۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۲۹۹۲۶۰
استاد حوزه و دانشگاه:

وزارت امور خارجه اصول و راهبردهای نظام را سرلوحه امور خویش قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که استکبار در سوریه به دنبال حکومتی است که منافع اسرائیل و آمریکا را تأمین کند، گفت: استکبار ستیزی و دفاع از ملت های آزاده و مسلمان از اصول نظام است که باید همواره در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته باشد.
حجت الاسلام سيد مهدي نبوي

حجت الاسلام سید مهدی نبوی استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در جمع وزیر، سفرا و کارکنان وزارت امور خارجه مطالب ارزشمند و مهمی را بیان فرمود، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمود سرنوشت سوریه باید بر اساس عرف بین المللی به دست مردم این کشور تعیین شود.

 

وی افزود: حاکمیت سوریه نباید به دست کشورهایی که به دنبال منافع خود در منطقه هستند تغییر کند و برای ریاست جمهوری این کشور تعیین تکلیف کنند.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که کشوری مانند عربستان قوانین قرون وسطایی دارد، گفت: جهان باید بپذیرد که مردم سوریه باید برای آینده کشورشان تصمیم بگیرند، چرا که این مهم یک اصل حقوق بشری است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که اسرائیل با هدف ازفروپاشی مقاومت و حزب الله دست به اقدامات مخرب در منطقه می زند، گفت: نفع اسرائیل در ایجاد اخلال در نظام کشورهای اسلامی مقاوم است.

 

وی با یادآوری این که در مصر دولتی مانند دولت گذشته در رأس حکومت قرار گرفته است و مردم در این بین نادیده گرفته شدند، گفت: استکبار در سوریه نیز به دنبال حکومتی است که منافع اسرائیل و آمریکا را تأمین کند.

 

به گفته وی، مردم سوریه با بصیرت و شعور خود به این مهم پی برده اند که استکبار جهانی به دنبال منافع خود است، از این رو شخصی را انتخاب خواهند کرد که اهل مقاومت باشد.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر دنبال کردن و تبیین اصول نظام توسط وزارت امور خارجه، گفت: استکبار ستیزی و دفاع از ملت های آزاده و مسلمان از اصول نظام است که باید همواره در دستور کار وزارت امور خارجه قرار داشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با نهی دنبال کردن منافع دولت ها توسط وزارت امور خارجه، گفت: وزارت امور خارجه منافع و مصالح نظام را دنبال کند و اسلامیت ایران اسلامی که بر اساس قانونی اساسی است را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام نبوی با تأکید بر این که اسلامیت ایران اسلامی بر گرفته از اسلام ناب محمدی است، گفت: ایران اسلامی به دنبال دفاع از حقوق مستضعفان و مظلومان جهان است./1307/302/ب3

ارسال نظرات