستان کاشان، با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم می فرماید در قیامت اعمال هر انسانی همراهش خواهد بود و نامه عمل توسط خود شخص خوانده خواهد شد، گفت: خداوند می فرماید خوشبختی و بدبختی شما همراه خودتان است.

 

وی افزود: برخی تفکری مبنی بر این دارند که انسان از ابتدا بدبخت و یا خوشبخت است و یا سرنوشت هر کس به شکلی مشخص و معین شده است که خداوند متعال این تفکر را مردود دانسته است.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که خداوند کریم می فرماید تغییر شرایط انسان ها به دلیل تغییر اعمال آنها است، گفت: خوشبختی و بد بختی انسان را نمی توان به کسی دیگر نسبت داد.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: علامه طباطبایی در تفسیر آیه 13 سوره اسراء می فرماید آثار اعمال هر انسانی همواره به دنبالش است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که آثار اعمال همراه ما است و اگر توبه کنیم، آثار توبه نیز همراه ما خواهد بود، گفت: آینده انسان را همان آثار اعمال می سازند.

 

وی با بیان این که توبه و نگهداری آثار مثبت اعمال بسیار مهم است، گفت: خداوند در سوره اسراء می فرماید همه اعمال افراد در قیامت به شکل یک کتاب می شود.

 

به گفته وی، اعمال کوچک و بزرگ انسان ثبت می شود تا در قیامت بررسی شود، از این رو همه امور دنیوی حساب شده است و باید پاسخگوی کردار و رفتار خود باشیم.

 

در ثبت اعمال شر انسان تعویق می افتد تا فرصت توبه داشته باشیم

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به این که خداوند می فرماید ما برای انسان ها کاتب گذاشته ایم تا اعمال آنها را بنویسند، گفت: نویسندگان اعمال انسان ها کرام الکاتبین نام دارند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که اعمال خیر انسان بلافاصله و اعمال شر با تأخیر نوشته می شود، گفت: در ثبت اعمال شر انسان تعویق انداخته می شود تا انسان برای توبه کردن فرصت داشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که همه اعمال انسان ها در همه حالات و زمان ها ثبت می شود، افزود: خداوند برای تشویق انسان ها اعمال خیر آنها را می نویسد.

 

وی با اشاره به این که شایسته است امر خیر برای رضای خدا انجام شود، گفت: خداوند در سوره مؤمنین می فرماید همه سخنان خداوند در قرآن کریم حق است.

 

به گفته وی، در روز قیامت برخی نامه اعمال خود را در دست راست و برخی در دست چپ گرفته می شود که گروه اول خوشحال و گروه دوم از دریافت کتاب اعمال خود غمگین هستند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با یادآوری این کلام خدا در سوره بقره مبنی بر این که یکی از نام های قیامت روز حسرت است، افزود: آنهایی که نامه اعمال شان را در دست چپ گرفته اند از کردار خود و زمان از دست رفته  خود حسرت می خوردند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این که انسان های نیکوکار اعمال خود را حاضر می بینند، گفت: خداوند می فرماید اعمال انسان ها به به گونه ای می شود تا دیده شوند./1307/202/ب1

ارسال نظرات