۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۲۹۹۲۸۶
امام جمعه ماهان:

بزرگترین ناقضان حقوق بشر آمریکا و غرب هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهان گفت: بزرگترین ناقضان حقوق بشر آمریکا و خود غربی ها هستند که هرگز نباید توقع از آنان داشت که طرفدار حقوق بشر باشند.
حجت الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه ماهان

حجت الاسلام محمد محمد زاده امام جمعه ماهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با بیان این که اگر عربستان بخواهد حکم اعدام شیخ نمر روحانی برجسته عربستان سعودی را اجرا کند، افزود: این امر تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت و در وهله اول بیداری مسلمانی که آزاده هستند در دنیا را به دنبال خواهد داشت ودر مرحله بعد تعداد شیعیانی که در عربستان زندگی می کنند زیاد است و هرگز ساکت نخواهند نشست، واگر خدای نکرده بخواهد این حکم اجرا شود آنان قیام خواهند کرد.

 

امام جمعه ماهان علت مطرح کردن این حکم را در این برهه زمانی دو مورد خواند و تصریح کرد: نخست این که کشتار مظلومانه حاجیان در سرزمین منا را می خواهند تحت الشعاع قرار دهند ودوم این که شکست های پی در پی که آل سعود در منطقه داشته وآل سعود به دنبال این بود در سوریه از 4 سال قبل جنگ نیابتی را شروع کند تا دولت بشار اسد را سرنگون کند اما به یاری خدا نتوانست و با شکست مواجه شد.

 

وی ادامه داد: آل سعود در جنگ با عراق نیز به دنبال این بود که اقبال مردمی را به وجود آورد واما با شکست مواجه شد وشکست سنگینی که در یمن داشته وطی چندین ماه مردم بی گناه را به خاک وخون می کشد واما آنان همچنان در مقابل آنان مقاومت می کنند و آثار شکست آل سعود نیز در جنگ با یمن به وضوح مشاهده می شود و لذا بخاطر شکست های پی در پی و به دلیل این که مسئله منا را تحت الشعاع قرار دهد این حکم را مطرح کردند.

 

حجت الاسلام محمد زاده بیان کرد: اصلا توقعی از کسانی که ادعا وطرفدار حقوق بشر هستند، نیست و بزرگترین ناقضان حقوق بشر آمریکا وخود غربی هستند و هر کجا که خون یک انسان مظلومی ریخته می شود بدون شک آمریکا در این قضیه دست دارد و در کشتار مردم بی گناه یمن، سوریه، عراق و افغانستان نیز دخیل است.

 

وی ابراز کرد: حتی در حادثه منا نیز بدون شک آمریکا دخیل است و خود آمریکا وغرب ناقض حقوق بشر هستند و اگر کوچکترین اتفاق برای یک انسان اروپایی پیش آید و یا کشته شود بلافاصله دم از حقوق بشر می زنند واین که حقوق بشر در حال ضایع شدن است واما در مقابل این همه جرم وجنایات بخصوص کشتار 7 هزار نفر از حاجیان خانه خدا سکوت کرده اند و یک کلمه حرف نزدند.

 

امام جمعه ماهان وظیفه دولت ودستگاههای دیپلماسی را در محکوم کردن این حکم مهم خواند وابراز کرد: دولت باید دیپلماسی خود را از هر طریق که ممکن است فعال تر کند و سازمان ملل باید تمام توان خود را به کار بندد تا این حکم اجرا نشود.

 

حجت الاسلام محمد زاده خاطرنشان کرد: علما ومراجع تقلید نیز با اعلام بیانیه واصلاحیه حکم اعدام شیخ نمر روحانی برجسته عربستان را محکوم کردند واین امر در بین علما به خوبی پیگیری شده که این حکم اجرا نشود، لذا دولت و دستگاه دیپلماسی باید فعالیت خود را بیشتر کند که خدای نکرده این حکم اجرا نشود.

 

وی اظهار کرد: از همه نخبگان جهان اسلام نمی توان توقع داشت، ولی عده ای از آنان که آزاده اندیش هستند واسلام را به معنای واقعی قبول کردند می توانند با حضور خود در بین مردم این حکم را اطلاع رسانی کنند ومردم را به راهپیمایی فرا خوانند.

 

امام جمعه ماهان راهپیمایی روز 13 آبان را در محکوم کردن این حکم موثر دانست و یادآور شد: حضور مردم و سایر اقشار مختلف جامعه از جمله دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی این روز می تواند مهم باشد و یکی از بندهای این قطع نامه محکوم کردن حکم اعدام شیخ نمر روحانی و عالم برجسته عربستان است./9709/302/ب3

ارسال نظرات