۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۹۹۳۰۷
مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات مطرح کرد؛

دسترسی سریع به مشاوره‌های پزشکی در مرکز خدمات حوزه

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت:‌ در طرح مشاوره تلفنی سلامت روحانیون یا خانواده ایشان با نام کاربری و رمز عبور می‌توانند به مشاوره‌های حیطه سلامت دسترسی پیدا کرده و از مراجعات بی‌مورد و هزینه‌های گزاف جلوگیری کنند.
مرکز خدمات

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر علی یوسفی فرد با بیان اینکه استفاده از خدمات نوین در زمینه بهداشت و سلامت یکی از برنامه‌های اداره کل بهداشت و سلامت مرکز خدمات می‌باشد، اظهار داشت: در این راستا مرکز خدمات درصدد است تا در اولین فرصت تمامی جامعه هدف شامل طلاب، روحانیون و خانواده‌های محترم، از خدمات الکترونیک حیطه سلامت از جمله پرونده سلامت الکترونیک، مشاوره تلفنی بهره‌مند شوند.


ایشان به راه‌اندازی مرکز مشاوره تلفنی سلامت اشاره کرد و افزود: از خرداد 93 و با مشارکت شرکت برکت تل (زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مرکز مشاوره تلفنی سلامت در ساختمان مرکز خدمات راه‌اندازی شده و توسط این مرکز، مشاوره‌ تلفنی در زمینه‌های پزشکی، تغذیه، روانشناسی و مامایی به طلاب و روحانیون محترم و خانواده‌های ایشان داده می‌شود.


مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات بیان کرد: این طرح از استان قم آغاز و سپس استان‌های تهران، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان را در برگرفت و به تدریج استان‌های تحت پوشش این طرح به 14 استان افزایش یافت.


ایشان ابراز داشت: نحوه استفاده از این خدمت به این صورت است که فرد دارای کد مرکز خدمات یا خانواده وی با تماس با شماره چهار رقمی 3030 و وارد کردن عدد 3 می‌تواند از خدمات رایگان این مرکز مشاوره بهره‌مند شود.


دکتر یوسفی فرد با بیان اینکه استفاده از این خدمت برای این عزیزان با در اختیار گذاشتن نام کاربری و رمز عبور مقدور گردیده است، ادامه داد : کد ملی 10 رقمی فرد دارای کد مرکز خدمات به عنوان نام کاربری و چهار رقم آخر کد ملی وی به عنوان رمز عبور می‌باشد که البته قابل تغییر است.


ایشان عنوان کرد: در این طرح فرد روحانی یا خانواده ایشان با همین نام کاربری و رمز عبور می‌توانند به مشاوره‌های تخصصی در زمینه‌های اشاره شده دسترسی پیدا کرده و از مراجعات بی‌مورد و هزینه‌های گزاف جلوگیری نمایند.


مدیرکل بهداشت و سلامت مرکز خدمات افزود: در آینده و از طریق همین سیستم تمهیداتی تدارک دیده خواهد شد که برای افراد مبتلا به بیماری‌ها از جمله فشار خون، دیابت و ... مطالب آموزشی به صورت صوتی پخش شود.


ایشان با اشاره به مزایای این طرح بیان کرد: مشاوره تلفنی برای کسانی که امکان خروج از منزل را ندارند و یا دسترسی به مشاور مجرب را به هر دلیل پیدا نمی‌کنند، این امکان را فراهم می‌کند تا از طریق تلفن، به راحتی از منزل خود با مشاور، تماس بگیرند.

 

دکتر یوسفی فرد ادامه داد: در خیلی از موارد با دریافت یک راهنمایی جزئی، می‌توان از صرف وقت و هزینه‌های زیاد، درخصوص مراجعه به مراکز تشخیص درمانی جلوگیری کرد و مرکز مشاوره تلفنی سلامت این شرایط را برای طلاب و روحانیون و خانواده محترم ایشان فراهم کرده است.


ایشان با اشاره به اقدامات انجام شده برای اطلاع رسانی این خدمت جدید به طلاب و روحانیون عنوان کرد: طراحی، چاپ و توزیع پمفلت، پوستر و بنر در محیط‌های پرتراکم طلاب و روحانیون از جمله مدارس علمیه، ساختمان مرکز خدمات و مجتمع‌های مسکونی طلاب و روحانیون و انتشار اطلاعیه‌های این طرح در خبرگزاری‌ها و نشریه‌های حوزوی از جمله اقدامات انجام شده است. همچنین طلاب و روحانیون محترم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این طرح و درج نظرات خود به سایت مرکز خدمات صفحه مرکز مشاوره تلفنی سلامت به آدرس اینترنتیwww.csis.ir/3030 مراجعه کنند./843/د102/ی

 

منبع: روابط عمومی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

ارسال نظرات